Ogłoszono przetarg na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy WrocławiaDSDiK

Ogłoszono przetarg na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

REKLAMA

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na budowę nowej drogi wojewódzkiej 372, łączącej węzeł A4 Bielany Wrocławskie z Wrocławiem. Ta nowa infrastruktura komunikacyjna będzie stanowiła istotne połączenie dla miejscowości na południowych obrzeżach stolicy Dolnego Śląska, tworząc prawie 4-kilometrowy odcinek trasy.

W styczniu 2024 r. miną cztery lata od momentu podpisania przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei umowy w sprawie opracowania dokumentacji projektowej tego odcinka.

Projekt obejmuje budowę drogi wojewódzkiej od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) oraz do granicy Wrocławia (ul. Buforowa) od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska). Planowany trakt liczy 3,67 km nowej drogi.

Ten odcinek drogi wojewódzkiej jest kluczowym elementem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia: Bielany – Łany – Długołęka, który wraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8, łącznikiem Długołęka DK98, krótkim odcinkiem autostrady A4 i fragmentem al. Karkonoskiej stworzy zamknięty pierścień otaczający Wrocław. Projektowane nowe połączenie, znane jako łącznik aglomeracyjny A4-S8, umożliwi integrację regionalnej sieci dróg z krajowymi i międzynarodowymi trasami transportowymi.

DSDiK
DSDiK

Trasa drogi wojewódzkiej będzie biegła od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) km 0+000 do skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego km 3+672. Początek trasy znajduje się w rejonie węzła A4 Bielany Wrocławskie – ul. Karkonoska we Wrocławiu. Odcinek ten zaczyna się po wschodniej stronie ul. Karkonoskiej, naprzeciwko Parku Handlowego Auchan Bielany, a integracja z istniejącym układem komunikacyjnym obejmuje budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Francuskiej i ul. Szwedzkiej, blisko Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Bielany”. Trasa przekracza rzekę Ślęzę, przechodzi przez tereny kolejowe, pola uprawne, obszar zadrzewień przy Torze Wyścigów Konnych „Partynice", mijając m.in. kompleks szkolno-przedszkolny, a następnie łączy się z rondem przy ul. Grota-Roweckiego.

Zaprojektowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 372 obejmuje trasy dwujezdniowe i jednojezdniowe. Przekroje dwujezdniowe są planowane na odcinku od km 0+000 do km ok. 2+776, natomiast jednojezdniowe, z rezerwą terenową na drugą jezdnię, są przewidziane od km ok. 2+776 do km ok. 3+558. Ostatni odcinek od km ok. 3+558 do końca trasy (km ok. 3+624) również ma być dwujezdniowy. Dla każdej jezdni przewidziano po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m, a także wewnętrzne i zewnętrzne opaski o szerokości 0,5 m. Minimalna szerokość poboczy wyniesie 1,5 m.

REKLAMA

W ramach projektu przewidziana jest budowa jednostronnej ścieżki pieszo-rowerowej oddzielonej od jezdni pasem zieleni. Planuje się także budowę oraz przebudowę ścieżek rowerowych wraz z chodnikami w miejscach złączenia nowej drogi z istniejącą infrastrukturą w rejonie ulic: Szwedzkiej, Niebieskiej, Działkowej, Radosnej oraz Kutrzeby. Ponadto inwestycja obejmuje budowę/rozbudowę 16 skrzyżowań, wiaduktu nad linią kolejową nr 285 w km ok. 0+306 z murami oporowymi, mostu nad rzeką Ślęzą w km ok. 0+882, a także dwóch murów oporowych.

DSDiK
DSDiK

Termin składania ofert został wyznaczony na 6 lutego 2024 roku, a wybór wykonawcy oparty będzie wyłącznie na analizie cenowej.

Cała inwestycja przewidziana jest do zrealizowania w ciągu 30 miesięcy.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Wartość inwestycji określono na ponad 58 mln zł.

