Kraków, Krowodrza

Prądnik Biały jest jedną z najprężniej rozwijających się dzielnic Krakowa. Jest ona bardzo popularna wśród mieszkańców i deweloperów. Lokalizacja dzielnicy jest korzystna, gdyż jej południowa część graniczy ze Starym Miastem. Na terenie Prądnika Białego powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Warto dodać, że ceny mieszkań są przystępne jak na Kraków. Plusem dzielnicy jest dobrze rozwinięta sieć komunikacji publicznej w postaci tramwajów i autobusów.

Jakie są osiedla na Prądniku Białym?

Prądnik Biały dzieli się na 12 osiedli: Azory, Bonowice Wielkie, Osiedle Gotyk, Górka Narodowa, Górka Narodowa Wschód, Górka Narodowa Zachód, Osiedle Krowodrza Górka, Osiedle Witkowice Nowe, Prądnik Biały, Tonie, Witkowice oraz Żabiniec.

Ile osób mieszka na Prądniku Białym?

Powierzchnia Prądnika Białego wynosi ponad 23 km2. Według danych z 2020 roku populacja dzielnicy liczy 71,7 tys. mieszkańców. Gęstość zaludnienia jest przeciętna i wynosi 3 061 os./km2.

Dla kogo rekomendowana jest dzielnica Prądnik Biały?

Atutami Prądnika Białego są przystępne ceny mieszkań, korzystne położenie oraz dobrze rozwinięta infrastruktura. To sprawia, że dzielnica jest chętnie wybierana przez rodziny z dziećmi, studentów oraz seniorów. Z południowych obszarów dzielnicy jest dosyć blisko do Starego Miasta, co sprzyja studentom. Seniorzy chwalą sobie służbę zdrowia na Prądniku Białym.

Bliskie położenie drogi wylotowej do Warszawy doceniają pracownicy i biznesmeni, którzy często podróżują np. w delegacje.

Ile czasu potrzeba na dotarcie do centrum miasta z Prądnika Białego?

Prądnik Biały graniczy ze Starym Miastem. Mieszkańcy obu dzielnic cenią sobie dobry dojazd do centrum. Sieć tramwajowo-autobusowa jest dobrze rozwinięta na Prądniku Białym. W zależności od miejsca zamieszkania dojazd do centrum komunikacją miejską zajmuje od 20 do 60 minut. Na terenie Prądnika Białego nie ma żadnego dworca kolejowego.

Rynek nieruchomości na Prądniku Białym

Zabudowa mieszkaniowa na Prądniku Białym składa się głównie z budynków wielorodzinnych w zwartych zabudowach. Większość obiektów mieszkalnych wybudowanych na Prądniku Białym pochodzi z lat 70-tych i 80-tych XX wieku. Na terenie dzielnicy powstają również nowoczesne budynki mieszkalne. Można spotkać tu także domy jednorodzinne oraz zabytkowe kamienice z XIX wieku.

Na terenie dzielnicy pozostaje jeszcze sporo niezagospodarowanych terenów. Niektóre z nich są już wykupione i przeznaczone pod inwestycje. Deweloperzy chętnie kupują tu ziemię, ponieważ ceny gruntów są atrakcyjne, a popyt na mieszkania stosunkowo wysoki. Na Prądniku Białym buduje się nowe obiekty mieszkaniowe, które są ogrodzone i monitorowane. Do udogodnień należy również zaliczyć m.in. parkingi dla samochodów, windy, usprawnienia dla osób niepełnosprawnych, a także place zabaw dla dzieci.

Gdzie jest najwięcej nowych inwestycji mieszkaniowych na Prądniku Białym?

Prądnik Biały jest bardzo popularną dzielnicą dla mieszkańców i deweloperów. Z tego względu na terenie dzielnicy powstaje sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Najwięcej z nich buduje się w południowej, centralnej i wschodniej części dzielnicy.

Mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym bezpośrednio od dewelopera

W naszej bazie ogłoszeń znajdziesz nowe mieszkania na sprzedaż na Prądniku Białym. Zobacz oferty bezpośrednio od deweloperów lub od agencji nieruchomości.

Jakie są ceny mieszkań na Prądniku Białym?

Średnia cena mieszkania na Prądniku Białym szacowana jest na 11 436 zł/mkw. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny wzrosły tu o 1%. Przeciętna wartość nieruchomości na Prądniku Białym wynosi 571 994 zł.

Średni koszt wynajęcia mieszkania na Prądniku Białym szacowany jest na 2 613 zł/mc. Z kolei przeciętna powierzchnia lokalu w tej dzielnicy wynosi 51 mkw.

Zobacz również dzielnice w Kraków

Zobacz również osiedla w Kraków Krowodrza

Najnowsze artykuły z Kraków

PKP Intercity inwestuje w Krakowie
PKP Intercity inwestuje w Krakowie
Kolejna nowa inwestycja PKP Intercity w stolicy Małopolski. Spółka zawarła umowę z Hochtief Polska S.A. na przebudowę obiektów utrzymania taboru wraz z modernizacją infrastruktury na terenie bocznicy kolejowej Kraków Prokocim. Prace budowlane obejmą m.in. kompleksową przebudowę dachów dwóch hal oraz prace w ich wnętrzach wraz z modernizacją warsztatów, magazynów, szatni i pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
Wielka inwestycja PGE w Krakowie. Powstanie nowa elektrociepłownia gazowa
Wielka inwestycja PGE w Krakowie. Powstanie nowa elektrociepłownia gazowa
PGE Energia Ciepła z Grupy PGE kontynuuje prace w celu uruchomienia nowego źródła ciepła dla miasta na terenie krakowskiej elektrociepłowni. Spółka podpisała umowę z wykonawcą na budowę źródła kogeneracyjnego opartego na dwóch zespołach silników gazowych, każdy o mocy elektrycznej 49,9 MWe i cieplnej około 50 MWt.
Miasto Kraków sprzeciwia się patodeweloperce
Miasto Kraków sprzeciwia się patodeweloperce
Zgodnie z zapowiedziami aktywnej walki z patodeweloperką miasto Kraków nie wydaje zgód na prace remontowe mające na celu przebudowę domu jednorodzinnego na budynek wielorodzinny, a nadzór budowlany kontroluje i prowadzi postępowania dotyczące takich obiektów. Działalnością jednego z inwestorów, który odpowiada za tego typu nielegalnie przebudowy w Krakowie, zainteresowała się prokuratura.
W Krakowie otwarto nowy aparhotel premium
W Krakowie otwarto nowy aparhotel premium
W czerwcu 2025 roku na krakowskim Ruczaju został oficjalnie otwarty aparthotel Wings Plaza, oferujący obecnie 42 pokoje, z docelową liczbą 121 apartamentów. Obiekt dysponuje również przestrzenią konferencyjną dla 90 osób, strefą fitness oraz restauracją Flario, funkcjonującą na terenie aparthotelu. Wings Plaza stanowi integralną część inwestycji mieszkaniowej Bunscha Residence, realizowanej przez firmę Interbud.
Za 600 mln złotych w Krakowie powstaje Centrum Symulatorowo-Treningowego Ryanair
Za 600 mln złotych w Krakowie powstaje Centrum Symulatorowo-Treningowego Ryanair
Budowa Centrum Symulatorowo-Treningowego Ryanair, które powstaje w Krakowie dobiega końca. Inwestycja linii lotniczej nr 1 w Polsce i Europie, o szacowanej wartości 130 milionów euro zostanie oddana do użytku w drugiej połowie 2025 roku. Wszystko wskazuje na to, iż harmonogram realizacji zostanie zachowany — obiekt jest niemal ukończony, a w jego wnętrzu widoczny jest fragment kadłuba samolotu. Kończą się również prace związane z budową nowej drogi, która umożliwi bezpośrednie połączenie centrum z terminalem pasażerskim.
Amerykańska firma z branży fintech stawia na Kraków
Amerykańska firma z branży fintech stawia na Kraków
Kolejna duża amerykańska firma stawia na stolicę Małopolski. Remitly, zaufany dostawca cyfrowych usług finansowych o zasięgu transgranicznym, wkrótce rozpocznie działalność w krakowskim biurowcu Mogliska 35 Office. Lider branży fintech zajął blisko 3000 metrów kwadratowych w budynku należącym do Warimpexu. W procesie negocjacji umowy najmu najemcę wspierała firma JLL.
Trwa budowa Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILMY]
Trwa budowa Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILMY]
Powstaje wielka estakada na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi. Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41.
Hotel TRIBE Krakow Old Town otwarty
Hotel TRIBE Krakow Old Town otwarty
Essendi, wiodący właściciel i operator hoteli w Europie, ogłosił otwarcie TRIBE Krakow Old Town przy ul. Worcella, w bezpośrednim sąsiedztwie historycznego centrum. To pierwszy obiekt w Polsce działający pod nowatorską i designerską marką hotelową TRIBE należącą do Accor. Nowo otwarty hotel stanowi jedną z kluczowych inwestycji rozbudowujących portfel Essendi w Europie. Inwestycja o strategicznym znaczeniu.
Co słychać na budowie Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta? [FILMY]
Co słychać na budowie Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta? [FILMY]
Powstaje wielka estakada na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi. Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41.
Kluczowy etap budowy nowej, futurystycznej kładki w centrum Krakowa [FILM+ZDJĘCIA]
Kluczowy etap budowy nowej, futurystycznej kładki w centrum Krakowa [FILM+ZDJĘCIA]
Na budowie kładki Kazimierz–Ludwinów zakończył się kluczowy etap – łączenie ogromnych stalowych segmentów konstrukcji. Ze względu na wysokie temperatury powietrza w ciągu dnia prace związane z łączeniem przęseł były prowadzone nocami w dniach od 30 czerwca do 2 lipca.
REKLAMA