Niemiecka firma dmTECH otworzyła we Wrocławiu swój pierwszy międzynarodowy oddziałfot. Jakub Zazula

Niemiecka firma dmTECH otworzyła we Wrocławiu swój pierwszy międzynarodowy oddział

Orzech
Orzech
REKLAMA

Kolejna niemiecka firma inwestuje w stolicy Dolnego Śląska. Tym razem jest to dmTECH, spółka IT należąca w 100% do dm-drogerie markt, jednej z największych europejskich sieci drogerii. Polska jest pierwszym międzynarodowym oddziałem spółki, którego celem będzie wsparcie technologicznej obsługi klientów i pracowników drogerii dm oraz wdrażanie nowych projektów IT we wszystkich krajach, w których obecna jest marka.

Ulokowany we Wrocławiu polski oddział dmTECH w pierwszym roku funkcjonowania zatrudni nawet do 100 pracowników, zaś w kolejnych dwóch latach liczba ta wzrośnie do około 300.

Kreowanie i wdrażanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz odpowiadanie na wyzwania, jakie stawia handel przyszłości, to istota działań dmTECH. Niezależnie od lokalnych zespołów w drogeriach dm wszystkie procesy IT dla 14. krajów Europy obsługiwane są właśnie przez dmTECH. Uruchomienie spółki w Polsce to pierwszy krok w kierunku internacjonalizacji oraz szansa na jeszcze większy rozwój kompetencji technologicznych dla całego dm.

– Polska to interesujący rynek pod względem możliwości pozyskania doświadczonych i wykwalifikowanych ekspertów pracujących w branży IT, dlatego decyzja o otworzeniu pierwszego międzynarodowego oddziału dmTECH właśnie tutaj była dla nas oczywista. Polscy pracownicy IT są wysoko oceniani, potwierdza to także dotychczasowa praca naszych kolegów z tego kraju w ramach dmTECH – mówi Stephan Seitz, szef departamentu Consumer Technology w dmTECH i Site Manager dmTECH w Polsce.

– Również Wrocław, miasto, w którym wchodząc do Polski drogeria otworzyła swój pierwszy sklep oraz gdzie mieści się jej siedziba, okazał się dla nas niezwykle atrakcyjną lokalizacją. To miasto przyciąga uzdolnionych ludzi i łączy na co dzień świat biznesu, technologii, nauki i kultury stwarzając idealne warunki do rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć. Wrocław to także jeden z najprężniejszych ośrodków edukacji i rozwoju technologicznych w tej części Europy, z silnym potencjałem akademickim – dodaje Seitz.

W codziennej pracy dmTECH pracuje m.in. nad systemami retail, sklepem online, aplikacją mobilną „Mój dm”, systemami POS, systemem płatności dmPAY oraz wszelkimi procesami dm w 14 krajach, które mogą być wsparte przez technologię.

dmTECH jest swoistym technologicznym katalizatorem w dm, umożliwiającym wdrażanie nowych pomysłów IT, takich jak choćby ostatnio oddany do użytku własny chatbot AI o nazwie dmGPT.

– W tym roku świętujemy 35-lecie dmTECH i 50-lecie grupy dm. Od początku istnienia dmTECH nieustannie tworzymy cyfrowe doświadczenia dla klientów i pracowników, oparte na innowacyjnych pomysłach i inteligentnych rozwiązaniach. W dmTECH jesteśmy przekonani, że kreatywność i ciekawość prowadzą nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań: dla naszego sklepu internetowego, aplikacji dla klientów i pracowników, a także dla działów IT w sklepach dm, centrach dystrybucyjnych i centrali. W tym celu wykorzystujemy m.in. systemy uczące się, eksplorację danych i robotykę. Oczywiście dotyczy to również naszego nowego centrum dystrybucyjnego dm w Wustermark, gdzie wyznaczamy nowe standardy w logistyce dzięki przyszłościowym i inteligentnym rozwiązaniom. To jeden z wielu świetnych przykładów na to, jak kultura dialogu, w której jest miejsce na popełnianie błędów, przynosi konkretne rezultaty biznesowe – mówi Stephan Seitz.

