REKLAMA
Znaleziono 1083 wyników
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
Biurowiec North Gate z nowymi najemcamiartykuł
Pokaż artykuł
Biurowiec North Gate z nowymi najemcami
Savills Polska sfinalizował dwie nowe umowy najmu w North Gate, w wyniku których swoje przestrzenie w biurowcu zajmą H+H Polska oraz renomowany kantor wymiany walut. H+H Polska, będąca częścią Grupy H+H International A/S, wynajęła całe 11. piętro o łącznej powierzchni około 840 m kw. Wynajmującego reprezentował Savills Polska, natomiast najemcę zespół Colliers, co – jak podkreślają uczestnicy transakcji – pozwoliło na sprawne przeprowadzenie procesu w atmosferze otwartej komunikacji i profesjonalizmu.
Panattoni buduje pod Poznaniem nowe, wielkie centrum dystrybucyjne dla Grupy H&Martykuł
Pokaż artykuł
Panattoni buduje pod Poznaniem nowe, wielkie centrum dystrybucyjne dla Grupy H&M
Panattoni, najaktywniejszy deweloper powierzchni przemysłowych na świecie, już zrealizowało ok. 230 000 mkw. powierzchni dla Grupy H&M o bardzo wysokim standardzie ekologicznym, a w tym roku deweloper dostarczy kolejne 82 000 mkw. w regionie Poznania. Panattoni uzyska certyfikację środowiskową metodą BREEAM co najmniej na poziomie Excellent. Obiekt wesprze e-commerce Grupy H&M.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
Z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia z prędkością 120 km/h – półmetek rewitalizacjiartykuł
Pokaż artykuł
Z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia z prędkością 120 km/h – półmetek rewitalizacji
Prace rewitalizacyjne na 47-kilometrowym odcinku Radzice - Wolanowów k. Radomia przekroczyły półmetek. Ułożyliśmy ponad 28 km nowego toru i wymieniliśmy 35 km sieci trakcyjnej. Bezpieczniej jest na 13 z 16 wyremontowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Rewitalizacja wraz pracami uzupełniającymi jest realizowane z budżetu państwa oraz środków własnych PLK o łącznej o wartości blisko 150 mln zł netto.
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznańartykuł
Pokaż artykuł
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą linię Kolei Dużych Prędkości, uwzględniając na każdym etapie planowania, projektowania i realizacji najwyższe możliwe parametry przejazdu pociągów KDP.
"Wiedenka" dla szybszych pociągów – perony dostosowane zostaną do prędkości 160 km/hartykuł
Pokaż artykuł
"Wiedenka" dla szybszych pociągów – perony dostosowane zostaną do prędkości 160 km/h
We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace na 21 stacjach i przystankach między Koluszkami a Częstochową, na których układadane są nowe płyty peronowe, dostosowane do prędkości 160 km/h. Roboty są prowadzone nocą, aby ograniczyć wpływ na ruch pociągów. Wymiana płyt na 39 peronach to pierwszy etap inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Efektem będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych o około 10 minut.
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Lublin] Centrum Handlowe "Felicity"
Lublin
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiemartykuł
Pokaż artykuł
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiem
Od grudniowej korekty rozkładu jazdy pociągi na trasie Stalowa Wola – Przeworsk będą jeździć szybciej. Prędkość między Rozwadowem a Stalową Wolą wzrośnie ze 100 km/h do 130 km/h, a między Nową Sarzyną a Leżajskiem z 60 km/h do 110 km/h. To dzięki pracom, które PKP PLK S.A. prowadzi na tej linii za ponad 49 mln zł netto z budżetu spółki.
[Kraków] Warszawa wyprzedza Kraków szybkim tramwajemartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Warszawa wyprzedza Kraków szybkim tramwajem
Warszawa wprowadza i testuje innowacyjne rozwiązania, dzięki którym tramwaje pojadą znacznie szybcie...
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
Przebudowa budynku H-14 PWr na potrzeby nauki, administracji i kulturyinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa budynku H-14 PWr na potrzeby nauki, administracji i kultury
Wrocław, Śródmieście, Wybrzeże Wyspiańskiego 40
[śląskie] Wymiana fragmentu nawierzchni jezdni na A4 Katowice-Krakówartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Wymiana fragmentu nawierzchni jezdni na A4 Katowice-Kraków
Dzisiaj około godziny 18 na bezpłatnym fragmencie koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków...
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025artykuł
Pokaż artykuł
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025
Od niedzieli, 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazd pociągów 2024/2025. Będą jeszcze krótsze czasy przejazdu m.in. z Warszawy do Szczecina, Białegostoku i Lublina. Pasażerowie wsiądą do pociągów z kolejnych nowych przystanków np. w Krakowie, Częstochowie i Rzepinie. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
Dolny Śląsk: W Żmigrodzie powstanie kolejowy tor testowy do prędkości 300 km/h?artykuł
Pokaż artykuł
Dolny Śląsk: W Żmigrodzie powstanie kolejowy tor testowy do prędkości 300 km/h?
Hyper Poland – firma, która chce wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną w Polsce,...
Kolejne lokomotywy wielosystemowe o prędkości 200 km/h zasilą park taborowy PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne lokomotywy wielosystemowe o prędkości 200 km/h zasilą park taborowy PKP Intercity
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 pojazdów i świadczeniem usług utrzymania. To rekordowe postępowanie może wzmocnić park taborowy o blisko 100 nowoczesnych jednostek. Najkorzystniejszą ofertę złożył nowosądecki producent taboru Newag oferując kwotę za zamówienie podstawowe 2,3 mld zł brutto (3,5 mld zł brutto z prawem opcji). Lokomotywy rozpędzą się do 200 km/h, a pierwsze z nich na torach pojawią się już za dwa lata.
Na łódzkim odcinku linii kolejowej Warszawa – Katowice prędkość wzrośnie do 160 km/hartykuł
Pokaż artykuł
Na łódzkim odcinku linii kolejowej Warszawa – Katowice prędkość wzrośnie do 160 km/h
Zwiększy się prędkość przejazdu pociągów na linii kolejowej Warszawa – Katowice tzw. „Wiedence” do 160 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie prac na linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa. Efektem inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych o około 10 minut. Prace zostaną zrealizowane do sierpnia 2026 roku.
[Świebodzice] Budynek wielorodzinny, ul. Żwirki i Wiguryinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świebodzice] Budynek wielorodzinny, ul. Żwirki i Wigury
Świebodzice, Sudeckie
H W Invest Sp. z o.o.firma
Pokaż firmę
H W Invest Sp. z o.o.
Wrocław, Sokolnicza 5/40
REKLAMA