Kolejna niemiecka firma inwestuje w stolicy Dolnego Śląska. Tym razem jest to dmTECH, spółka IT należąca w 100% do dm-drogerie markt, jednej z największych europejskich sieci drogerii. Polska jest pierwszym międzynarodowym oddziałem spółki, którego celem będzie wsparcie technologicznej obsługi klientów i pracowników drogerii dm oraz wdrażanie nowych projektów IT we wszystkich krajach, w których obecna jest marka.
Ulokowany we Wrocławiu polski oddział dmTECH w pierwszym roku funkcjonowania zatrudni nawet do 100 pracowników, zaś w kolejnych dwóch latach liczba ta wzrośnie do około 300.
Kreowanie i wdrażanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz odpowiadanie na wyzwania, jakie stawia handel przyszłości, to istota działań dmTECH. Niezależnie od lokalnych zespołów w drogeriach dm wszystkie procesy IT dla 14. krajów Europy obsługiwane są właśnie przez dmTECH. Uruchomienie spółki w Polsce to pierwszy krok w kierunku internacjonalizacji oraz szansa na jeszcze większy rozwój kompetencji technologicznych dla całego dm.
– Polska to interesujący rynek pod względem możliwości pozyskania doświadczonych i wykwalifikowanych ekspertów pracujących w branży IT, dlatego decyzja o otworzeniu pierwszego międzynarodowego oddziału dmTECH właśnie tutaj była dla nas oczywista. Polscy pracownicy IT są wysoko oceniani, potwierdza to także dotychczasowa praca naszych kolegów z tego kraju w ramach dmTECH – mówi Stephan Seitz, szef departamentu Consumer Technology w dmTECH i Site Manager dmTECH w Polsce.
– Również Wrocław, miasto, w którym wchodząc do Polski drogeria otworzyła swój pierwszy sklep oraz gdzie mieści się jej siedziba, okazał się dla nas niezwykle atrakcyjną lokalizacją. To miasto przyciąga uzdolnionych ludzi i łączy na co dzień świat biznesu, technologii, nauki i kultury stwarzając idealne warunki do rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć. Wrocław to także jeden z najprężniejszych ośrodków edukacji i rozwoju technologicznych w tej części Europy, z silnym potencjałem akademickim – dodaje Seitz.
W codziennej pracy dmTECH pracuje m.in. nad systemami retail, sklepem online, aplikacją mobilną „Mój dm”, systemami POS, systemem płatności dmPAY oraz wszelkimi procesami dm w 14 krajach, które mogą być wsparte przez technologię.
dmTECH jest swoistym technologicznym katalizatorem w dm, umożliwiającym wdrażanie nowych pomysłów IT, takich jak choćby ostatnio oddany do użytku własny chatbot AI o nazwie dmGPT.
– W tym roku świętujemy 35-lecie dmTECH i 50-lecie grupy dm. Od początku istnienia dmTECH nieustannie tworzymy cyfrowe doświadczenia dla klientów i pracowników, oparte na innowacyjnych pomysłach i inteligentnych rozwiązaniach. W dmTECH jesteśmy przekonani, że kreatywność i ciekawość prowadzą nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań: dla naszego sklepu internetowego, aplikacji dla klientów i pracowników, a także dla działów IT w sklepach dm, centrach dystrybucyjnych i centrali. W tym celu wykorzystujemy m.in. systemy uczące się, eksplorację danych i robotykę. Oczywiście dotyczy to również naszego nowego centrum dystrybucyjnego dm w Wustermark, gdzie wyznaczamy nowe standardy w logistyce dzięki przyszłościowym i inteligentnym rozwiązaniom. To jeden z wielu świetnych przykładów na to, jak kultura dialogu, w której jest miejsce na popełnianie błędów, przynosi konkretne rezultaty biznesowe – mówi Stephan Seitz.
Obszary pracy w dmTECH są tak różnorodne jak sama firma dm. Firma poszukuje ekspertów w takich dziedzinach jak marketing automation, ERP, SAP, JAVA, Business Intelligence, programowanie, inżynieria danych, sieci, inżynieria wymagań, konsultantów i kierowników projektów, administratorów systemów, architektów IT. W dmTECH rozwiązania technologiczne tworzone są zgodnie z najnowszymi metodykami pracy. Agile, SCRUM i Kanban to standardy, według których pracują zespoły niemieckiej firmy IT. Obecnie i w najbliższych dniach firma otworzy rekrutację na kilka stanowisk pracy w Polsce.
W pierwszym roku działalności zatrudni w Polsce około 100 pracowników, a w kolejnych dwóch-trzech latach liczba ta wzrośnie do około 300. Zespoły deweloperskie wykorzystują programowanie parami, co przynosi nie tylko efekty biznesowe, ale również pomaga w rozwoju kompetencji społecznych i technologicznych zatrudnionych kolegów.
Obecnie ponad 30% zespołu stanowią kobiety. Pracownicy w Polsce będą mogli wybrać formułę współpracy - B2B lub - w ramach umowy o pracę.
Wśród benefitów oferowanych przez dmTECH pracownicy mogą skorzystać z różnorodnych opcji rozwojowych, dostosowanych do potrzeb pracownika takich jak nauki języków obców, udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, studiach, mentoringu, czy coachingu. Dostępne są także ubezpieczenie grupowe, pakiet zdrowotny, możliwość skorzystania z kart sportowych czy programu kafeteryjnego, gdzie wybieramy najbardziej interesujący benefit.
Pracownicy dmTECH cenią także swobodę decydowania o miejscu i czasie pracy, samodzielności w wyborze realizowanych zadań, międzynarodowe środowisko pracy oraz kulturę pracy opartą o dialog, rozwój z tolerancją na popełnianie błędów i wyciąganie z nich wniosków.
Polska to pierwszy, po Niemczech, kraj w którym działają dm drogerie markt i dmTECH. Aktualnie w Polsce działa 18 sklepów stacjonarnych. Klienci w naszym kraju mogą także skorzystać z zakupów online za pośrednictwem sklepu internetowego dm.pl i aplikacji mobilnej Mój dm, które technologicznie przygotowane są przez pracowników dmTECH.
Aktualnie dmTECH zatrudnia niemal 1000 ekspertów i ekspertek z obszaru technologii w Niemczech i w Polsce. Spółka odpowiada za technologiczne wsparcie we wszystkich krajach, gdzie funkcjonują drogerie dm.
Siedzibą dmTECH w Polsce jest Wrocław. Dostępne dla pracowników biuro znajduje się w tej samej lokalizacji, co siedziba dm drogerie markt Polska, we Wrocławiu, w biurowcu Cu Office przy ul. Jaworskiej 13.