[Radom] Dziewięć podmiotów chce budować ulicę Młodzianowską

RynekInfrastruktury

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje, że w przetargu na budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej wystartowało dziewięć firm i konsorcjów. Oferty złożyli między innymi wykonawcy z Warszawy, Krakowa, Kielc i Łodzi.

Najtańsza oferta o wartości 66,5 mln zł został złożona przez konsorcjum IMB-Podbeskidzie i Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Najdroższa propozycja wpłynęła od Strabagu, który zażądał za wykonanie zadania 80,747 mln zł.

 

Teraz oferty są analizowane pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym. MZDiK zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji 60 mln zł. Budowa nowej arterii od strony Plant przez Młodzianów do Malczewa powinna się zakończyć w 2015 roku.

 

Planowana inwestycja stanowi kontynuację zakończonej w 2011 roku przebudowy ulicy Młodzianowskiej na odcinku od Sedlaka do Gdyńskiej. Wartość tego projektu wyniosła 11,514 mln zł. W ramach prac wykonano niemal kilometrowy odcinek jezdni, przebudowano skrzyżowania, zamontowano oświetlenie.

 

Na ten rok zostały zaplanowane dalsze prace na ulicy Młodzianowskiej. Tym razem przebudowa obejmie odcinek od ulicy Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę wiaduktu nad linią kolejowa nr 8, budowę nowej jezdni ulicy Młodzianowskiej (do ulicy Cisowej) oraz przebudowę odcinka tej ulicy od ulicy Cisowej do Armii Ludowej. Powstanie także przedłużenie wraz z włączeniem do obwodnicy.

 

Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska zapewni szybki i bezkolizyjny przejazd w tej części miasta. Ta droga przetnie również obwodnicę południową. Ta pobiegnie górą, a na dole znajdzie się rondo.

 

Ważną częścią przedsięwzięcia będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Obiekt wraz z całym węzłem drogowym pozwoli skomunikować ścisłe centrum miasta z obwodnicą południową, a w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym tam pierwszym etapem trasy N-S.