Kraków, Krowodrza

Prądnik Biały jest jedną z najprężniej rozwijających się dzielnic Krakowa. Jest ona bardzo popularna wśród mieszkańców i deweloperów. Lokalizacja dzielnicy jest korzystna, gdyż jej południowa część graniczy ze Starym Miastem. Na terenie Prądnika Białego powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Warto dodać, że ceny mieszkań są przystępne jak na Kraków. Plusem dzielnicy jest dobrze rozwinięta sieć komunikacji publicznej w postaci tramwajów i autobusów.

Jakie są osiedla na Prądniku Białym?

Prądnik Biały dzieli się na 12 osiedli: Azory, Bonowice Wielkie, Osiedle Gotyk, Górka Narodowa, Górka Narodowa Wschód, Górka Narodowa Zachód, Osiedle Krowodrza Górka, Osiedle Witkowice Nowe, Prądnik Biały, Tonie, Witkowice oraz Żabiniec.

Ile osób mieszka na Prądniku Białym?

Powierzchnia Prądnika Białego wynosi ponad 23 km2. Według danych z 2020 roku populacja dzielnicy liczy 71,7 tys. mieszkańców. Gęstość zaludnienia jest przeciętna i wynosi 3 061 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Prądnik Biały?

Atutami Prądnika Białego są przystępne ceny mieszkań, korzystne położenie oraz dobrze rozwinięta infrastruktura. To sprawia, że dzielnica jest chętnie wybierana przez rodziny z dziećmi, studentów oraz seniorów. Z południowych obszarów dzielnicy jest dosyć blisko do Starego Miasta, co sprzyja studentom. Seniorzy chwalą sobie służbę zdrowia na Prądniku Białym.

Bliskie położenie drogi wylotowej do Warszawy doceniają pracownicy i biznesmeni, którzy często podróżują np. w delegacje.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Prądnika Białego?

Prądnik Biały graniczy ze Starym Miastem. Mieszkańcy obu dzielnic cenią sobie dobry dojazd do centrum. Sieć tramwajowo-autobusowa jest dobrze rozwinięta na Prądniku Białym. W zależności od miejsca zamieszkania dojazd do centrum komunikacją miejską zajmuje od 20 do 60 minut. Na terenie Prądnika Białego nie ma żadnego dworca kolejowego.

Rynek nieruchomości na Prądniku Białym

Zabudowa mieszkaniowa na Prądniku Białym składa się głównie z budynków wielorodzinnych w zwartych zabudowach. Większość obiektów mieszkalnych wybudowanych na Prądniku Białym pochodzi z lat 70-tych i 80-tych XX wieku. Na terenie dzielnicy powstają również nowoczesne budynki mieszkalne. Można spotkać tu także domy jednorodzinne oraz zabytkowe kamienice z XIX wieku.

Na terenie dzielnicy pozostaje jeszcze sporo niezagospodarowanych terenów. Niektóre z nich są już wykupione i przeznaczone pod inwestycje. Deweloperzy chętnie kupują tu ziemię, ponieważ ceny gruntów są atrakcyjne, a popyt na mieszkania stosunkowo wysoki. Na Prądniku Białym buduje się nowe obiekty mieszkaniowe, które są ogrodzone i monitorowane. Do udogodnień należy również zaliczyć m.in. parkingi dla samochodów, windy, usprawnienia dla osób niepełnosprawnych, a także place zabaw dla dzieci.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych na Prądniku Białym?

Prądnik Biały jest bardzo popularną dzielnicą dla mieszkańców i deweloperów. Z tego względu na terenie dzielnicy powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Najwięcej z nich buduje się w południowej, centralnej i wschodniej części dzielnicy.

Mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań na Prądniku Białym?

Średnia cena mieszkania na Prądniku Białym szacowana jest na 11 436 zł/mkw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny wzrosły tu o 1%. Przeciętna wartość nieruchomości na Prądniku Białym wynosi 571 994 zł.

Średni koszt wynajęcia mieszkania na Prądniku Białym szacowany jest na 2 613 zł/mc. Z kolei przeciętna powierzchnia lokalu w tej dzielnicy wynosi 51 mkw.

