Największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna Geely Holding partnerem technologicznym dla marki IzeraElectroMobility Poland

Największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna Geely Holding partnerem technologicznym dla marki Izera

Orzech
Orzech
REKLAMA

Geely Holding największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna – lider technologii – podpisał umowę licencyjną, w ramach której udostępni ElectroMobility Poland dedykowaną dla samochodów elektrycznych platformę SEA (Sustainable Experience Architecture).

EMP planuje budowę gamy modelowej samochodów elektrycznych segmentu C. Pierwszym z modeli będzie SUV. Ponadto (EMP) ogłosiło plany produkcji dwóch kolejnych modeli – kombi oraz hatchbacka, których daty wprowadzenia na rynek zostaną podane w odpowiednim czasie.

Na korzystanie z tej technologii do tej pory zdecydowały się już marki w ramach grupy Geely Holding, a marki Zeekr i Smart rozpoczęły już produkcję i sprzedaż aut opartych o platformę SEA. EMP jest pierwszą firmą spoza grupy, która będzie wykorzystywać tę technologię.

Pierwsze pojazdy będą produkowane pod marką Izera przez EMP w fabryce w Jaworznie. Inwestycja umożliwi stworzenie w samym zakładzie ok. 2400 miejsc pracy.

– Platforma SEA idealnie wpisuje się w koncepcję Izery jako produktu. Współpraca z Geely zapewnia EMP najwyższej klasy know-how w branży, a także dodatkowe możliwości biznesowe. W dłuższej perspektywie to partnerstwo technologiczne umożliwia nam rozwój, większe zaangażowanie lokalnych dostawców oraz realizację projektu w zakładanych ramach biznesowych – powiedział Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

REKLAMA
ElectroMobility Poland
ElectroMobility Poland

Opracowana w globalnych centrach badawczo-rozwojowych w Europie i Chinach przez Geely Holding technologia SEA jest specjalnie zaprojektowaną architekturą, dedykowaną dla pojazdów elektrycznych. Jest ona wysoce skalowalna – dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych.

Platforma zapewnia rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1 800 mm do 3 300 mm, w zależności od wymagań.

Źródło: ElectroMobility Poland

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA