PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Spółka podpisała umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.
Umowy podpisane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Egis Poland Sp. z o.o. i konsorcjum DOHWA POLSKA Sp. z o.o. oraz Dohwa Engineering Co. przewidują zaprojektowanie podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych.
Wykonawcy w ciągu 38 miesięcy mają za zadanie nie tylko przygotować dokumentację projektową, ale również uzyskać niezbędne uzgodnienia i pozwolenia budowlane.
Wykonanie infrastruktury energetycznej jest ważną część wielomiliardowej inwestycji, która ułatwi komunikację kolejową południa Małopolski z Krakowem i resztą kraju.
W ramach realizowanej od 2023 roku modernizacji linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza oprócz peronów, torów, tuneli i wiaduktów powstaje również nowa sieć trakcyjna, co pozwoli na kursowanie pociągów zasilanych energią elektryczną. Prace obejmują obecnie budowę podstacji w Przymłyniu, Pisarzowej, Limanowej i Mszanie Dolnej. Pozostałe potrzebne obiekty dla inwestycji zostaną zaprojektowane w ramach podpisanych w tym tygodniu umów.
Obecnie prace budowlane w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko” toczą się na czterech fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104 (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte). Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.



![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/214/86/52182_100x70.jpg)

![Odnowiona stacja kolejowa Kraków Bonarka obsługuje już podróżnych [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52066_100x70.jpg)
![Kraków zagospodaruje dla mieszkańców tereny pod nową estakadą kolejową w centrum miasta [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/46/46/52014_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/115/115/51571_100x70.jpeg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/189/61/52669_100x70.jpg)
![Trwa budowa kolejowej linii średnicowej w centrum Krakowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/206/78/52174_100x70.jpg)
![Pociągi powróciły na trasę Kraków-Bonarka – Bielsko-Biała [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/1/1/52481_100x70.jpg)
![W Krakowie trwa budowa estakady kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/40/40/52520_100x70.jpg)
