[Lublin] Podkręcają tempo budowy Atrium Felicity. Zima inwestorowi niestraszna

Artivia

W listopadzie 2013 roku, przy skrzyżowaniu alei Witosa z ulicą Grygową w Lublinie ma stać gotowe Centrum Handlowe Atrium Felicity o 74 tys. m kw. powierzchni użytkowej. Inwestor, firma Atrium Poland Real Estate Management zapewnia, że termin zostanie dotrzymany, a zima nie spowoduje przerwania prac.

Wznowione w sierpniu tego roku prace na placu budowy przy jednej z głównych arterii Lublina prowadzone są przez generalnego wykonawcę, firmę Strabag do późnych godzin wieczornych. Tempo powstania pierwszego tak dużego, regionalnego centrum handlowego w stolicy województwa lubelskiego nie powinno dziwić. W końcu inwestycja prawie przez 4 lata stała nietknięta, opatrzona zdawkowym napisem „Wkrótce II etap budowy”.


- Po reaktywowaniu budowy centrum Felicity jego koncepcja została dostosowana do realiów rynkowych jednocześnie zmieniając projekt na bardziej funkcjonalny i optymalny. Zmiany te wywołały konieczność uzyskania odpowiednich pozwoleń, co wpłynęło na terminy postępowania administracyjnego – wyjaśnia Katarzyna Mituła z biura prasowego Atrium Felicity.


Pierwotne plany brutalnie zweryfikował kryzys i trudna sytuacja na rynku. Ze 100 tys. m kw. zostały 74 tys. m kw., a po wieży widokowej, z której miało być emitowane laserowe światło, w nowym projekcie nie ma śladu.


Po wznowieniu prac inwestor nie traci czasu. 4 października wbudowano kamień węgielny pod obiekt. Do tej pory zbudowano już cały układ komunikacyjny wokół inwestycji, budynek hipermarketu Auchan i marketu budowlanego Leroy Merlin. Obecnie realizowany jest budynek galerii handlowej i parking na 3 tys. miejsc postojowych.


- Prace budowlane będą prowadzone również w okresie zimowym. Temperatura poniżej 10 stopni Celsjusza ogranicza możliwość realizowania tylko niektórych prac – podkreśla Katarzyna Mituła.


Na rok przed oddaniem centrum jest skomercjalizowane blisko w 80 procentach, wliczając list intencyjny podpisany z Media Saturn. Umowa najmu z jednym z liderów na rynku sprzętu elektronicznego ma zostać sfinalizowana do końca roku 2012. Pośród 135 sklepów mieszkańcy Lublina, Świdnika oraz miejscowości zlokalizowanych w promieniu 30 km (inwestor zakłada, że z tych obszarów będzie pochodziło najwięcej klientów centrum Atrium Felicity) znajdą takie marki, jak Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho, H&M, Reserved, Mohito, House, Cropp, Intersport, Home&You, Cubus, Zara Home, Smyk Megastore, New Yorker, Carry, CCC, Rossmann, Sephora, Superpharm, Euro RTV AGD czy Fitness Club Pure.


- Oferta centrum będzie na tyle szeroka, że możemy mówić o obiekcie o charakterze regionalnym. Będzie to nie tylko miejsce codziennych zakupów w ramach szerokiego asortymentu produktów hipermarketu spożywczego, ale również tych weekendowych, dla całej rodziny, dzięki bogatej grupie najemców modowych – dodaje Katarzyna Cyz, CEO Atrium Poland Real Estate Management.


Komercjalizacją obiektu zajmuje się firma Cushman & Wakefield. Planowany termin otwarcia Atrium Felicity przypada na listopad 2013 roku.