Obszary pracy w dmTECH są tak różnorodne jak sama firma dm. Firma poszukuje ekspertów w takich dziedzinach jak marketing automation, ERP, SAP, JAVA, Business Intelligence, programowanie, inżynieria danych, sieci, inżynieria wymagań, konsultantów i kierowników projektów, administratorów systemów, architektów IT. W dmTECH rozwiązania technologiczne tworzone są zgodnie z najnowszymi metodykami pracy. Agile, SCRUM i Kanban to standardy, według których pracują zespoły niemieckiej firmy IT. Obecnie i w najbliższych dniach firma otworzy rekrutację na kilka stanowisk pracy w Polsce.

W pierwszym roku działalności zatrudni w Polsce około 100 pracowników, a w kolejnych dwóch-trzech latach liczba ta wzrośnie do około 300. Zespoły deweloperskie wykorzystują programowanie parami, co przynosi nie tylko efekty biznesowe, ale również pomaga w rozwoju kompetencji społecznych i technologicznych zatrudnionych kolegów.

REKLAMA

Obecnie ponad 30% zespołu stanowią kobiety. Pracownicy w Polsce będą mogli wybrać formułę współpracy - B2B lub - w ramach umowy o pracę.

Wśród benefitów oferowanych przez dmTECH pracownicy mogą skorzystać z różnorodnych opcji rozwojowych, dostosowanych do potrzeb pracownika takich jak nauki języków obców, udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, studiach, mentoringu, czy coachingu. Dostępne są także ubezpieczenie grupowe, pakiet zdrowotny, możliwość skorzystania z kart sportowych czy programu kafeteryjnego, gdzie wybieramy najbardziej interesujący benefit.

Pracownicy dmTECH cenią także swobodę decydowania o miejscu i czasie pracy, samodzielności w wyborze realizowanych zadań, międzynarodowe środowisko pracy oraz kulturę pracy opartą o dialog, rozwój z tolerancją na popełnianie błędów i wyciąganie z nich wniosków.

Polska to pierwszy, po Niemczech, kraj w którym działają dm drogerie markt i dmTECH. Aktualnie w Polsce działa 18 sklepów stacjonarnych. Klienci w naszym kraju mogą także skorzystać z zakupów online za pośrednictwem sklepu internetowego dm.pl i aplikacji mobilnej Mój dm, które technologicznie przygotowane są przez pracowników dmTECH.

Aktualnie dmTECH zatrudnia niemal 1000 ekspertów i ekspertek z obszaru technologii w Niemczech i w Polsce. Spółka odpowiada za technologiczne wsparcie we wszystkich krajach, gdzie funkcjonują drogerie dm.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Siedzibą dmTECH w Polsce jest Wrocław. Dostępne dla pracowników biuro znajduje się w tej samej lokalizacji, co siedziba dm drogerie markt Polska, we Wrocławiu, w biurowcu Cu Office przy ul. Jaworskiej 13.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Powierzchnie biurowe w Cu Office

Cu Office A

Dostępna powierzchnia: 1605 m2
  • status budynku: gotowy
  • dostępność: Available / Mixed
  • klasa budynku: A
  • współczynnik powierzchni wspólnych: 0.00
  • czynsz wywoławczy: 13.80
  • minimalny okres najmu (w latach): 5
  • współczynnik miejsc parkingowych: 1/48.0
  • kontrola dostępu
  • klimatyzacja
  • światłowód
  • otwierane okna
  • podłoga techniczna
  • recepcja
  • ochrona
  • czujniki dymu
  • podwieszany sufit
  • dwa źródła zasilania
  • wentylacja

Cu Office B

Dostępna powierzchnia: 4210 m2
  • status budynku: gotowy
  • dostępność: Od zaraz
  • klasa budynku: A
  • współczynnik powierzchni wspólnych: 0.00
  • czynsz wywoławczy: 14.20
  • minimalny okres najmu (w latach): 5
  • współczynnik miejsc parkingowych: 1/55.0
  • kontrola dostępu
  • klimatyzacja
  • światłowód
  • otwierane okna
  • podłoga techniczna
  • recepcja
  • ochrona
  • czujniki dymu
  • podwieszany sufit
  • dwa źródła zasilania
  • wentylacja