Komentarze (13)

Napisz komentarz
Gość(gość)
Najzabawniejsze jest to, że tyle razy mieszkańcy Wysokiej mówili, że na działce zarezerwowanej pod budowę drogi nie ma miejsca na obwodnicę, jest miejsce na drogę lokalną - nikt nie chciał słuchać, "miejsca jest wystarczająco" - mówili. A teraz okazuje się że będą wywłaszczać okoliczne działki bo.... jest za mało miejsca. No ale kto bogatemu zabroni płacić "godziwe odszkodowania".
Gość(gość)
Wpięcie w Karkonoską na PD przez dwa ronda. Co za beznadziejny pomysł. Tylko jedna kładka i to ze schodami, przez dwie jezdnie. Boże jakie to jest dziadostwo ten projekt.
Gra(gość)
@
GRA II
(gość)
Masz jak w banku ze wymyślimy .
Spoko, trujcie się dalej w swojej enklawie spalinami z całej okolicy, a droga o tak powstanie
TUBYLEC(gość)
@
gosc
(gość)
To sraszne
To "sraszne", że nie rozumiesz tego, że kilka drzew trzeba wyciąć dla przeprowadzenia nowej drogi.
GRA II(gość)
@
Gra
(gość)
Tylko żeby Zarobasy z Wysokiej znowu czegoś nie wymyślili i nie doprowadzili do kolejnego zawieszenia inwestycji.
Masz jak w banku ze wymyślimy .
gosc(gość)
@
gosc
(gość)
Z tego co widzę to planuje się też wycinkę sędziwych i cennych drzew w obszarze Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych przy ul Ołtaszyńskiej.
To sraszne
gosc(gość)
Z tego co widzę to planuje się też wycinkę sędziwych i cennych drzew w obszarze Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych przy ul Ołtaszyńskiej.
Brada(gość)
Nareszcie!! :-)
Średnik(gość)
@
Justyna
(gość)
Kto? Jak się po cichaczu zmienia przeznaczenie i kategorię drogi to nic dziwnego że okoliczni mieszkańcy protestują. Tym bardziej że ta pseudo obwodnica nie zmieni nic - A8 się zatyka a jest 3 pasmowa, A4 na Bielanach już teraz stoi w godzinach szczytu…..
Zmieni bardzo dużo - południe Wrocławia w końcu będzie miało dobre połączenie wschód - zachód. Na ten moment jedzie się albo na zwycięską, albo na hallera. Dodanie trzeciego łącznika sporo zmieni. Aczkolwiek ja uważam, że powinien być jeszcze czwarty na którego miejsca obecnie nie ma. To spore ułatwienie dla południowo-wschodniej części Wrocławia, aby dojechać na Bielany nie pchając się na ww ulice. Poza tym ta droga ułatwi też mieszkańcom wiosek z południa i wschodu Wrocławia dojazd na Bielany Wrocławskie. Więc będzie mniejszy ruch przez sam Wrocław.
XYZ(gość)
Chyba się coś komuś zjadło przy tym koszcie inwestycji. To nie 58 mln zł a raczej 300 mln zł. Ale kto bogatemu zabroni skoro uparli się na najdroższy i najbardziej skomplikowany technologicznie wariant.
Justyna(gość)
@
Gra
(gość)
Tylko żeby Zarobasy z Wysokiej znowu czegoś nie wymyślili i nie doprowadzili do kolejnego zawieszenia inwestycji.
Kto? Jak się po cichaczu zmienia przeznaczenie i kategorię drogi to nic dziwnego że okoliczni mieszkańcy protestują. Tym bardziej że ta pseudo obwodnica nie zmieni nic - A8 się zatyka a jest 3 pasmowa, A4 na Bielanach już teraz stoi w godzinach szczytu…..
siemano(gość)
A4 remont i poszerzenie w starym śladzie + ta niby obwodnica podpięta pod rondo na karkonoskiej = WIECZNE KORKI
Gra(gość)
Tylko żeby Zarobasy z Wysokiej znowu czegoś nie wymyślili i nie doprowadzili do kolejnego zawieszenia inwestycji.
REKLAMA