[mazowieckie] 25 firm chce budować obwodnicę Marek

RynekInfrastruktury

Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udało się wreszcie zebrać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dotyczącym zaprojektowania i budowy obwodnicy Marek. Do realizacji inwestycji zgłosiło się 25 kandydatów.

 

Przetarg obejmuje dokładnie projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Południe. Inwestycję podzielono na dwie części. Pierwsze zadanie to projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł Marki (bez węzła) - węzeł Kobyłka, a drugie dotoczy odcinka węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł Radzymin Południowy.


Wnioski dotyczące I zadania złożyło konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau, Budimex, Strabag, Mota-Engil. Wnioski dotyczące II zadania złożyło konsorcjum Mostostal Kraków i Ferrovial Agroman, konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau, konsorcjum PORR Polska, PORR Bau i Warbud, Heilit Woerner, Mota-Engil, konsorcjum Societa Italiana per Condotte D’Acqua i Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociali.

 

Wnioski na realizację całości zamówienia złożyło konsorcjum MSF Engengaria i MSF Polska, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, konsorcjum Intercor i Mosty Katowice, Dragados, Energopol Szczecin, Mostostal Warszawa, Metrostav, konsorcjum OHL, konsorjcum Mirbud i Erbedim, IDS-Bud, Bilfinger Infrastructure, konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki, konsorcjum Salini, Impregilo, Todini Construzioni Generali i Export-Pribex, następnie Mapa Insaat ve Ticaret z Turcji, konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte.


Przetarg na realizację drogi ekspresowej S8 na odcinku marki – Radzymin to postępowanie ograniczone w systemie „projektuj i buduj”. – Oznacza to dwa etapy postępowania przetargowego: w pierwszym zainteresowane firmy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu a drugi etap to składanie ofert przez firmy, które zostały zakwalifikowane w pierwszym etapie – wyjaśnia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie.


Obwodnica Marek powstanie w ciągu drogi ekspresowej S8 i będzie posiadać dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Na trasie powstaną węzły Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południe. Szacuje się, że na realizację inwestycji potrzeba około 900 mln zł.

 

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Marek w ciągu S8 został ogłoszony 29 marca tego roku. Przetarg obejmuje dokładnie projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Południe. Inwestycję podzielono na dwie części. Pierwsze zadanie to projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł Marki (bez węzła) - węzeł Kobyłka, a drugie dotoczy odcinka węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł Radzymin Południowy.

 

Na wykonanie pierwszego zadania, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, wybrany wykonawca będzie miał 32 miesiące. W przypadku drugiego zadania termin wykonania ustalono na 36 miesięcy, z czego 32 miesiące potrwa realizacja odcinka S8 węzeł Kobyłka – węzeł Radzymin Południe. Kolejne cztery miesiące od dnia uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie całości trasy S8, wykonawca przeznaczy na przebudowę układu drogowego w miejscu skrzyżowania istniejącej DK-8 z DW-635 i remont fragmentu istniejącego odcinka DK-8.