PKP PLK ogłosiły przetarg na prace projektowe linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle - Racibórz - Chałupki

Orzech

Większy dostęp do kolei z przebudowanych stacji Kędzierzyn-Koźle, Racibórz i Chałupki, budowa dwóch nowych przystanków w Raciborzu, a także krótsze podróże z Kędzierzyna w stronę granicy z Czechami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na prace projektowe linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Projekt ubiega się o dofinansowanie z europejskiego instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Planowana inwestycja usprawni podróże i przewozy towarów od Kędzierzyna-Koźla w stronę Chałupek i granicy z Czechami. Zwiększy się dostęp do kolei, dzięki budowie zupełnie nowych przystanków: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny. Podróżni skorzystają z wygodnych stacji Kędzierzyn-Koźle, Racibórz i Chałupki, które zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

W ramach prac planowana jest wymiana torów i sieci trakcyjnej na ok. 54-kilometrowej trasie. Efektem zadania będzie zwiększenie prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich.

Pociągi towarowe mogłyby kursować z prędkością do 120 km/h. Wpłynie to pozytywnie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu. Dzięki inwestycji, na tory będą mogły wyjechać dłuższe pociągi do 780 m. Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi przejazdy cięższym składom. Wpłynie to na wzrost efektywności kolejowego transportu. Więcej towarów szybciej i sprawniej wyjedzie z woj. opolskiego i śląskiego w stronę granicy z Czechami.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na prace projektowe w ramach zadania "Prace na linii kolejowej E 59, odcinek Kędzierzyn-Koźle – Chałupki – dokumentacja projektowa". Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie III i IV kwartału br. Zakończenie prac projektowych zaplanowano pod koniec 2023 r.

Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę".

Źródło: PKP PLK