Kraków, Podgórze

Dzielnica Bieżanów-Prokocim to obszar położony w południowo-wschodniej części Krakowa, oddalony od centrum miasta o około 7-10 km. Zabudowa tej dzielnicy jest zróżnicowana i składa się przede wszystkim z bloków mieszkalnych oraz domów jednorodzinnych.

W części Prokocim znajdują się osiedla bloków mieszkalnych, które powstały głównie w latach 70-tych i 80-tych XX wieku. W późniejszych latach powstały tu również nowoczesne osiedla. W części Bieżanów można znaleźć zarówno starsze kamienice, jak i nowe inwestycje mieszkaniowe. W okolicy znajdują się również domy jednorodzinne, w tym nowe inwestycje budowane przy terenach zielonych.

Dzielnica Bieżanów-Prokocim jest dobrze skomunikowana z resztą miasta. W pobliżu przebiegają ważne arterie komunikacyjne, tak jak ulica Wielicka, dzięki czemu można szybko dotrzeć do centrum miasta oraz w inne obszary Krakowa. Ponadto, w dzielnicy znajdują się liczne przystanki tramwajowe oraz autobusowe, co ułatwia komunikację z innymi dzielnicami stolicy Małopolski.

W okolicy Bieżanowa-Prokocimia znajduje się wiele sklepów, supermarketów, restauracji, kawiarni i innych miejsc, które zapewniają mieszkańcom pełen zakres usług i rozrywek. W dzielnicy znajdują się również szkoły podstawowe oraz przedszkola, co czyni ją atrakcyjną dla rodzin z dziećmi.

Jakie są osiedla w Bieżanowie-Prokocimiu?

Bieżanów-Prokocim dzieli się na 14 osiedli: Bieżanów, Bieżanów Kolonia, Kaim, Łazy, Osiedle Kolejowe, Osiedle Medyków, Osiedle Na Kozłówce, Osiedle Nad Potokiem, Nowy Bieżanów, Nowy Prokocim, Osiedle Parkowe, Złocień, Prokocim oraz Rżąka.

Ile osób mieszka w Bieżanowie-Prokocimiu?

Bieżanów-Prokocim ma powierzchnię ponad 18 km2. Według danych z 2020 roku populacja dzielnicy liczy około 63 tys. mieszkańców. Gęstość zaludnienia wynosi 3 413 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Bieżanów-Prokocim?

Bieżanów-Prokocim to dzielnica, która może być rekomendowana dla różnych grup społecznych:

  • Rodziny z dziećmi – dzielnica oferuje wiele przestrzeni zielonych i parków. W okolicy znajdują się również przedszkola czy szkoły podstawowe, co sprawia, że jest to dobre miejsce dla rodzin z dziećmi.
  • Studenci stanowią dość sporą grupę społeczną w dzielnicy. Wynika to z atrakcyjnych cen mieszkań i wynajmu oraz bardzo dobrego systemu komunikacji miejskiej.
  • Osoby pracujące w centrum miasta – dzielnica jest dobrze skomunikowana z centrum Krakowa. Dlatego osoby pracujące w centrum miasta mogą łatwo dojechać do pracy.
  • Osoby aktywne fizycznie – dzielnica oferuje wiele tras rowerowych i biegowych, a także tereny rekreacyjne, takie jak korty tenisowe czy boiska do piłki nożnej.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Bieżanowa-Prokocimia?

Czas potrzebny na dotarcie z dzielnicy Bieżanów-Prokocim do centrum miasta zależy od kilku czynników, takich jak środek transportu czy aktualne warunki drogowe.

Czas przejazdu tramwajem do centrum miasta wynosi około 20-25 minut, a autobusem około 30-40 minut, w zależności od konkretnej trasy i godziny dnia.

W przypadku samochodu, czas przejazdu może się różnić w zależności od ruchu. W godzinach szczytu, kiedy na drogach jest najwięcej samochodów, czas przejazdu może się wydłużyć nawet do 40-50 minut. Natomiast w pozostałych porach dnia, czas dotarcia samochodem do centrum Krakowa wynosi zwykle około 15-20 minut.

Rynek nieruchomości w Bieżanowie-Prokocimiu

Dzielnica Bieżanów-Prokocim to obszar, który charakteryzuje się zróżnicowaną zabudową. Można tam znaleźć zarówno nowoczesne osiedla mieszkaniowe, jak i starsze kamienice oraz domy jednorodzinne.

W części Prokocim znajdują się osiedla bloków mieszkalnych, które powstały w latach 70-tych i 80-tych XX wieku. Są to przede wszystkim wysokie bloki, ale także niskie budynki mieszkalne oraz osiedla z zabudową szeregową. W późniejszych latach powstały tu również nowoczesne osiedla z wyższej półki.

W części Bieżanów można natomiast znaleźć zarówno starsze kamienice, jak i nowe inwestycje mieszkaniowe. Wiele z nich to niskie budynki mieszkalne, ale są też osiedla bloków mieszkalnych. W okolicy znajdują się również domy jednorodzinne, w tym nowe inwestycje budowane przy terenach zielonych.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych w Bieżanowie-Prokocimiu?

Trudno określić, gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych w Bieżanowie-Prokocimiu. Powstają one w różnych częściach dzielnicy, zarówno w zachodniej, centralnej, jak również wschodniej.

Mieszkania na sprzedaż w Bieżanowie-Prokocimiu bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż w Bieżanowie-Prokocimiu. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań w Bieżanowie-Prokocimiu?

Średnia cena mieszkania w Bieżanowie-Prokocimiu szacowana jest na 9 956 zł/mkw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny wzrosły tu o 7%. Przeciętna wartość nieruchomości w Bieżanowie-Prokocimiu wynosi 490 947 zł.

Średni koszt wynajęcia mieszkania w Bieżanowie-Prokocimiu szacowany jest na 2 457 zł/mc. Z kolei przeciętna powierzchnia lokalu w tej dzielnicy wynosi 52 mkw.

Zobacz również dzielnice w Kraków

Najnowsze artykuły z Kraków

Remont mostu Grunwaldzkiego. Wojsko zbuduje tymczasową przeprawę? [FILM]
Remont mostu Grunwaldzkiego. Wojsko zbuduje tymczasową przeprawę? [FILM]
14 stycznia prezydent Aleksander Miszalski skierował pismo do wicepremiera Władysława Kosiniaka-Kamysza w sprawie pomocy przy montażu mostu tymczasowego na czas remontu mostu Grunwaldzkiego. Obecnie Kraków czeka na analizę możliwości technicznych, którą mają przeprowadzić wojska inżynieryjne.
Jakie inwestycje drogowe są planowane w centrum Krakowa? [FILM]
Jakie inwestycje drogowe są planowane w centrum Krakowa? [FILM]
Zarząd Dróg Miasta Krakowa przygotowuje pięć strategicznych zadań, które zostaną wykonane w centrum miasta – chodzi o wymianę szyn na ul. Franciszkańskiej, remont mostu Grunwaldzkiego, przebudowę węzłów tramwajowych przy ul. Piłsudskiego i Teatrze Bagatela, a także modernizację ul. Starowiślnej. Głównym celem jest skoordynowanie ich realizacji, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu.
Na terenie Krakowa trwa budowa S7, na odcinku od Mistrzejowic do Nowej Huty [FILMY]
Na terenie Krakowa trwa budowa S7, na odcinku od Mistrzejowic do Nowej Huty [FILMY]
23 grudnia ubiegłego roku GDDKiA otworzyła 13,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa, który pozwolił na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. To jednak nie koniec realizacji tej wielkiej inwestycji. Nadal trwa budowa S7 na terenie Krakowa, na odcinku od węzła Mistrzejowice przez Grębałów do węzła Nowa Huta.
Kraków: Deweloperzy zobligowani do budowy dróg, rond, skrzyżowań i pętli na Klinach
Kraków: Deweloperzy zobligowani do budowy dróg, rond, skrzyżowań i pętli na Klinach
Dzięki aktywnej roli negocjacyjnej miasta w relacjach z inwestorami, deweloperzy wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zostali zobowiązani do realizacji infrastruktury o wartości blisko 100 milionów złotych. To zmiany, które wpłyną na codzienny komfort obecnych i przyszłych mieszkańców południa Krakowa.
Niemiecka firma HAKO stawia na Kraków
Niemiecka firma HAKO stawia na Kraków
Lider sprzedaży maszyn czyszczących w Polsce, firma HAKO POLSKA stawia na stolicę Małopolski. Znajdująca się z Krakowie centrala polskiego oddziału tej firmy powiększyła się, a dodatkowa powierzchnia posłuży jako nowa przestrzeń serwisowa. Jednocześnie powiększona została przestrzeń magazynowa firmy.
Jak zintegrować budowę metra w Krakowie z rozwojem miasta? [FILM]
Jak zintegrować budowę metra w Krakowie z rozwojem miasta? [FILM]
Efektywny system transportowy musi być w pełni zintegrowany nie tylko na obszarze miasta, ale i całej metropolii. Dla mieszkańca nie powinno mieć żadnego znaczenia czy wybierze pociąg, metro czy autobus. To najważniejszy wniosek, który płynie z wizyty studyjnej w Kopenhadze. W stolicy Danii w ostatnich 30 latach wybudowano cztery linie metra, które są nowoczesne, autonomiczne i dopasowane do potrzeb miasta.
ArcelorMittal Poland kontynuuje inwestycje w Krakowie
ArcelorMittal Poland kontynuuje inwestycje w Krakowie
Przez dwie dekady obecności w Polsce koncern zainwestował w obie walcownie już prawie 2,5 mld zł. Zakończony niedawno projekt budowy pieców wodorowych w wyżarzalni krakowskiego oddziału ArcelorMittal Poland pochłonął 52 mln zł. Blachy wyżarzane są teraz bez użycia amoniaku, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści środowiskowe – już teraz pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 z procesu o 50 proc. Instalacja jest obecnie w fazie rozruchu.
Co słychać na budowie futurystycznej kładki pieszo-rowerowej w centrum Krakowa? [ZDJĘCIA]
Co słychać na budowie futurystycznej kładki pieszo-rowerowej w centrum Krakowa? [ZDJĘCIA]
Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
W Krakowie powstanie nowoczesny węzeł komunikacyjny [WIZUALIZACJE]
W Krakowie powstanie nowoczesny węzeł komunikacyjny [WIZUALIZACJE]
Węzeł powstanie w rejonie skrzyżowania ul. Bronowickiej i ul. Armii Krajowej, naprzeciw słynnej z kwitnących drzew wiśni alei, przy ul. Balickiej. Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2027.
Hitachi otworzyło Security Operations Center w Krakowie
Hitachi otworzyło Security Operations Center w Krakowie
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
REKLAMA