W poniedziałek 26 kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała spośród sześciu firm wykonawcę krakowskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Zwycięski wykonawca to konsorcjum polsko-tureckie firm Mosty Łódź i Gulermak. Koszt kontraktu opiewa na kwotę ponad półtora miliarda złotych.
Spośród sześciu firm startujących w przetargu konsorcjum polsko-tureckie złożyło ofertę drugą w kolejności jeśli chodzi o cenę, tańszą na sumę 1,255 miliarda złotych złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Firmy biorące udział w przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania. Jeśli nie będzie protestów, zostanie podpisana umowa z wykonawcą.
Konieczność rozpisania nowego przetargu jest związana z decyzją o zerwaniu umowy z poprzednim wykonawcą – firmą Webuild. Włoska firma przygotowała dokumentację, uzyskała decyzję ZRID oraz rozpoczęła prace przygotowawcze polegające na wyburzeniach obiektów kolidujących i wycince drzew. Zdaniem GDDKiA tempo prac nie było właściwe.
Nowy wykonawca prac oprócz robót budowlanych ma za zadanie wykonać prace projektowe, w przypadku wprowadzenia rozwiązań innych niż te, które zaproponował poprzednik, oraz uzyskanie pozwoleń.
W ramach inwestycji powstanie ekspresowa droga o długości około 18,3 km z czterema węzłami drogowymi: Grębałów, Mistrzejowice, Raciborowice i Łuczyce. Zostaną wybudowane mosty, wiadukty, drogi technologiczne, drogi dojazdowe, przejazdy i wjazdy awaryjne, mury oporowe. Przebudowana będzie istniejąca sieć dróg, infrastruktura kolejowa i tramwajowa, sieć melioracyjna, oświetlenie, chodniki i drogi rowerowe.
Prace budowlane wraz z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie mają zakończyć się w terminie do 31 miesięcy w przypadku odcinka miejskiego, a 34 miesięcy przy pracach związanych z przebudową ul. Kocmyrzowskiej. Remont tej ulicy miasto postanowiło współfinansować. W przypadku odcinka poza granicami Krakowa termin na wykonanie prac to 25 miesięcy.