Powstaje Nowa Warszawa Zachodnia. A co z linią średnicową? Fot.

Powstaje Nowa Warszawa Zachodnia. A co z linią średnicową?

FILMY
REKLAMA

W Warszawie powstaje największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Wartość kontraktu wzrosła z 1,942 mld zł netto do 2,111 mld zł netto (2,597 mld zł brutto). Zwiększenie kwoty wynagrodzenia dla wykonawcy przebudowy Warszawy Zachodniej wynika ze znacznego wzrostu kosztów budowy, który jest konsekwencją inwazji Rosji na Ukrainę oraz sankcji nałożonych na Rosję.

Po przebudowie wzrośnie liczba przejeżdżających przez stację pociągów. Przez nową Zachodnią przejedzie ok. 950 składów – zamiast jak dotychczas ok. 750.

Budowa trwa nadal. Zapraszamy na FILM - Przelot nad całą przebudową Warszawy Zachodniej - Warszawska Średnica 2050:

REKLAMA

Nowa Warszawa Zachodnia będzie zintegrowanym węzłem przesiadkowym łączącym stację kolejową, przystanki tramwajowe, dworzec autobusów dalekobieżnych, zespoły miejskich przystanków autobusowych, postoje TAXI i parkingi dla samochodów osobowych i rowerów. Pełną funkcjonalność uzyska po ukończeniu modernizacji linii średnicowej.

Za projekt architektoniczny Nowej Warszawy Zachodniej odpowiada znane polskie biuro architektoniczne DWAA Architekci. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex S.A.

fot. Orzech
DWAA Architekci

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA