Kraków, Krowodrza

Prądnik Biały jest jedną z najprężniej rozwijających się dzielnic Krakowa. Jest ona bardzo popularna wśród mieszkańców i deweloperów. Lokalizacja dzielnicy jest korzystna, gdyż jej południowa część graniczy ze Starym Miastem. Na terenie Prądnika Białego powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Warto dodać, że ceny mieszkań są przystępne jak na Kraków. Plusem dzielnicy jest dobrze rozwinięta sieć komunikacji publicznej w postaci tramwajów i autobusów.

Jakie są osiedla na Prądniku Białym?

Prądnik Biały dzieli się na 12 osiedli: Azory, Bonowice Wielkie, Osiedle Gotyk, Górka Narodowa, Górka Narodowa Wschód, Górka Narodowa Zachód, Osiedle Krowodrza Górka, Osiedle Witkowice Nowe, Prądnik Biały, Tonie, Witkowice oraz Żabiniec.

Ile osób mieszka na Prądniku Białym?

Powierzchnia Prądnika Białego wynosi ponad 23 km2. Według danych z 2020 roku populacja dzielnicy liczy 71,7 tys. mieszkańców. Gęstość zaludnienia jest przeciętna i wynosi 3 061 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Prądnik Biały?

Atutami Prądnika Białego są przystępne ceny mieszkań, korzystne położenie oraz dobrze rozwinięta infrastruktura. To sprawia, że dzielnica jest chętnie wybierana przez rodziny z dziećmi, studentów oraz seniorów. Z południowych obszarów dzielnicy jest dosyć blisko do Starego Miasta, co sprzyja studentom. Seniorzy chwalą sobie służbę zdrowia na Prądniku Białym.

Bliskie położenie drogi wylotowej do Warszawy doceniają pracownicy i biznesmeni, którzy często podróżują np. w delegacje.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Prądnika Białego?

Prądnik Biały graniczy ze Starym Miastem. Mieszkańcy obu dzielnic cenią sobie dobry dojazd do centrum. Sieć tramwajowo-autobusowa jest dobrze rozwinięta na Prądniku Białym. W zależności od miejsca zamieszkania dojazd do centrum komunikacją miejską zajmuje od 20 do 60 minut. Na terenie Prądnika Białego nie ma żadnego dworca kolejowego.

Rynek nieruchomości na Prądniku Białym

Zabudowa mieszkaniowa na Prądniku Białym składa się głównie z budynków wielorodzinnych w zwartych zabudowach. Większość obiektów mieszkalnych wybudowanych na Prądniku Białym pochodzi z lat 70-tych i 80-tych XX wieku. Na terenie dzielnicy powstają również nowoczesne budynki mieszkalne. Można spotkać tu także domy jednorodzinne oraz zabytkowe kamienice z XIX wieku.

Na terenie dzielnicy pozostaje jeszcze sporo niezagospodarowanych terenów. Niektóre z nich są już wykupione i przeznaczone pod inwestycje. Deweloperzy chętnie kupują tu ziemię, ponieważ ceny gruntów są atrakcyjne, a popyt na mieszkania stosunkowo wysoki. Na Prądniku Białym buduje się nowe obiekty mieszkaniowe, które są ogrodzone i monitorowane. Do udogodnień należy również zaliczyć m.in. parkingi dla samochodów, windy, usprawnienia dla osób niepełnosprawnych, a także place zabaw dla dzieci.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych na Prądniku Białym?

Prądnik Biały jest bardzo popularną dzielnicą dla mieszkańców i deweloperów. Z tego względu na terenie dzielnicy powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Najwięcej z nich buduje się w południowej, centralnej i wschodniej części dzielnicy.

Mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań na Prądniku Białym?

Średnia cena mieszkania na Prądniku Białym szacowana jest na 11 436 zł/mkw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny wzrosły tu o 1%. Przeciętna wartość nieruchomości na Prądniku Białym wynosi 571 994 zł.

Średni koszt wynajęcia mieszkania na Prądniku Białym szacowany jest na 2 613 zł/mc. Z kolei przeciętna powierzchnia lokalu w tej dzielnicy wynosi 51 mkw.

Zobacz również dzielnice w Kraków

Zobacz również osiedla w Kraków Krowodrza

Najnowsze artykuły z Kraków

Krakowskie zespoły Alior Banku zadomowią się w Ocean Office Park
Krakowskie zespoły Alior Banku zadomowią się w Ocean Office Park
Krakowskie zespoły Alior Banku zadomowią się w należącym do Cavatina Holding kompleksie mixed-use Ocean Office Park. Nowe biuro firmy powstanie na ok. 6650 mkw. powierzchni brutto na pierwszym i drugim piętrze budynku B. Była to druga największa w minionym roku umowa relokacji na rynku biurowym w Krakowie. Dzięki tej transakcji poziom najmu w obiekcie oddanym do użytku w ubiegłym roku sięga już 97%.
Remont mostu Grunwaldzkiego. Wojsko zbuduje tymczasową przeprawę? [FILM]
Remont mostu Grunwaldzkiego. Wojsko zbuduje tymczasową przeprawę? [FILM]
14 stycznia prezydent Aleksander Miszalski skierował pismo do wicepremiera Władysława Kosiniaka-Kamysza w sprawie pomocy przy montażu mostu tymczasowego na czas remontu mostu Grunwaldzkiego. Obecnie Kraków czeka na analizę możliwości technicznych, którą mają przeprowadzić wojska inżynieryjne.
Jakie inwestycje drogowe są planowane w centrum Krakowa? [FILM]
Jakie inwestycje drogowe są planowane w centrum Krakowa? [FILM]
Zarząd Dróg Miasta Krakowa przygotowuje pięć strategicznych zadań, które zostaną wykonane w centrum miasta – chodzi o wymianę szyn na ul. Franciszkańskiej, remont mostu Grunwaldzkiego, przebudowę węzłów tramwajowych przy ul. Piłsudskiego i Teatrze Bagatela, a także modernizację ul. Starowiślnej. Głównym celem jest skoordynowanie ich realizacji, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu.
Na terenie Krakowa trwa budowa S7, na odcinku od Mistrzejowic do Nowej Huty [FILMY]
Na terenie Krakowa trwa budowa S7, na odcinku od Mistrzejowic do Nowej Huty [FILMY]
23 grudnia ubiegłego roku GDDKiA otworzyła 13,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa, który pozwolił na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. To jednak nie koniec realizacji tej wielkiej inwestycji. Nadal trwa budowa S7 na terenie Krakowa, na odcinku od węzła Mistrzejowice przez Grębałów do węzła Nowa Huta.
Kraków: Deweloperzy zobligowani do budowy dróg, rond, skrzyżowań i pętli na Klinach
Kraków: Deweloperzy zobligowani do budowy dróg, rond, skrzyżowań i pętli na Klinach
Dzięki aktywnej roli negocjacyjnej miasta w relacjach z inwestorami, deweloperzy wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zostali zobowiązani do realizacji infrastruktury o wartości blisko 100 milionów złotych. To zmiany, które wpłyną na codzienny komfort obecnych i przyszłych mieszkańców południa Krakowa.
Niemiecka firma HAKO stawia na Kraków
Niemiecka firma HAKO stawia na Kraków
Lider sprzedaży maszyn czyszczących w Polsce, firma HAKO POLSKA stawia na stolicę Małopolski. Znajdująca się z Krakowie centrala polskiego oddziału tej firmy powiększyła się, a dodatkowa powierzchnia posłuży jako nowa przestrzeń serwisowa. Jednocześnie powiększona została przestrzeń magazynowa firmy.
Jak zintegrować budowę metra w Krakowie z rozwojem miasta? [FILM]
Jak zintegrować budowę metra w Krakowie z rozwojem miasta? [FILM]
Efektywny system transportowy musi być w pełni zintegrowany nie tylko na obszarze miasta, ale i całej metropolii. Dla mieszkańca nie powinno mieć żadnego znaczenia czy wybierze pociąg, metro czy autobus. To najważniejszy wniosek, który płynie z wizyty studyjnej w Kopenhadze. W stolicy Danii w ostatnich 30 latach wybudowano cztery linie metra, które są nowoczesne, autonomiczne i dopasowane do potrzeb miasta.
ArcelorMittal Poland kontynuuje inwestycje w Krakowie
ArcelorMittal Poland kontynuuje inwestycje w Krakowie
Przez dwie dekady obecności w Polsce koncern zainwestował w obie walcownie już prawie 2,5 mld zł. Zakończony niedawno projekt budowy pieców wodorowych w wyżarzalni krakowskiego oddziału ArcelorMittal Poland pochłonął 52 mln zł. Blachy wyżarzane są teraz bez użycia amoniaku, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści środowiskowe – już teraz pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 z procesu o 50 proc. Instalacja jest obecnie w fazie rozruchu.
Co słychać na budowie futurystycznej kładki pieszo-rowerowej w centrum Krakowa? [ZDJĘCIA]
Co słychać na budowie futurystycznej kładki pieszo-rowerowej w centrum Krakowa? [ZDJĘCIA]
Będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów trwa już 12 miesięcy. Co już udało się zrobić? Jakie są plany na najbliższe miesiące?
W Krakowie powstanie nowoczesny węzeł komunikacyjny [WIZUALIZACJE]
W Krakowie powstanie nowoczesny węzeł komunikacyjny [WIZUALIZACJE]
Węzeł powstanie w rejonie skrzyżowania ul. Bronowickiej i ul. Armii Krajowej, naprzeciw słynnej z kwitnących drzew wiśni alei, przy ul. Balickiej. Inwestycja będzie realizowana w latach 2025-2027.
REKLAMA