Nowa Warszawa Zachodnia już z wszystkimi peronami Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK S.A

Nowa Warszawa Zachodnia już z wszystkimi peronami

FILMY
REKLAMA

Od niedzieli 9 czerwca podróżni na Warszawie Zachodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów 1, 2 i 3. Wzrośnie liczba składów przejeżdżających przez stację. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Na stacji Warszawa Zachodnia zakończyły się prace przy budowie trzech ostatnich peronów. Zgodnie z zapowiedziami, od niedzieli 9 czerwca, czyli od korekty rozkładu jazdy, podróżni mogą już korzystać z peronów 1, 2 i 3. Tym samym na Warszawie Zachodniej pociągi będą zatrzymywać się przy wszystkich dziewięciu platformach. Wzrośnie liczba przejeżdżających przez stację pociągów. Przez nową Zachodnią przejedzie ok. 950 składów – zamiast jak dotychczas ok. 750.

Z peronu nr 3 skorzystają podróżni wyruszający w podróż między innymi do Pruszkowa, Sochaczewa czy Grodziska Mazowieckiego. Natomiast z peronu nr 2 odjeżdżać będą pociągi w stronę centrum Warszawy kursujące przez przystanek Warszawa Śródmieście.

REKLAMA

Wraz z korektą rozkładu jazdy udostępniony zostanie również peron nr 1 – z którego korzystają pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Oznacza to powrót pociągów tego przewoźnika na pełną trasę do przystanku Warszawa Śródmieście WKD. Do sierpnia składy będą kursować przez Warszawę Zachodnią po jednym torze (po stronie lewym patrząc w kierunku centrum). Taka organizacja ruchu pozwoli kontynuować roboty przy budowie docelowego dojścia – ze schodami oraz windą – na kładkę, które powstanie w bliskim sąsiedztwie linii WKD. W tym czasie przewoźnik zaplanował własne prace przy budowie nowego peronu na przystanku Reguły.

W marcu wykonawca połączył dwie części tunelu pod peronami 1-3 w jedną całość, dzięki czemu obiekt połączył Wolę z Ochotą. Obecnie wywożony jest grunt przy pomocy ciężkiego sprzętu. W kolejnym etapie budowana będzie konstrukcja ostatniego segmentu przejścia podziemnego dla pieszych. Po zakończonym wybetonowaniu podłoża, prace przeniosą się jeszcze głębiej – w ostatnim segmencie tunelu tramwajowego. W nim również wykonawca rozpocznie od wydobywania gruntu, a następnie przystąpi do budowy konstrukcji tunelu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA