Poznań: Trwają prace przy trasie tramwajowej na Naramowice

Poznań: Trwają prace przy trasie tramwajowej na Naramowice

https://img.investmap.pl/user/2/244705_%s.jpg
Hania Kowalczyk
REKLAMA
Poznaniacy będą mogli pojechać nową trasą już wiosną 2022 roku. Wieloetapowa inwestycja znacznie odciąży ul. Naramowicką od korków. Koszt budowy wyniesie 270 mln zł. 
Budowa torów tramwajowych na Naramowice jest największą inwestycją komunikacyjną miasta od lat. Wykonawcą generalnym jest konsorcjum firm Gulermak oraz Mosty Łódź S.A. Cały projekt podzielony został na 4 etapyI etap trasa przez ul. Naramowicką, II etap trasa między pętlą Wilczak i Małe Garbary, III etap trasa do Umultowa, IV etap trasa na Rubież. W planach jest również V etap, który zakłada utworzenie trasy tramwajowej na ul. Garbary. 
ZTM Poznań
Nowa trasa będzie się rozpoczynać od pętli Wilczak i przebiegać będzie wzdłuż ulicy Naramowickiej. Pasażerowie podróżujący tramwajem, będą zatrzymywali się na przystankach: Wilczak – Serbska – Włodarska – Lechicka/Naramowicka – Naramowice – Os. Łokietka – Jasna Rola – Błażeja. Tymczasowa końcówka trasy I etapu, planowana jest na przystanku "Włodarska". Pierwsi podróżni skorzystają już w 2021 roku
Budowa nowej trasy tramwajowej związana jest także z przebudową istniejącego układu drogowego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami szacowanymi na 160 mln zł. Zmiany będą dotyczyć wszystkich skrzyżowań poprzecznych położonych względem torów. Największą przebudowę czeka skrzyżowanie ul. Lechickiej i Naramowickiej, na którym powstanie wiadukt tramwajowy. Planowany jest dwupoziomowy układ dróg, dzięki któremu tramwaj będzie mógł przejechać bezkolizyjnie względem ul. Lechickiej. Co istotne, ruch drogi krajowej nr 92 nie będzie ograniczony przez ruch miejski. 
Torowisko biegnące przez ul. Naramowicką będzie mieć długość ok. 3,3 km. Na trasie planowane jest utworzenie ośmiu przystanków. Inwestycja obejmuje także całe zaplecze pasażerskie, chodniki i ścieżki rowerowe, nasadzenie zieleni oraz tzw. małą architekturę.
Budowa etapu I inwestycji współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
fot. Jakub Zazula

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Rynek hotelowy na tle rozwoju nowoczesnej powierzchni biurowej we Wrocławiu
Jak wyglądał w ostatnich latach rozwój rynku powierzchni biurowych we Wrocławiu i czy nadążał za nim...
Henkel rozszerzy produkcję w fabryce w Raciborzu
Henkel Polska po raz drugi w ciągu ostatnich dwóch lat inwestuje w swój zakład produkcyjny zlokalizo...
Rusza przetarg na opracowanie dokumentacji dla obwodnicy Międzyborza w ciągu drogi krajowej nr 25
W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zostało opublikowane ogłoszenie o przetargu na opracowanie s...
Zakończyła się budowa nowej inwestycji Hillwood Polska na Dolnym Śląsku [WIZUALIZACJE]
Park logistyczny Hillwood Oleśnica Południe ma już pozwolenie na użytkowanie. Budynek oferuje najemc...
Droga ekspresowa S3 – aktualny stan realizacji na Dolnym Śląsku
Budowana droga ekspresowa S3 jest kluczowym korytarzem komunikacyjnym otwierającym polskie porty na...
Duży wybór mieszkań, stabilne ceny i brak niespodzianek na rynku pierwotnym we Wrocławiu
Przewaga wprowadzeń nad zakupami nowych mieszkań we Wrocławiu w drugim kwartale wyhamowała gwałtowny...
Rynek magazynowy w Poznaniu – wrócił wysoki popyt
W pierwszej połowie 2020 r. popyt brutto na poznańskim rynku magazynowym wyniósł blisko 260 000 mkw....
Kolejne dwie zagraniczne firmy stawiają na Poznań
Na ulokowanie swoich biur w stolicy Wielkopolski zdecydowały się dwie kolejne duże i znane zagranicz...
Budowa kolektora zachodniego w Warszawie zakończona
Budowa ogólnospławnego kolektora w warszawskiej dzielnicy Ochota została zakończona. Uruchomienie ka...
Kraków: Cavatina rusza z budową największego biurowca w kompleksie Ocean Office Park
Kompleks biurowy powstaje na krakowskim Zabłociu, u zbiegu ulic Klimeckiego i Nowohuckiej. Cavatina...