W latach 2009-2013 ma powstać centralny odcinek II linii metra od dworca Warszawa Wileńska do Ronda Daszyńskiego. Budowa zostanie rozpoczęta po praskiej stronie stolicy. Dwie tarcze rozpoczną równocześnie drążenie i będą podążać na południowy zachód w kierunku Wisły. Na początku grudnia 2009 roku opublikowany został harmonogram koniecznych przedsięwzięć, związanych z budową II odcinka metra wraz z ich terminami. Już niespełna pół roku później okazało się, że większość z opublikowanych terminów nie zostanie dotrzymana i rozpoczęcie prac nastąpi z opóźnieniem. Według wstępnych decyzji, po zakończeniu budowy odcinka centralnego, w następnej kolejności metro zostanie przedłużone na Targówek.
Postępy na budowie II linii metra Wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra w ubiegłym miesiącu zrealizował projekt budowlany szybu startowego Stacji Rondo Daszyńskiego i złożył do zatwierdzenia do Metra Warszawskiego. W maju ukończone ponadto zostały prace geologiczne w rejonie Ronda.
Zakończono także prace nad projektem budowlanym Centrum Informayjnego. 31 maja rozpoczęły się badania geologiczne przy stacji Dworzec Wileński, obecnie prowadzone są odwierty w rejonie Ronda ONZ.
Jest już harmonogram początkowych prac przy budowie drugiej linii metra. W poniedziałek zaczyna się wycinka drzew i krzewów przy rondzie Daszyńskiego i wytyczanie objazdów. Zamknięcie Prostej przesunięto na początek września.
Przygotowania do tej czteromiliardowej inwestycji zaczynają się w okolicy przyszłej stacji Rondo Daszyńskiego. Tu musi najpierw powstać szyb startowy, z którego dwie tarcze zaczną drążyć tunele w stronę Pragi.
21 warszawiaków zażądało wczoraj od wojewody cofnięcia pozwolenia na budowę szybu startowego drugiej linii metra. Twierdzą, że prace mogą spowodować nieodwracalne straty w środowisku naturalnym, bo nie wiadomo, co wykonawca zrobi z ziemią z wykopu.
Do wojewody trafił wniosek o stwierdzenie nieważności wydanego pod koniec lipca przez urząd Woli pozwolenia na budowę szybu przy rondzie Daszyńskiego. Według wczorajszego "Dziennika Gazety Prawnej" w tej sprawie protestują ekolodzy.
W poniedziałek poznamy oferty w przetargu na pociągi dla drugiej linii metra. Zamówienie może mieć gigantyczną wartość - nawet miliard złotych.
Zainteresowanie przetargiem jest ogromne. Oprócz wielkich światowych koncernów o dostawie wagonów dla stolicy myślą także bydgoska Pesa, czeska Skoda i rosyjski Wagonmasz. Po protestach kilku producentów Metro musiało zmodyfikować niektóre warunki przetargowe. Dziś okaże się, które firmy zdecydują się ostatecznie złożyć oferty i jakie zgłoszą ceny.
Znamy już ceny oferty w przetargu na pociągi dla drugiej linii metra. O kontrakt walczą cztery firmy: Alstom Konstal, CAF, Siemens i Skoda.
Z czterech przedstawionych ofert, tylko 3 okazały się ważne - oferta Alstom Konstal nie spełania warunków przetargu. Teoretycznie najtańszą ofertę przedstawiła Skoda - ich cena to 1 mld 108 mln zł. Hiszpański CAF wycenił inwestycję na 1 mld 198 mln zł, a Siemens na 1 mld 304 mln zł. Jednak ku zaskoczeniu komisji przetargowej, okazało się, że cena Skody nie zawiera podatku VAT.
We wtorek w urzędzie dzielnicy Śródmieście zostanie złożony wniosek o pozwolenie na budowę szybu startowego stacji Powiśle - poinformował wydział prasowy warszawskiego urzędu miejskiego.
Jak dowiedziało się PRoto.pl konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Minsk Mazowiecki, które jest wykonawcą wartego 4,1 mld kontraktu na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie wybrało rzecznika prasowego. Od pierwszego września za kontakty z prasą i wizerunek konsorcjum odpowiada Mateusz Witczyński.
We wtorek po południu wykonawca budowy II linii metra złożył wniosek o pozwolenie na budowę szybu startowego na Powiślu. Stacja zostanie zlokalizowana pod ulicą Tamka, niedaleko skrzyżowania z Wybrzeżem Kościuszkowskim.
Robotnicy wstrzymali w środę prace na budowie drugiej linii metra na rondzie Daszyńskiego. Podczas kopania trafiono na fragmenty starej budowli. - Jesteśmy przygotowani na takie przestoje - mówi przedstawiciel Metra.
Konsorcjum Siemens i Newag złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę nowych wagonów dla warszawskiego metra. Zaproponowana przez nie cena to ponad 1 mld 69 mln zł netto (1 mld 305 mln zł brutto).
Decyzja komisji przetargowej została ogłoszona w czwartek.
Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r., ostatnia dostawa przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 r.
Zanim na dobre rozkręci się budowa drugiej linii metra, Zespół Nazewnictwa Miejskiego proponuje zmienić nazwy większości stacji. Nie wszystkie jego pomysły wydają się jednak strzałem w dziesiątkę.
