DPD uruchomiło pierwszy w Polsce punkt obsługi przesyłek bez konieczności wysiadania z auta. Na jego lokalizację firma wybrała Warszawę. Punkt znajduje się w dzielnicy Włochy, przy ul. Mineralnej 5a.
Usługa DPD Pickup Drive wpisana została w tradycyjny oddział DPD Pickup. Dodatkowy, nowy model obsługi klienta w DPD Pickup Drive pozwala na nadanie lub odbiór przesyłki bez konieczności wysiadania z auta.
Natomiast wysiadając z samochodu można skorzystać z pełnych możliwości oddziału, w tym uzyskać poradę i pomoc pracownika, kupić materiały opakowaniowe czy też spakować, nadać lub odebrać przesyłkę na recepcji.
Nieopodal zlokalizowany jest też automat paczkowy – pierwszy uruchomiany przez DPD w Polsce w 2021 r.
– Naszą ambicją jest zachowanie jak najwyższej jakości usług i szeroki ich zakres dla osób korzystających z usług kurierskich. Dlatego wciąż testujemy i wdrażamy kolejne rozwiązania poprawiające doświadczenia klienta. A to rozwiązanie stawia na szybkość i wygodę. Na pilotaż usługi »Drive« w formacie punktu DPD Pickup wybraliśmy miejsce w bliskim sąsiedztwie naszej siedziby w Warszawie. Nową funkcjonalność wpisaliśmy w działający już tu punkt DPD Pickup, dostosowując jego infrastrukturę i oznaczenia do obsługi »z samochodu«. Rozwiązanie jest nowe i cały czas udoskonalane, jednak widzimy, że zainteresowanie klientów rośnie z miesiąca na miesiąc. Z pewnością pomyślimy o uruchomieniu kolejnych oddziałów DPD Pickup realizujących usługi w tym modelu – podkreśla Marek Weremijewicz, dyrektor regionalny w DPD Polska.
Łukasz Kordziukiewicz, kierownik oddziału WA1 i DPD Pickup Drive, dodaje, że DPD Pickup Drive to usługa wygodna także dla osób z niepełnosprawnościami. Osoby korzystające z niej, mogą być pewnie, że uzyskają niezbędną pomoc w zakresie odbioru lub nadania paczki. Usługa jest również bardzo wygodna dla osób z dziećmi zapiętymi w foteliku samochodowym, ponieważ nie trzeba opuszczać pojazdu.
Usługi dostaw do punktów, w tym DPD Pickup Drive lub automatów paczkowych doskonale uzupełniają tradycyjne dostawy kurierskie na adres – do domu czy do biura. DPD, rozumiejąc różnorodne potrzeby swoich klientów, stawia na komplementarność usług – zarówno dla tych, którzy cenią sobie tradycyjne dostawy, jak i dla osób korzystających z punktów DPD Pickup oraz automatów paczkowych.