W centrum Katowic trwa gruntowna modernizacja Hotelu Katowice. Po jej zakończeniu obiekt będzie funkcjonował pod nową, światową marką hotelarską. Właściciel budynku, Polski Holding Hotelowy podpisał w październiku 2020 r. z międzynarodową siecią InterContinental (IHG) umowę franczyzową na wprowadzenie 160-pokojowego hotelu Katowice pod markę voco z segmentu premium. Będzie to pierwszy obiekt w Polsce działający pod tym światowym hotelarskim brandem. Przedsięwzięcie jest etapowane, aby w trakcie prac utrzymać nieprzerwaną działalność hotelu oraz innych podmiotów działających w budynku.
Trwa remont Hotelu Katowice i przystosowanie obiektu do wymogów nowej marki voco. Za przygotowanie projektu modernizacji odpowiada pracownia architektoniczna FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki. Obiekt może już pochwalić się przygotowanym pokojem wzorcowym, w którym dominującym motywem jest nawiązanie do stylistyki lat 60. XX wieku, kiedy to właśnie powstawał budynek. Cały pokój hotelowy utrzymany jest w stonowanej kolorystyce, a zdecydowane akcenty kolorystyczne w dodatkach dodają stylowemu wnętrzu elegancji i szyku.
– Grupa PHH jako pierwsza wprowadza na polski rynek markę voco, pod której brandem będzie funkcjonował Hotel Katowice. Marka voco z pewnością da nową jakość hotelowi Katowice, w którym – ze względu na doskonałą lokalizację – będą mogli zatrzymać się zarówno goście biznesowi, jak i turystyczni. Zależy nam, aby każdy gość przebywający w naszych unowocześnionych i udoskonalonych wnętrzach mógł czuć się wyjątkowo i komfortowo. Wierzymy, że po zakończonym remoncie nasz hotel będzie wyróżniał się na tle innych obiektów i umocni swoją pozycję na turystycznej mapie Katowic – mówiła w 2023 r. Magdalena Szefernaker, rzecznik prasowy Polskiego Holdingu Hotelowego.
Generalnym wykonawcą remontu Hotelu Katowice jest firma Mostostal Warszawa S.A. Wartość umowy wynosi 130,28 mln zł brutto.
Hotele marki voco to miejsca dla doświadczonych podróżników, którzy wiedzą czego chcą i podróżują na własnych warunkach, jednocześnie ceniąc swoje życie towarzyskie i rodzinne na równi ze swoimi ambicjami zawodowymi. Dlatego pokoje gościnne charakteryzują się żywym, współczesnym wystrojem, a voco zachęca gości do spędzenia czasu w zaciszu własnego pokoju lub korzystania z tętniącego życiem baru i restauracji, by oddać się „życiu w stylu voco”.
Obiekty tej marki są już na całym świecie – również w Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Voco w jęz. łacińskim oznacza "zapraszać", „spotykać się” i reprezentuje przemyślany charakter marki. Hotele tej marki wyróżnia ciepłe powitanie, szybkie i bezproblemowe zameldowanie, powitalna przekąskę oraz zespół oddanych gospodarzy voco, którzy dostępni są przez cały pobyt gościa jako lokalni eksperci.
Hotel Katowice, wchodzący w skład Grupy PHH, może pochwalić się nowo przygotowanym pokojem wzorcowym
Całkowitej modernizacji zostanie poddanych 167 pokoi. Docelowo hotel jako pierwszy w Polsce będzie funkcjonował pod marką voco, należącą do sieci InterContinental Hotels Group (IHG). Wnętrza charakteryzują się współczesnym wystrojem. Marka to połączenie nieformalnego charakteru i jakości globalnej marki w nowoczesnej odsłonie.
Tak będą wyglądały wnętrza hotelu po modernizacji: