W pierwszym kwartale 2025 roku Poczta Polska rozpoczyna proces zmian wyglądu swoich placówek oraz ich oferty, mający na celu odświeżenie wizerunku i zwiększenie konkurencyjności na rynku usług pocztowych oraz handlowych. Po przeprowadzeniu pilotażu w 30 placówkach pocztowych różnego typu i w konkretnych lokalizacjach firma zapowiada kontynuację projektu w kolejnych 300 placówkach w całej Polsce.
W ramach projektu pilotażowego w 30 placówkach Poczta Polska dokonała szeregu zmian w celu poprawy standardu obsługi klienta, estetyki prezentacji towarów oraz zwiększenia efektywności sprzedaży. Inicjatywa ta przyniosła wymierne rezultaty: średni wzrost prowizji netto plasuje się na poziomie 116,59% – w porównaniu do wyników osiąganych przed wdrożeniem zmian.
Skuteczność wprowadzonych zmian potwierdzają nie tylko konkretne liczby, ale także pozytywne opinie klientów. Niemal 96% badanych osób (jak wynika z wewnętrznych badań Poczty Polskiej) pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej, a 91,5% uważa, że dostępny w placówkach asortyment jest zróżnicowany i wysokiej jakości.
Założenia projektu obejmowały szereg kluczowych innowacji, w tym utworzenie specjalnych stref na produkty z różnych kategorii, aranżowanie regałów w nowy sposób czy skrupulatną selekcję towaru, aby uniknąć wizerunku tzw. bazarku. Artykuły w poszczególnych placówkach mają być jednak zróżnicowane: w zależności od potrzeb w danym miejscu. Z założenia w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp np. do galerii handlowych jest trudniejszy, asortyment musi się znacznie różnić od tego oferowanego w większych miastach.
– Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na produkty pocztowe, takie jak: koperty, kartki, kartony, artykuły piśmiennicze, prasę i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz wszelkiego rodzaju produkty kupowane pod wpływem impulsu – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Placówki będą również wyposażone w standy przeznaczone dla wybranych dostawców. Obecnie swoje produkty prezentują w ten sposób: Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko, Wyjątkowy Prezent. Dzięki temu oferta produktowa partnerów Poczty Polskiej może być lepiej prezentowana w placówkach na terenie całego kraju.
Kolejne etapy rozwoju
Zachęcona pozytywnymi wynikami pilotażu Poczta Polska SA zamierza wdrażać kolejne zmiany. – Naszym celem jest wprowadzenie nowego standardu w kolejnych 300 placówkach w pierwszym kwartale 2025 roku. Najlepsze rozwiązania będziemy implementować w całej sieci. Do końca roku 2025 nowy układ powinien już funkcjonować w 2000 placówek – przewiduje Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
– Tam, gdzie to możliwe, wprowadzamy nowe stanowisko - frontmana, czyli osoby, która będzie aktywnie wspierać klientów w procesie zakupowym, polecać produkty z oferty handlowej oraz pomagać w odnalezieniu pożądanych artykułów – dodaje Szajczyk.
Przygotowania do tego ambitnego przedsięwzięcia już trwają, obejmują szkolenia pracowników oraz planowanie logistyczne i marketingowe.
Modernizacja placówek pocztowych wpisuje się w szeroko zakrojoną strategię rozwoju i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych oraz oczekiwań klientów. Inwestycje w jakość obsługi, estetykę placówek i atrakcyjność oferty mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim budowanie długofalowych relacji z klientami, opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. Wszystko to wynika z Planu Transformacji przedstawionego 14 sierpnia 2024 roku przez prezesa Poczty Polskiej Sebastiana Mikosza. Dokument ten stanowi przyjętą strategię działania Poczty Polskiej.

Źródło: Poczta Polska


![Ruszyła budowa 150-metrowego wieżowca AFI Tower w Warszawie [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE+FILM]](https://investmap.pl/_i/image/24/24/77336_100x70.jpg)
![Co się buduje w Katowice Airport? [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/196/68/660932_100x70.jpg)



![Komfortowe podróże koleją z Chorzowa przez Bytom do Nakła i Tarnowskich Gór [ZDJĘCIA+FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/226/98/685794_100x70.jpg)

![Grupa BMW Bońkowscy rozpoczyna budowę dwóch nowych salonów w Koszalinie i Wrocławiu [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/12/12/77324_100x70.jpg)
![Budowa wielkiego parku handlowego w Dzierżoniowie nabiera tempa [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/123/123/679291_100x70.jpg)
![W Szczecinie powstaje I etapu dużego, wielofunkcyjnego kompleksu Silver Garden [FILM+WIZUALZIACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/107/107/672875_100x70.png)

![[Polska] Rząd stworzy nową agencję od handlu i inwestycji. Budżet: 100 mln złotych](https://investmap.pl/_i/image/62/62/24638_100x70.jpg)
![[Polska] Jak będzie wyglądać rynek handlowy w Polsce za 10 lat](https://investmap.pl/_i/image/221/93/4573_100x70.jpg)
![[Wrocław] Kolejowe i pocztowe nieruchomości tuż przy Dworcu Głównym. Czy trafią pod młotek?](https://investmap.pl/_i/image/183/55/25783_100x70.jpg)

![[Wrocław] Na Maślicach otwarty zostanie nowy market spożywczy](https://investmap.pl/_i/image/236/108/32236_100x70.jpg)
![[Warszawa] Rusza budowa Kolorowego Gocławia](https://investmap.pl/_i/image/237/109/1005_100x70.jpg)
![[Wrocław] Orange planuje sprzedaż bardzo atrakcyjnej nieruchomości w centrum miasta](https://investmap.pl/_i/image/7/7/35591_100x70.png)
![[Wrocław] Mieszkanie Plus przy Kolejowej. Poczta Polska przekaże działki na potrzeby rządowego programu](https://investmap.pl/_i/image/89/89/33113_100x70.jpg)
![[Warszawa] Galeria Północna będzie otwarta w niedziele wolne od handlu](https://investmap.pl/_i/image/116/116/41332_100x70.jpg)