Najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 odcinek Czerniewice – Brzezie na kwotę ponad 450 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm Salini Polska i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółka zależna Mirbudu). Kolejna oferta (na kwotę ponad 500 mln 226 tys. zł brutto) wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag, Budimex oraz Mota-Engil Central Europe. Czas realizacji odcinka Czerniewice – Brzezie: 11 miesięcy od daty podpisania umowy
Najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 odcinek Brzezie - Kowal na kwotę ponad 608 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm Salini Polska i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Kolejna oferta (na kwotę ponad 643 mln zł brutto) wpłynęła od konsorcjum firm Budimex, Strabag, Mota-Engil Central Europe. Czas realizacji odcinka Brzezie – Kowal: 12 miesicy od daty podpisania umowy. Wszystkie oferty z obu przetargów będą teraz weryfikowane.
Przypominamy, że kilka miesięcy temu GDDKiA odstąpiła od umów z konsorcjum irlandzkich firm (SRB Civil Engineering Limited i John Sisk & Son Limited) oraz firm z grupy PBG (PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska), dotyczących budowy trzech odcinków autostrady A1: odcinka Czerniewice – Odolion od km 151+900 do km 163+300, odcinka Odolion – Brzezie od km 163+300 do km 186+366 oraz odcinka Brzezie – Kowal od km 186+348.
W związku z upadłością firm z grupy PBG oraz brakiem porozumienia w sprawie kontynuacji prac przez irlandzkie firmy wstrzymane zostały wszystkie roboty budowlane na obiektach inżynierskich, obiektach kubaturowych oraz drogach na tych odcinkach autostrady. W tej sytuacji GDDKiA została zmuszona do rozpisania nowego przetargu na dokończenie tych prac.