Przedsiębiorstwa chętniej korzystają z tzw. biur serwisowanych. Tego typu przestrzenie oferuje Quickwork, a jednym z jego klientów zostali Pakersi – przedsiębiorstwo logistyczne, które wynajęło powierzchnię w Quorum we Wrocławiu.
Pandemia sprawiła, że wiele firm realizowało swoje zadania w formie zdalnej, jednak już od dłuższego czasu obserwujemy stopniowy powrót do pracy w tradycyjnym modelu stacjonarnym. Coraz częściej stosowanym rozwiązaniem, na jakie decydują się przedsiębiorstwa z różnych branż, jest najem tzw. biur serwisowanych. Tego typu przestrzenie oferuje Quickwork, a jednym z jego klientów zostali Pakersi. Polskie przedsiębiorstwo logistyczne wynajęło powierzchnię w należącej do Cavatina Holding inwestycji Quorum we Wrocławiu.
Posiadanie własnego biura to wyzwanie zarówno na poziomie administracyjnym, jak i ekonomicznym. Jego urządzenie czy bieżąca obsługa generuje duże koszty, które mogą stanowić barierę dla rozwoju samego biznesu.
– W związku ze stałym rozwojem naszej firmy poszukiwaliśmy biura, które spełni nasze oczekiwania na poziomie administracyjno-finansowym, jak również w kontekście jego funkcjonalności i gwarancji komfortu dla pracowników Pakersów. Z tych powodów postanowiliśmy skorzystać z oferty biur serwisowanych Quickwork w kompleksie Quorum. Bardzo ważny był dla nas fakt, iż za bieżące zarządzanie przestrzeniami odpowiada operator, dzięki czemu możemy w pełni skoncentrować się na naszej pracy i dalszym rozwoju. Elastyczna umowa najmu daje nam duże poczucie wygody i bezpieczeństwa, a w perspektywie – możliwość rozszerzenia współpracy na korzystnych warunkach – mówi Kamil Kik, Pakersi.
Założona w 2012 roku firma Pakersi to ogólnopolska sieć punktów kurierskich. Pakersi zapewniają możliwość odbiorów i nadań przesyłek największych przewoźników w Polsce i Europie, w tym m.in. InPost, GLS, Poczty Polskiej, DHL czy UPS.
Rośnie popularność biur serwisowanych
Współpraca Quickwork z Pakersami to kolejny przykład potwierdzający rosnącą popularność biur serwisowanych wśród polskich przedsiębiorstw. Z czego to wynika?
– W dużym uproszczeniu biuro serwisowane to gotowe miejsce do pracy, w którym pracownik potrzebuje jedynie laptopa, aby realizować swoje obowiązki służbowe. Jako operator tego typu powierzchni proponujemy naszym klientom nowoczesne i estetyczne przestrzenie wyposażone w niezbędny sprzęt, zapewniamy dostęp do Internetu oraz innych mediów, odpowiadamy za funkcjonowanie recepcji, obsługę przesyłek kurierskich i utrzymanie czystości, a także oferujemy dostęp do sal konferencyjnych czy wsparcie wykwalifikowanego personelu administracyjnego. Cieszymy się, że to tego grona dołączyli Pakersi – mówi Anna Dul, Leasing Manager w Quickwork – biura serwisowane.
Istotnym atutem biur serwisowanych są także czynniki czysto finansowe. Korzystanie z nich nie wiąże się z koniecznością podpisywania długoterminowych umów (możliwe jest związanie się kilkumiesięczną umową, np. na okres trwania danego projektu), a klient płaci jedynie za powierzchnię, którą faktycznie użytkuje. Najem elastyczny oferuje również możliwość stopniowego powiększania biur wraz z rozwojem firmy (w ramach tzw. modelu „pay as you grow”).