Jest umowa na projektowanie Alei Północnej we Wrocławiu źródło: Wrocławskie Inwestycje

Jest umowa na projektowanie Alei Północnej we Wrocławiu

FILM + MAPY
Orzech
Orzech
REKLAMA
Kolejny krok ku budowie Alei Północnej czyli dalszego odcinka niedokończonej Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia. Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje wybrała wykonawcę projektu trasy łączącej ul. Poświęcką z ul. Krzywoustego. Oferta mieściła się w budżecie zamawiającego.
Aleja Północna to brakujący odcinek obwodnicy śródmiejskiej. Nowa droga ma połączyć Polanowice, Poświętne i Sołtysowice z Psim Polem. Cała trasa ma liczyć 5,5 km i jednocześnie odciążyć od ruchu samochodowego wspomniane osiedla. Według zapewnień magistratu Aleja Północna ma także w znaczący sposób przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu na Karłowicach.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wygrała wrocławska firma Biuro Projektów Dróg i Mostów BBKS-PROJEKT. To właśnie ta oferta została uznana za najkorzystniejszą. Była to także najtańsza oferta, jaką złożono w postępowaniu przetargowym. BBKS-PROJEKT uzyskał również maksymalną liczbę punktów za doświadczenie projektanta w specjalności drogowej, w specjalności mostowej i zieleni oraz autora raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Koszt wykonania dokumentacji wyniesie 4,69 mln zł.
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Aleja Północna ma być drogą jednopasmową. Będzie kontynuacją i przedłużeniem ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Poświęcką obok marketu Dino. Następnie droga zostanie przedłużona do skrzyżowania ulic Falzmana z Pleszewską, a następnie poprowadzi do zbiegu ul. Kamieńskiego i Kątowej, w miejscu, w którym znajdują się ogródki działkowe i nowe osiedle mieszkaniowe. W swoim dalszym przebiegu Aleja Północna przetnie ul. Redycką przy wałach przeciwpowodziowych na Widawie. 
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
REKLAMA
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Aleja Północna ma być według zapewnień przedstawicieli magistratu wyłącznie łącznikiem dla północnych osiedli Wrocławia. Dlatego też projektowana będzie tylko jedna jezdnia, gdyż zdaniem miejskich urzędników, taka przepustowość odpowiada potrzebom mieszkańców tej części stolicy Dolnego Śląska. Według przedstawicieli magistratu potwierdzają to kompleksowe analizy – w tym modelowania prognostyczne z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Visum i modele ruchu dla Wrocławia i okolic.
Według planu urzędników miejskich prace budowlane rozpoczną się od połączenia ul. Krzywoustego nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie wybudowany ma zostać wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu Alej Północnej. Budowa ma się zacząć od tego miejsca, bowiem przy torach znajdujących się obok CH Korona często powstają olbrzymie korki spowodowane częstym zamykaniem przejazdu kolejowego. 
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Dokładny i szczegółowy przebieg Alei Północnej poznamy za ok. 2 lata. Wykonawca projektu będzie mieć od 18 do 24 miesięcy na wykonanie swojej pracy. 
– Chcemy być gotowi z projektem, kiedy już będą środki na sfinansowanie tego zadania. O dokończeniu tej trasy mówi się od lat. Czas postawić pierwszy krok w kierunku jej powstania – mówił niedawno Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Cały proces sporządzania dokumentacji projektowej Alei Północnej będzie podlegał konsultacjom z mieszkańcami. Inwestycja znalazła się w programie Dolnośląski Ład. Aleja Północna została wskazana przez rząd jako jedna z tych inwestycji, które mają dostać dofinansowanie z pieniędzy unijnych (pula środków przeznaczonych na odbudowę Polski po pandemii). Z tego też względu miasto zdecydowało się ogłosić już teraz przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, aby była gotowa w momencie otrzymania przez Wrocław deklarowanych przez rząd funduszy na realizację tej wielkiej i bardzo istotnej dla miasta inwestycji.

Komentarze (6)

