Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, uruchamiają 2 lipca wagony rowerowe

Orzech

Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, uruchamiają wagony rowerowe. W sobotę 2 lipca wagony rowerowe KD wyjadą na swoją pierwszą trasę, a będzie to niedawno otwarta linia kolejowa 285 Wrocław - Sobótka - Świdnica.

Wagony będą podczepiane do dwóch składów pociągów weekendowych:

- Kurs poranny: odjazd ze stacji Wrocław Główny o 8.50,

- Kurs powrotny: odjazd ze stacji Świdnica Przedmieście o 15.58, 16.34 - ze stacji Sobótka Zachodnia.

Jak informują Koleje Dolnośląskie dla utrzymania rozkładowych godzin odjazdu załadunek i rozładunek rowerów będzie możliwy wyłącznie na stacjach: Wrocław Główny, Sobótka Zachodnia i Świdnica Przedmieście.

Koleje Dolnośląskie proszą pasażerów z rowerami o przybycie na w.w. stacje 20 minut przed planowanym odjazdem pociągu. Załadunek i rozładunek rowerów będzie prowadzony przez drużyny konduktorskie.

Każdy z wagonów rowerowych został wyposażony w 38 stanowisk do przewozu jednośladów w pozycji pionowej, a specjalne uchwyty docisną siodełko do podłogi bez dotykania kierownicy.

Koleje Dolnośląskie informują także, że od soboty 2 lipca, w weekendy, na trasie Wrocław - Sobótka kursować będą dwie dodatkowe pary pociągów. Ze stacji Wrocław Główny dodatkowe pociągi wyruszać będą o godz. 10:30 i 16:47, a ze stacji Sobótka Zachodnia o godz. 12:27 i 17:50.

Opłaty za przewóz roweru są zbieżne z obecnym cennikiem, niezależnie od liczby stacji, na których przewożony jest rower.

– Długo czekaliśmy na uruchomienie linii przez Sobótkę, cieszymy się z nadchodzącego końca rewitalizacji trasy. Okolice Sobótki słyną z wyjątkowych tras rowerowych i to właśnie na tę trasę wyjadą pierwsze wagony rowerowe. Dzięki nim na pokład będziemy mogli zabrać więcej rowerów, a pasażerowie w pociągu będą mogli podróżować wygodniej. Przybliżamy Ślężę fanom podróży na dwóch kółkach – informuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

– To pilotaż naszego projektu, dlatego w pierwszym etapie zdecydowaliśmy o modernizacji dwóch wagonów. Dolny Śląsk słynie z wyjątkowych tras rowerowych, dlatego wstępnie planujemy już remont kolejnych i myślimy o ich wykorzystaniu na kolejnych trasach. Na to jednak przyjdzie czas w kolejnym sezonie – dodaje prezes Stawikowski.

Nowe składy będą obsługiwane przez wzmocnione kadrowo drużyny konduktorskie, które będą koordynować załadunek rowerów do nowych wagonów.

Remont i adaptację wagonów do nowej funkcji wykonała firma Sarkom z podwrocławskiej Oleśnicy. Łącznie Koleje Dolnośląskie planują wyremontować i wprowadzić do ruchu pięć takich wagonów.

Przystanki mapa