Zobacz również dzielnice w Kraków

Zobacz również osiedla w Kraków Krowodrza

Najnowsze artykuły z Kraków

Niemiecka sieć dm-drogerie markt otwiera nowy sklep w Krakowie
Niemiecka sieć dm-drogerie markt otwiera nowy sklep w Krakowie
Niemiecka sieć dm-drogerie markt kontynuuje swoją ekspansję w Polsce i otwiera nowy sklep w Krakowie – tym razem przy ul.Romanowicza 6A/U1 na Zabłociu, przy Fabryce Emalia Oskara Schindlera. Będzie to 5. drogeria dm w Krakowie, 14. w województwie małopolskim i 56. w Polsce. Powierzchnia sprzedaży sklepu wynosi 370 metrów kwadratowych.
Powstaną kolejne nowe biurowce przy ul. Mogilskiej w Krakowie
Powstaną kolejne nowe biurowce przy ul. Mogilskiej w Krakowie
Duży, znany międzynarodowy inwestor planuje kolejne inwestycje biurowe przy ulicy Mogilskiej w Krakowie. Firma Warimpex, założona w 1959 roku spółka dewelopersko-inwestycyjna z siedzibą w Wiedniu, postawiła dotychczas dwa nowe biurowce przy tej ulicy na krakowskich Grzegórzkach. W planach ma jeszcze budowę dwóch następnych tego typu obiektów w tej lokalizacji.
Zamiast nowego hotelu w Krakowie powstaną mieszkania
Zamiast nowego hotelu w Krakowie powstaną mieszkania
Kolejna zmiana planów inwestora w stolicy Małopolski. Deweloper Eko-Park uzyskał zgodę na zmianę funkcji budynku, który pierwotnie miał pełnić rolę hotelu. Chodzi o inwestycję, która planowana jest do realizacji nad rzeką Wilga w Krakowie.
Amerykański gigant technologiczny stawia na Kraków
Amerykański gigant technologiczny stawia na Kraków
Kolejny wielki, globalny koncern stawia na swój dalszy rozwój w stolicy Małopolski. Krakowskie Centrum Innowacji Motorola Solutions jest kluczową częścią amerykańskiego koncernu, stanowiąc jedno z trzech głównych centrum działalności.
Warimpex stawia na Polskę
Warimpex stawia na Polskę
Warimpex, założona w 1959 roku spółka dewelopersko-inwestycyjna z siedzibą w Wiedniu, planuje kolejne inwestycje. Nowe projekty, na których koncentruje się aktualnie ten znany inwestor, skupiają się na budownictwie wielofunkcyjnym, tzw. „mixed-use”. Firma realizuje projekty głównie w obszarze nieruchomości biurowych i hotelowych, którymi zarządza samodzielnie do chwili, w której w wyniku sprzedaży możliwe jest uzyskanie najwyższej wartości dodanej.
Co słychać na budowie Wschodniej Obwodnicy Krakowa S7? [FILM]
Co słychać na budowie Wschodniej Obwodnicy Krakowa S7? [FILM]
Budowa estakady na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi jest już na półmetku! Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41.
W Krakowie powstaje I etap nowego, wielkiego kompleksu wielofunkcyjnego [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
W Krakowie powstaje I etap nowego, wielkiego kompleksu wielofunkcyjnego [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
W stolicy Małopolski powstanie nowy, wielki kompleks wielofunkcyjny. Tym razem przy ulicy Wadowickiej 14, na terenie dzielnicy XIII Podgórze. Inwestorem jest polska firma Stalprodukt S.A. z Bochni. Kompleks powstanie obok biurowca Kreo.
W Krakowie realizowana jest jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce [FILMY]
W Krakowie realizowana jest jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce [FILMY]
W stolicy Małopolski realizowana jest jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce. Choć obecnie plac budowy tramwaju do Mistrzejowic może wydawać się nieuporządkowany, to prace na całej długości tej inwestycji postępują sprawnie i szybko.
Trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów budowy kładki Kazimierz – Ludwinów [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
Trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów budowy kładki Kazimierz – Ludwinów [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
W centrum Krakowa trwają przygotowania do realizacji kolejnych etapów budowy kładki Kazimierz – Ludwinów. W tym celu na plac budowy dostarczony został specjalistyczny sprzęt. Niedawno na plac budowy od strony Bulwaru Inflanckiego został przetransportowany i zainstalowany specjalistyczny żuraw.
Trwa budowa Wschodniej Obwodnicy Krakowa S7, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILM]
Trwa budowa Wschodniej Obwodnicy Krakowa S7, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILM]
Budowa estakady na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi jest już na półmetku! Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41. W połowie marca wykonawca wysunął odpowiednio segmenty nr 20 i 21.
REKLAMA