Z powodu decyzji KIO, Metro Warszawskie musiało ponownie rozpatrzyć oferty w przetargu na 35. sześciowagonowych pociągów. Znów za najlepszą uznana została oferta konsorcjum firm Siemens Sp z o.o. (lider), Siemens Aktiengesellschaft Oesterreich Wiedeń, Newag Nowy Sącz.
Prace przy drugiej linii metra rozkręcają się tak niemrawo, że wykonawcom nie udało się wykorzystać aż 413 mln zł, o które zabiegali na początku roku. Opozycja grzmi, że ratusz zaczął inwestycję, żeby pochwalić się przed wyborami.
Dziś Rada Warszawy zdecyduje, by zachomikowaną kwotę dołożyć do wydatków na budowę metra w następnych latach. Według planów te wydatki to: 1,4 mld zł - w przyszłym roku, 1,2 mld zł - w 2012 r. - i tak aż do 2014 r.
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła we wtorek odwołanie konsorcjum czeskiej Skody i rosyjskiego Wagonamszu ws. przetargu na nowe wagony dla warszawskiego metra. Oznacza to, że Metro Warszawskie prawidłowo wybrało ofertę konsorcjum Siemensa i Newagu.
W środę Metro Warszawskie podpisze umowę na dostawę nowych wagonów
W środę Metro Warszawskie podpisze z konsorcjum Siemensa i Newagu umowę na dostawę 35 nowych pociągów podziemnej kolejki - poinformował rzecznik MW Krzysztof Malawko. Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r.
Na początku grudnia 2009 roku opublikowany został harmonogram koniecznych przedsięwzięć, związanych z budową II odcinka metra wraz z ich terminami. Już niespełna pół roku później okazało się, że większość z opublikowanych terminów nie zostanie dotrzymana i rozpoczęcie prac nastąpi z opóźnieniem.
Według wstępnych decyzji, po zakończeniu budowy odcinka centralnego, w następnej kolejności metro zostanie przedłużone na Targówek.
Wykonawca budowy centralnego odcinka II linii metra w ubiegłym miesiącu zrealizował projekt budowlany szybu startowego Stacji Rondo Daszyńskiego i złożył do zatwierdzenia do Metra Warszawskiego. W maju ukończone ponadto zostały prace geologiczne w rejonie Ronda.
Zakończono także prace nad projektem budowlanym Centrum Informayjnego. 31 maja rozpoczęły się badania geologiczne przy stacji Dworzec Wileński, obecnie prowadzone są odwierty w rejonie Ronda ONZ.
Przygotowania do tej czteromiliardowej inwestycji zaczynają się w okolicy przyszłej stacji Rondo Daszyńskiego. Tu musi najpierw powstać szyb startowy, z którego dwie tarcze zaczną drążyć tunele w stronę Pragi.
Do wojewody trafił wniosek o stwierdzenie nieważności wydanego pod koniec lipca przez urząd Woli pozwolenia na budowę szybu przy rondzie Daszyńskiego. Według wczorajszego "Dziennika Gazety Prawnej" w tej sprawie protestują ekolodzy.
Zainteresowanie przetargiem jest ogromne. Oprócz wielkich światowych koncernów o dostawie wagonów dla stolicy myślą także bydgoska Pesa, czeska Skoda i rosyjski Wagonmasz. Po protestach kilku producentów Metro musiało zmodyfikować niektóre warunki przetargowe. Dziś okaże się, które firmy zdecydują się ostatecznie złożyć oferty i jakie zgłoszą ceny.
Z czterech przedstawionych ofert, tylko 3 okazały się ważne - oferta Alstom Konstal nie spełania warunków przetargu. Teoretycznie najtańszą ofertę przedstawiła Skoda - ich cena to 1 mld 108 mln zł. Hiszpański CAF wycenił inwestycję na 1 mld 198 mln zł, a Siemens na 1 mld 304 mln zł. Jednak ku zaskoczeniu komisji przetargowej, okazało się, że cena Skody nie zawiera podatku VAT.
Decyzja komisji przetargowej została ogłoszona w czwartek.
Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r., ostatnia dostawa przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 r.
Z powodu decyzji KIO, Metro Warszawskie musiało ponownie rozpatrzyć oferty w przetargu na 35. sześciowagonowych pociągów. Znów za najlepszą uznana została oferta konsorcjum firm Siemens Sp z o.o. (lider), Siemens Aktiengesellschaft Oesterreich Wiedeń, Newag Nowy Sącz.
http://www.rynek-kolejowy.pl/20191/Wago ... cieski.htm
Dziś Rada Warszawy zdecyduje, by zachomikowaną kwotę dołożyć do wydatków na budowę metra w następnych latach. Według planów te wydatki to: 1,4 mld zł - w przyszłym roku, 1,2 mld zł - w 2012 r. - i tak aż do 2014 r.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... lanie.html
II lina metra: Wnioski o pozwolenie na budowę 4 stacji:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... tacji.html
http://logistyka.wnp.pl/ostatnie-odwola ... 1_0_0.html
W środę Metro Warszawskie podpisze z konsorcjum Siemensa i Newagu umowę na dostawę 35 nowych pociągów podziemnej kolejki - poinformował rzecznik MW Krzysztof Malawko. Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 r.
http://logistyka.wnp.pl/w-srode-metro-w ... 1_0_0.html