Dotarł dzisiaj do Wrocławia pierwszy z 60 nowych autobusów Mercedes Citaro C2 dla MPK Wrocław, która spółka wydzierżawiła od konsorcjum złożonego z firm EvoBus Polska i Pekao Leasing.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu rozstrzygnęło 21 lutego przetarg na dostawę w formie dziesięcioletniej (od daty odbioru) dzierżawy 60 fabrycznie nowych (nieużywane, wyprodukowane maksymalnie pół roku wcześniej) niskopodłogowych autobusów. Zamierzało przeznaczyć na ten cel 118 mln 253 tys. zł brutto.
Do przetargu zgłosił się tylko jeden uczestnik: konsorcjum firm EvoBus Polska Sp. z o.o. (dealer Mercedesa) i Pekao Leasing Sp. z o.o. Zapewniły pięcioletnią gwarancję. Oczekiwały 122 mln 515 tys. zł. Konieczne będzie więc zwiększenie założonego budżetu.
FB
Tabor MPK coraz młodszy
REKLAMA
Wykonawca dostarczy 31 autobusów jednoczłonowych długich na 11,5-12,5 m, z 28 miejscami siedzącymi i 52 stojącymi oraz z dwiema parami gniazd USB. Zamówienie obejmuje też 29 pojazdów przegubowych: o długości 17,5-18,75 m, na 133 pasażerów (101 stojących i 32 siedzących), z sześcioma gniazdami USB.
Pierwsza dostawa miała nastąpić do 180 dni od daty zawarcia umowy, a ostatnia w ciągu kolejnych sześciu tygodni. Na początek EvoBus Polska zaoferuje po jednym autobusie z każdego rodzaju, a następnie maksymalnie sześć sztuk na partię (maksymalnie dwa razy w tygodniu).
Średni wiek autobusu we Wrocławiu wynosił na początku ubiegłego roku ponad 8 lat. Jesienią miejska spółka otrzymała 50 Mercedesów, które kupiło za 97 mln 342 tys. zł (o szczegółach pisaliśmy w grudniu dwa lata temu). Do tego dochodzi 30 pojazdów firmy Mobilis (podwykonawcy MPK), które zaczną kursować z początkiem kwietnia (część już jeździ). Gdy uwzględnimy jeszcze 60 nowych, wydzierżawionych Mercedesów, autobus we wrocławskiej flocie będzie miał średnio niespełna pięć lat, a 85% pojazdów (362 sztuki) będzie klimatyzowanych.
Współpraca: Mariusz Bartodziej