[śląskie] Budowa DTŚ w Gliwicach. Będą utrudnienia komunikacyjne

[śląskie] Budowa DTŚ w Gliwicach. Będą utrudnienia komunikacyjne

REKLAMA

Rusza realizacja drugiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Wykonawca inwestycji jest już na placu budowy i lada dzień rozpoczną się prace. Czekają nas spore utrudnienia, na które już teraz warto się przygotować.

Odcinek Drogowej Trasy Średnicowej, oznaczony jako G2 - od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 i ul. Portowej - to jedna z największych drogowych inwestycji w historii miasta. Będzie to zarazem ostatni fragment DTŚ, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice - Gliwice. Umowę na jego budowę podpisało 12 grudnia w gliwickim Ratuszu konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. z inwestorem zastępczym - DTŚ S.A.


Wykonawcę drogowego przedsięwzięcia czeka nie lada wyzwanie. Trasa o długości około 5,6 km będzie bowiem przebiegała w śródmiejskiej części Gliwic. Na tym odcinku ,,średnicówki" powstanie aż 14 obiektów inżynierskich - wiaduktów, mostów, kładek technologicznych oraz tunel o długości prawie 500 m, którym DTŚ zostanie poprowadzona pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2014 r.

Skala zadania i tempo zaplanowanych robót jest ogromne

Prace rozpoczną się lada dzień i będą realizowane równolegle w różnych miejscach przyszłej DTŚ. W pierwszych tygodniach prowadzone będą roboty przygotowawcze. Konieczne jest uporządkowanie terenu m.in. wycięcie drzew czy rozebranie obiektów znajdujących się na trasie ,,średnicówki". Ruszą także pierwsze roboty inżynieryjne i przebudowa podziemnej infrastruktury. Konieczne będzie ułożenie nowych i przełożenie istniejących sieci: ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej czy gazowej. Stąd nieodzowna będzie sprawna współpraca budowniczych z właścicielami instalacji.

W tym celu w minionym tygodniu przedstawiciele wykonawcy, spółki DTŚ i władz miasta spotkali się z właścicielami i zarządcami infrastruktury oraz nieruchomości znajdujących się na trasie DTŚ lub w sąsiedztwie drogi, reprezentantami służb ratowniczych, porządkowych, organizatorów transportu publicznego i jednostek miejskich. Przedstawiciele Eurovii Polska i Bilfinger Berger Budownictwo rozmawiali także z lokalnymi przedsiębiorcami - potencjalnymi podwykonawcami.

Realizacja tak dużego przedsięwzięcia drogowego oznacza nieuniknione utrudnienia dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej i pieszych

Obecnie dopracowywany jest harmonogram robót, a co za tym idzie - projekt organizacji ruchu na czas budowy DTŚ. O tym, które miejsca w pierwszej kolejności zostaną wyłączone z użytkowania i jakie objazdy będą obowiązywać w tym czasie, będzie wiadomo na przełomie stycznia i lutego. W miarę realizacji inwestycji nowo powstające elementy infrastruktury drogowej będą oddawane do użytku, a kolejne ulice zamykane i przebudowywane. Przewiduje się, że istotne zmiany w organizacji ruchu w mieście będą wprowadzane co sześć miesięcy.

- Z góry przepraszamy za utrudnienia i już teraz apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności - mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic. - Najbliższe dwa lata będą trudne, ale trzeba ten okres przeczekać, bo korzyści z DTŚ będą ewidentne. Trasa odciąży ulice miejskie, ułatwi dojazd do centrów innych miast oraz dotarcie do licznych i ważnych placówek w Gliwicach.

Od lipca ubiegłego roku trwa już budowa pierwszej gliwickiej części ,,średnicówki" - od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej

- Na odcinku G1 przezbrojono już infrastrukturę podziemną, która kolidowała z trasą. Prowadzone są prace związane ze wzmocnieniem gruntu pod nasypy drogowe. Trwa budowa obiektów mostowych nad ulicami: Kujawską, Błonie, Wschodnią oraz nad torami PKP, a także realizacja pali pod most nad rzeką Kłodnicą i autostradą A1 oraz pod łącznicę do tego mostu - informuje Danuta Żak, rzecznik prasowy DTŚ S.A.

Uwaga, zmiana w organizacji ruchu!

W okresie od lutego do grudnia br. część ul. Kujawskiej zostanie zamknięta.

Objazd wyznaczono ulicami Błonie i Pocztową.

Odcinek G1 o długości 2,8 km, którego budową zajmuje się firma SKANSA S.A., ma być gotowy w trzecim kwartale 2014 r. Całą Drogową Trasą Średnicową - z Katowic do Gliwic - przejedziemy na początku 2015 r. Obydwa gliwickie fragmenty ,,średnicówki" będą kosztować prawie miliard złotych. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską. Pozostałe środki pochodzą z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Banku Inwestycyjnym, z rezerwy subwencji ogólnej oraz z budżetu miasta.

 

źródło: UM Gliwice

Tagi:

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

W centrum Wrocławia trwa budowa biurowca Brama Oławska [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Przy skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Piotra Skargi we Wrocławiu budowany jest nowy biurowiec Brama Oła...
Warszawa: Nowi najemcy 195-metrowego wieżowca Skyliner
Blisko 5 tys. mkw. powierzchni zajmą łącznie nowi najemcy Skylinera – DXC Technology i Luxoft. Obie...
Kraków: Dobiega końca budowa ostatniego etapu kompleksu biurowego High5ive [FILM + ZDJĘCIA]
W samym centrum stolicy Małopolski, przy ulicy Pawiej w pobliżu Dworca Głównego PKP i Galerii Krakow...
Międzynarodowy koncern GlobalLogic otwiera biuro w Gdańsku
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Gdańsku. To GlobalLogic, amerykańska firma...
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Krakowie
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT stawia na stolicę Małopolski. DataArt, firma zajmująca się...
Przy ulicy Rembielińskiego w Łodzi powstaje budynek wielorodzinny Park Poniatowskiego I [WIZUALIZACJE]
Stołeczna spółka generalnego wykonawstwa Totalbud SA realizuje w Łodzi inwestycję mieszkaniową pn. P...
Wzrost aktywności na rynku biurowym w Warszawie
Skutkiem wybuchu pandemii COVID-19 było przejście większości firm na pracę zdalną i ograniczenie zap...
Warszawa Zachodnia – w grudniu wsiądziemy do pociągów z nowego peronu [ZDJĘCIA]
Konstrukcje zadaszenia z panelami fotowoltaicznymi kilkanaście metrów nad peronami, szerokie podziem...
Accolade inwestuje w Jeleniej Górze. Będą nowe miejsca pracy
Grupa Accolade zdecydowała się na nową inwestycję na Dolnym Śląsku. Tym razem postawiła na Jelenią G...
Jest zgoda na budowę Muzeum Książąt Lubomirskich we Wrocławiu [WIZUALIZACJE]
W samym centrum stolicy Dolnego Śląska, między placem Uniwersyteckim, ulicą Fredry i Szewską wybudow...