Linia tramwajowa do pętli w Pleszowie będzie remontowana w całości, a nie jak przewidywał dotychczasowy zakres prac, w którym to wyremontowane miały zostać tylko newralgiczne przejazdy. MPK będzie mogło puścić w ten rejon Nowej Huty w Krakowie niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje.
Na dzień dzisiejszy na pętli w Pleszowie trwa gruntowna przebudowa torowiska, wraz ze zmianą geometrii skrętu torowisk, remontem i wymianą całej towarzyszącej infrastruktury, oraz dokonywane są remonty niektórych przejazdów od kopca Wandy, lecz to nie koniec remontów torowiska na Igołomskiej.
Na dzień dzisiejszy na pętli w Pleszowie trwa gruntowna przebudowa torowiska, wraz ze zmianą geometrii skrętu torowisk, remontem i wymianą całej towarzyszącej infrastruktury, oraz dokonywane są remonty niektórych przejazdów od kopca Wandy, lecz to nie koniec remontów torowiska na Igołomskiej.
– Zwiększamy zakres prac i torowisko będzie wyremontowane w całości, a nie tylko na fragmentach. Przystąpimy wkrótce do prac projektowych i w przyszłym roku powinniśmy rozpocząć drugi etap remontu–tłumaczy na łamach LoveKraków.pl, Michał Pyclik, rzecznik prasowy ZIKiT.
Na pytanie skąd ta nagła zmiana decyzji w sprawie remontu torowiska, ZIKiT odpowiada, że okazało się, iż przeprowadzenie w całości całej inwestycji, wiązać się będzie ze sporymi oszczędnościami.
Nowoczesne tramwaje
Prawie pięciokilometrowy odcinek torowiska od Kopca Wandy do Pleszowa jest w bardzo fatalnym stanie, niemalże na dopuszczalnej krawędzi używalności. Z tego względu MPK nie dopuszcza tam niskopodłogowych tramwajów, ma się to niebawem zmienić, i do samej pętli w Pleszowie będą mogły dojeżdżać niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje.
Na pytanie skąd ta nagła zmiana decyzji w sprawie remontu torowiska, ZIKiT odpowiada, że okazało się, iż przeprowadzenie w całości całej inwestycji, wiązać się będzie ze sporymi oszczędnościami.
Nowoczesne tramwaje
Prawie pięciokilometrowy odcinek torowiska od Kopca Wandy do Pleszowa jest w bardzo fatalnym stanie, niemalże na dopuszczalnej krawędzi używalności. Z tego względu MPK nie dopuszcza tam niskopodłogowych tramwajów, ma się to niebawem zmienić, i do samej pętli w Pleszowie będą mogły dojeżdżać niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje.