W Krakowie przy ulicy Nowohuckiej powstaje Designer Outlet Kraków. Trwa proces komercjalizacji obiektu. Jego otwarcie planowane jest na wiosnę 2025 roku. W Designer Outlet Kraków na powierzchni 20 000 metrów kwadratowych GLA będzie dostępnych ponad 120 marek oferujących produkty w stale obniżonych o 30-70% cenach. Centrum outletowe budowane jest przez KG Group, za zarządzanie nim i proces najmu odpowiada ROS Retail Outlet Shopping.
Na rozległym terenie jednej z ostatnich wielkopowierzchniowych działek handlowych w Krakowie powstaje centrum handlowe typu outlet – Designer Outlet Kraków. Budowa centrum jest na zaawansowanym etapie, w marcu tego roku budynek osiągnął etap stanu surowego otwartego.
Centrum outletowe o powierzchni 20 000 mkw. GLA (100 sklepów) zlokalizowane będzie przy ulicy Nowohuckiej, w dzielnicy Czyżyny, w obszarze od dawna kojarzonym w Krakowie z handlem. W okolicy znajdują się już między innymi markety spożywcze, kilka tradycyjnych centrów handlowych i Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków.
W tej lokalizacji na obszarze 12 hektarów funkcjonuje już park handlowy z 2 tysiącami miejsc parkingowych, wybudowany przez KG Group. Mieszczą się w nim sklepy z ofertą spożywczą, wyposażenia wnętrz, sportową i punkty usługowe. Tuż obok obiektu znajduje się MCTK EXPO Kraków, którego goście – ze względu na bliskość obydwu obiektów – będą również odwiedzali centrum outletowe. Deweloper zadbał o przygotowanie dwóch wjazdów od ul. Nowohuckiej, z możliwością skorzystania z miejsc na terenie obszernego parkingu naziemnego i podziemnego. Na terenie parku handlowego, w którym znajduje się Designer Outlet Kraków, zaplanowano miejski przystanek autobusowy.
Designer Outlet Kraków jest koncepcyjnie i architektonicznie zaprojektowany w taki sposób, by odpowiadał na współczesne potrzeby mieszkańców regionu i turystów odwiedzających miasto. Prace nad funkcjonalnością i wyglądem centrum prowadzone są na podstawie analizy współczesnych trendów. Jego położenie na terenie rozległego parku handlowego wraz z dostępem do jego pełnej infrastruktury i oferta wynajmu powierzchni w centrum zostały starannie opracowane w taki sposób, by możliwie najlepiej wpisać się w oczekiwania jego przyszłych klientów. Wnętrza zostaną nasycone naturalnym światłem dziennym, dostępnym dzięki zastosowaniu świetlików dachowych. Zaplanowano szerokie korytarze ze strefami relaksu.
– Rozwijamy koncepcję Designer Outlet Kraków od podstaw, według najnowszych standardów, na bazie rozwiązań dopasowanych do rynku, a nie na odwrót. Chcemy wykorzystać potencjał oferty oraz uwolnić proces dokonywania zakupów od ograniczeń. Widzimy, jak ważne znaczenie w procesie najmu ma sama lokalizacja centrum outletowego. Mamy świadomość, że pozwala ona dobrze spenetrować lokalny rynek. Dodatkowym atutem lokalizacji jest usytuowanie centrum w obszarze z parkami handlowymi, co dla wielu klientów będzie stanowić wielki atut, ponieważ umożliwi realizację komplementarnych zakupów – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.
Dobra komunikacja i szeroki zasięg
W okolicy centrum Designer Outlet Kraków istnieje wiele osiedli mieszkaniowych stanowiących dobrą obietnicę stałej, lojalnej grupy klientów. Położenie centrum w tej części Krakowa pozwala dogodnie skomunikować obiekt z pozostałymi częściami miasta. W promieniu 30 minut drogi od obiektu rezyduje ok. 870 tysięcy osób. Bardzo dobre połączenie z autostradą A4 i drogą ekspresową S7 sprawia, że zakupy będą mogły tu robić także osoby spoza aglomeracji krakowskiej. 90-minutową strefę oddziaływania Designer Outlet Kraków zamieszkuje 4,86 miliona osób. Na sukces zakupowy centrum outletowego złoży się również 144,4 tysięcy krakowskich studentów. Reprezentują oni pokolenie Z, które zajmuje szczególne miejsce w europejskiej strategii komunikacyjnej marki Designer Outlet. Osoby z pokolenia Z stanowią liczną grupę klientów w centrach funkcjonujących pod tym szyldem, widząc korzyść w wyborze znanych i lubianych marek w niższych cenach. Dostępność europejskich marek premium z pewnością przyciągnie także rzesze turystów licznie przybywających do Krakowa co roku. Kraków jest najczęściej odwiedzanym polskim miastem, w roku 2023 przyjechało tu ponad 20 milionów turystów. Designer Outlet Kraków będzie jedynym centrum typu outlet funkcjonującym w obszarze miejskim Krakowa.
Sprawdzona formuła
– Artykuły znanych marek modowych w cenach stale obniżonych o 30-70% to magnes, który działa w centrach outletowych w całej Europie. Obiekty tego typu cieszą się dzięki niemu niezmienną popularnością. To sprawdzona formuła, na którą istnieje rosnący popyt. Klienci centrów outletowych planują zakupy inaczej niż w przypadku tradycyjnych galerii handlowych. Nie odwiedzają ich spontanicznie. Najczęściej są to zaplanowane, przemyślane zakupy nastawione na osiągnięcie konkretnego celu, dlatego konwersja w tego typu obiektach jest wyższa, a czas przebywania obiekcie dłuższy – mówi Thomas Reichenauer, Współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.
W ramach prowadzonej strategii ROS Retail Outlet Shopping stara się zaskoczyć klientów nieoczekiwanym poziomem obsługi i dodatkowymi udogodnieniami, wychodząc poza standardy rynkowe. Według przeprowadzonych analiz – pomimo dużej gęstości zaludnienia i dużego ruchu w okolicy – w tym miejscu brakuje oferty gastronomicznej. Popyt stał się punktem wyjścia do zaplanowania w centrum outletowym również strefy gastronomicznej. Przewidziano w nim około 10 restauracji i kawiarni, co powinno dodatkowo przyciągnąć nie tylko lokalnych klientów, ale także tych, którzy będą zamierzali przeznaczyć więcej czasu na zakupy w obiekcie.
KG Group
KG Group to holding spółek o ugruntowanej pozycji na rynku nieruchomości komercyjnych, mieszkaniowych i biurowych. Grupa jest obecnie właścicielem 11 parków handlowych Atut o powierzchni ponad 70 tysięcy m2. Obiekty krakowskiego inwestora funkcjonują m.in. w Krakowie, Pruszkowie i Bełchatowie, a kilka kolejnych obiektów w Małopolsce i na Mazowszu znajduje się w fazie budowy. KG Group z dużym powodzeniem działa również na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Do tej pory spółka zrealizowała kilkanaście tego typu inwestycji m.in. w Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu
ROS Retail Outlet Shopping
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu to niezależna firma zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości handlowych i zarządzaniem centrami handlowymi, specjalizująca się w Designer Outlets i innowacyjnych koncepcjach zakupowych w całej Europie.