[małopolskie] A4: Węzeł Rudno do 2015 roku. Trzeciego pasa na razie nie będzie

RynekInfrastruktury
Zarządca autostrady A4 między Katowicami a Krakowem obiecał budowę węzła w rudnie do 2015 roku. Deklaracja miała miejsce po krytyce małopolskich radnych, którym nie podoba się sposób zarządzania drogą przez spółkę Stalexport Autostrada Małopolska.
Jak podaje Dziennik Polski, SAM SA zadeklarował budowę węzła Rudno po oficjalnym zapytaniu, przesłanym do władz spółki przez wicemarszałka województwa małopolskiego, Romana Ciepielę. Jednocześnie zarządca podkreślił, że na razie nie planuje innych ważnych inwestycji, na które czekają samorządowcy.


– Obserwowane obecnie natężenie ruchu na autostradzie nie uzasadnia budowy trzeciego pasa. Także prognozy ruchu dla kolejnych lat koncesji takiej inwestycji nie uzasadniają" – poinformował szef SAM SA, w odpowiedzi na list władz województwa.


Dziennik Polski przypomina również, że jedną z niewielu inwestycji, dla której prezes Wąsacz podaje terminy realizacji jest rozbudowa węzła Rudno. Planuje jego budowę w latach 2014-2015. – Projekt budowlany został już przygotowany i po sprawdzeniu zostanie przesłany do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do uzgodnienia – stwierdził, cytowany przez Dziennik Polski prezes SAM SA, dodając, że liczy na szybkie uzgodnienia, żeby pozyskać niezbędne decyzje administracyjne. A następnie ogłosi przetarg. – Chciałbym wierzyć w to, że węzeł w Rudnie uda się zrobić za dwa lata – odpowiada małopolski radny Kazimierz Czekaj, jednej z najbardziej aktywnych krytyków obecnego zarządcy.

 

Głosy krytyczne wobec sposobu, w jaki koncesjonariusz wywiązuje się ze swoich zobowiązań słychać od dłuższego czasu. Na początku kwietnia samorządowcy z województwa małopolskiego poinformowali o przygotowaniach do powołania inicjatywy działającej na rzecz odebrania koncesji zarządcy autostrady A4. Nieoficjalnie przyznają również, że konsultowali powołanie takiej inicjatywy z Ministerstwem Transportu.

 

– Zagubił się cel istnienia tej drogi, umożliwienie szybkiego, bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się między aglomeracjami. Obecnym celem istnienia autostrady jest zarabianie pieniędzy przez koncesjonariusza. Dziś jest to jedna z najdroższych autostrad w Europie – podkreślał w liście do radnych z Małopolski Paweł Silbert, prezydent Jaworzna, wyrażając poparcie dla pomysłu przejęcia autostrady.