Napisz komentarz
Wanda Gość(gość)
Dlaczego działkowicze ROD "Podgrodzie" nie są poinformowani, że Ogród będzie zlikwidowany w części lub całości w dniu ??  Pytanie z dnia 02.01.2023r.
wuwu(gość)
@
Autor
(gość)
I jeszcze 500 metrów dalej w stronę zakrzowa jest wiadukt, a Oni chcą zrobić kolejne skrzyżowanie jednopoziomowe, które utrudni i spowolni przejazd. Masakraaa. Ta droga to porażka. Jak zresztą inne wspomniane powyżej. Do tego uważam, że o jakości zarządzania miastem dużo mówi ulica Jutrzenki - kto kiedykolwiek jechał ten wie, że to typowa prowizorka, jak większość decyzji ludzi z ratusza!
A buspasy i drogi rowerowe?
Autor(gość)
@
Pawell
(gość)
Cześć,  którą polecam "kompleksowe analizy – w tym modelowania prognostyczne z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Visum". Nawet jeśli te analizy są prawdziwe na dzień dzisiejszy (w co wątpię), to projekt będzie gotowy za 2 lata, wykonanie za nie wiadomo ile czasu. To gdzie jest myślenie perspektywiczne. Ja rozumiem, że może nie być pieniędzy dziś, ale jeśli już teraz założymy 2x1 pas, czyli o 2 za mało w każdym kierunku to już nigdy to się nie zmieni. Gdy budowano ul. Powstańców Śląskich przed rokiem 1950 jako 2x2 plus torowisko dwukierunkowe to myślano nie o czasie ówczesnym, tylko na wiele lat w przód. Skąd takie myślenie obecnie zarządzających Wrocławiem! Ludzie, niszczycie to miasto bezpowrotnie. Komunikacja rowerowa jest super, ale do max 30min jazdy np. do pracy. Jeśli już magistrat chce zobaczyć jak budować sieć dróg rowerowych lub przynajmniej przeczytać to powinien sięgnąć po książkę „Być jak Kopenhaga”, Mikaela Colville-Andersena, którą polecam. Ale litości, jeszcze żadnemu miastu na świecie nie udało się wyeliminować aut, a zwłaszcza przy tak beznadziejnej komunikacji publicznej jaka jest we Wrocławiu też się nie uda. Jeśli już nie chcemy 2x3 pasy, to przynajmniej 2x2 i nawet jak mamy ograniczyć ruch aut, to przynajmniej powinien być tam bus pas. Już się miasto popisało w wielu miejscach miasta gdzie robiono pewnie podobne analizy natężenia ruchu i są tego efekty: Zwycięska, Buforowa, obecnie budowana Aleja Wielkiej Wyspy, jednokierunkowa Przyjaźni, pseudo remont Komandorskiej w postaci naprawy kostki brukowej zamiast wymiany na asfalt, Aleja Piastów z progami przez co kierowcy nie chcą nią jeździć z parkującymi na jednym pasie autami, itd, itp. Brak słów, to miasto cofa się do średniowiecza! A my na to patrzymy i nic nie możemy zrobić :(
I jeszcze 500 metrów dalej w stronę zakrzowa jest wiadukt, a Oni chcą zrobić kolejne skrzyżowanie jednopoziomowe, które utrudni i spowolni przejazd. Masakraaa. Ta droga to porażka. Jak zresztą inne wspomniane powyżej. Do tego uważam, że o jakości zarządzania miastem dużo mówi ulica Jutrzenki - kto kiedykolwiek jechał ten wie, że to typowa prowizorka, jak większość decyzji ludzi z ratusza!
Pawell(gość)
Cześć,  którą polecam "kompleksowe analizy – w tym modelowania prognostyczne z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania Visum". Nawet jeśli te analizy są prawdziwe na dzień dzisiejszy (w co wątpię), to projekt będzie gotowy za 2 lata, wykonanie za nie wiadomo ile czasu. To gdzie jest myślenie perspektywiczne. Ja rozumiem, że może nie być pieniędzy dziś, ale jeśli już teraz założymy 2x1 pas, czyli o 2 za mało w każdym kierunku to już nigdy to się nie zmieni. Gdy budowano ul. Powstańców Śląskich przed rokiem 1950 jako 2x2 plus torowisko dwukierunkowe to myślano nie o czasie ówczesnym, tylko na wiele lat w przód. Skąd takie myślenie obecnie zarządzających Wrocławiem! Ludzie, niszczycie to miasto bezpowrotnie. Komunikacja rowerowa jest super, ale do max 30min jazdy np. do pracy. Jeśli już magistrat chce zobaczyć jak budować sieć dróg rowerowych lub przynajmniej przeczytać to powinien sięgnąć po książkę „Być jak Kopenhaga”, Mikaela Colville-Andersena, którą polecam. Ale litości, jeszcze żadnemu miastu na świecie nie udało się wyeliminować aut, a zwłaszcza przy tak beznadziejnej komunikacji publicznej jaka jest we Wrocławiu też się nie uda. Jeśli już nie chcemy 2x3 pasy, to przynajmniej 2x2 i nawet jak mamy ograniczyć ruch aut, to przynajmniej powinien być tam bus pas. Już się miasto popisało w wielu miejscach miasta gdzie robiono pewnie podobne analizy natężenia ruchu i są tego efekty: Zwycięska, Buforowa, obecnie budowana Aleja Wielkiej Wyspy, jednokierunkowa Przyjaźni, pseudo remont Komandorskiej w postaci naprawy kostki brukowej zamiast wymiany na asfalt, Aleja Piastów z progami przez co kierowcy nie chcą nią jeździć z parkującymi na jednym pasie autami, itd, itp. Brak słów, to miasto cofa się do średniowiecza! A my na to patrzymy i nic nie możemy zrobić :(
Maciej(gość)
"Aleja Północna została wskazana przez rząd jako jedna z tych inwestycji, które mają dostać dofinansowanie z pieniędzy unijnych (pula środków przeznaczonych na odbudowę Polski po pandemii)." Acha...
Nik(gość)
Oni sobie wymodelowali, że 15 lat w ludziach narasta wkurzenie, i nie uda się myk z totalnym olaniem kontynuacji.
REKLAMA