Kolejna znana firma stawia na aglomerację wrocławską. W Długołęce (powiat wrocławski) koło Wrocławia powstanie magazyn Media Expert w formule build-to-own. Obiekt o powierzchni 14,5 tys. Będzie oddany do użytku w 2026 roku i wpisuje się w rosnący trend rezygnacji z dużych parków logistycznych na rzecz obiektów szytych na miarę. Dzięki realizacji tej inwestycji powstaną nowe miejsca pracy.
• Firma deweloperska Inwi przygotowuje do realizacji nowoczesny magazyn dla Media Expert
• Lokalizacja blisko trasy S8 pozwoli na sprawną obsługę klientów z różnych części kraju
• Projekt powstaje w modelu Build-To-Own, który daje pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi nieruchomości
To odpowiedź na rosnący trend odchodzenia od „big boxów” na rzecz mniejszych, dedykowanych magazynów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. Zapewniają one lepszy dostęp do klientów, pracowników i infrastruktury.
– Nowoczesny magazyn to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i naszych klientów. Inwestycja wpisuje się w szerszą strategię logistyczną, której celem jest jeszcze lepsze dopasowanie łańcucha dostaw do rosnących oczekiwań. Coraz szybsze dostawy, większa elastyczność i dostępność towaru w krótkim czasie stają się dziś kluczowymi elementami przewagi konkurencyjnej. Wrocław to ważny punkt na mapie naszych operacji. Jego lokalizacja umożliwia sprawną i efektywną obsługę klientów z różnych regionów Polski, co pozostaje naszym priorytetem – podkreśla Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Terg i Media Expert.
– Świadomie odpowiadamy na obserwowany trend na rynku nieruchomości komercyjnych. W przypadku magazynu we Wrocławiu zdecydowaliśmy się na formułę Build-To-Own, która zapewnia nam pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi obiektu. Indywidualne podejście do projektowania magazynów ma dziś kluczowe znaczenie – zarówno z punktu widzenia efektywności operacyjnej, jak i zrównoważonego rozwoju oraz ergonomii procesów logistycznych – dodaje Michał Mystkowski.
Firmy coraz częściej rezygnują z dużych parków multitenant na rzecz mniejszych, dedykowanych obiektów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. To zapewnia im lepszy dostęp do klientów, pracowników oraz infrastruktury.
– Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na formułę Build-To-Own, z uwagi na dążenie do uzyskania pełnej kontroli nad zaprojektowaniem spersonalizowanego obiektu – zarówno w aspekcie jego układu i funkcjonalności, jak i standardu wykończenia. Obserwujemy również stopniowe przesunięcie zainteresowania w kierunku lokalizacji położonych w pobliżu większych ośrodków miejskich. Zapewniają one lepszy dostęp do zasobów pracowniczych, rynków zbytu oraz infrastruktury technicznej i drogowej. Jest to tendencja, która kształtuje nowe podejście do logistyki oraz inwestycji w sektorze nieruchomości komercyjnych – mówi Małgorzata Gaul, Development Director w Inwi.
Nowy magazyn we Wrocławiu to jeden z dziewięciu aktywnych projektów deweloperskich o charakterze przemysłowo-magazynowym Inwi w Polsce, z łączną powierzchnią ponad 270 tys. mkw. GLA, zlokalizowanych m.in. w Warszawie, obok cargo Centralnego Portu Komunikacyjnego w Teresinie, lotniska we Wrocławiu, we Wrocławiu Jerzmanowie, w Mszczonowie i Płońsku, koło Warszawy, a także w Poznaniu i Gliwicach.
– Ta inwestycja to kolejny już etap naszej wieloletniej współpracy ze spółką TERG - właścicielem marki Media Expert. W 2021 roku doradzaliśmy spółce przy zakupie 20 obiektów handlowych, należących wcześniej do francuskiej Grupy Norauto. Była to jedna z największych tego typu transakcji w historii rodzimego rynku komercyjnego. Polska firma przejęła wtedy portfel nieruchomości od międzynarodowego właściciela, a nie odwrotnie. To nadal wyjątkowy i inspirujący przykład dynamicznego rozwoju polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Cieszymy się z kolejnej udanej współpracy z Media Expert – podsumowuje Daniel Radkiewicz, CEO Inwi.
