[Poznań] Jesienne targowanie

Kajtman

Miniony weekend upłynął pod znakiem Targów Mieszkań i Domów organizowanych przez Nowy Adres. Jesienna edycja tego najważniejszego dla branży wydarzenia przyciągnęła liczne grono wystawców i jeszcze więcej odwiedzających. Co zatem sprawiło, że obie strony opuściły halę MTP zadowolone?

 

Od ostatnich targów mieszkaniowych minęły prawie 4 miesiące. To wystarczający okres, by pobudzić zainteresowanie potencjalnych klientów, zwłaszcza biorąc pod uwagę pozytywną koniunkturę na rynku nieruchomości. Niższe ceny mieszkań, lepsze warunki kredytowania, rządowy program „MdM”, wszystko to sprawiło, że zakup własnego lokum stał się dla wielu osób realny. – Dzięki optymistycznej sytuacji na rynku jesienna edycja targów cieszyła się wyjątkowym zainteresowaniem. Nie zabrakło debiutantów i nowych inwestycji – potwierdził Grzegorz Zieliński z firmy Nowy Adres, organizator wydarzenia. Targi stanowią ciekawą alternatywę dla samotnego przeglądania gazet oraz portali branżowych. Rzadko kiedy w jednym miejscu i czasie klienci mogą porównać zróżnicowane oferty oraz liczne promocje, przygotowane przez wystawców. Bezpośrednia interakcja z deweloperem i niepisana tradycja targowania cen mogła więc zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów.

 

Jak przystało na Targi Mieszkań i Domów, oferta zaprezentowana przez deweloperów była niezwykle zróżnicowana. Począwszy od prezentacji projektów gotowych do odbioru, poprzez inwestycje na różnym etapie budowy, aż po najnowsze premiery na rynku oraz debiuty. Dużą grupę odwiedzających stanowiły młode małżeństwa, planujące zakup swojego pierwszego mieszkania. – Młodzi ludzie to klienci znający trendy rynkowe, a jednocześnie naprawdę wymagający i wiedzący czego chcą. Co oczywiste, najbardziej interesowały ich inwestycje spełniające warunki programu MdM – stwierdza Krzysztof Krzyżaniak, współwłaściciel firmy KM Building. W parze z zaletami rządowego dofinansowania do wkładu własnego szły także liczne promocje, przygotowane specjalnie z myślą o gościach targowych. – Informacja o 5-procentowym rabacie na zakup mieszkania bądź punktu handlowo-usługowego w obrębie Nowych Ogrodów pozytywnie wpłynęła na frekwencje osób odwiedzających nasze stoisko – podsumowuje Marlena Zapalska ze spółki Proxin Ogrody. Wyjątkowo atrakcyjny dla zwiedzających okazał się być również temat udogodnień oraz infrastruktury otaczającej poszczególne inwestycje wystawców. – Dla klientów wciąż ważna jest dobra, a jednocześnie funkcjonalna lokalizacja ukończonej inwestycji, stąd też ich szczególną uwagę przykuła kompleksowość naszego obiektu – mówi Tomasz Wnuk dyrektor generalny inwestycji Malta Fountain.

 

Targi były także czasem premier najnowszych inwestycji deweloperskich. Odwiedzający imprezę jako pierwsi poznali szczegóły kolejnego przedsięwzięcia Spółki Twoje M, działającej w podpoznańskich Plewiskach. – Sukces poprzedniej inwestycji zachęcił nas do kontynuacji działań. Nie poprzestaliśmy jedynie na wdrażaniu sprawdzonych rozwiązań, lecz wprowadziliśmy także szereg innowacji. Mieszkania w Słonecznych Tarasach 2 będą posiadały jeszcze większe tarasy, własne pomieszczenia gospodarcze oraz gotowe wewnętrzne schody – mówi Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu. Na targach wystawiali się także deweloperzy spoza Wielkopolski, którzy wybrali Poznań na realizacje swoich inwestycji. – Zaprezentowaliśmy nowy budynek, który wchodzi w skład Osiedla Reduta Nowe Podolany. To 67 mieszkań o powierzchniach od 34 do 89 mkw. Zakończenie budowy przewidywane jest na I kwartał 2015 r., a inwestycja objęta jest programem MdM – mówi Agata Nowaczyk z zielonogórskiej firmy Ekonbud-Fadom. Kolejny etap swojej inwestycji w interesujący sposób zaprezentował deweloper RED – Real Estate Development, działający na poznańskim Dębcu. Na targach rozpoczęto przedsprzedaż mieszkań z drugiego budynku osiedla Red Park, którego budowa rozpocznie się w listopadzie br. – Dzięki sukcesowi i rozpoznawalności pierwszego etapu inwestycji debiutująca na targach oferta spotkała się z wysokim zainteresowaniem – przyznaje Roma Pikulska, marketing manager Red Parku. – Trafnym pomysłem była multimedialna prezentacja zdjęć pierwszego budynku oraz jego najbliższego otoczenia – dodaje.

 

Ideą targów jest informowanie i targowanie. Oba te elementy zostały zrealizowane, stąd też odwiedzający kolejny raz nie opuścili hali zawiedzeni. Organizatorzy zapewnili odwiedzającym obszerne wsparcie merytoryczne w formie seminariów, prelekcji branżowych oraz doradztwa finansowego. Frekwencja na targach pokazuje, że ta forma prezentacji inwestycji i komunikacji z klientami nadal cieszy się dużym powodzeniem. Następna edycja targów już na wiosnę.