Prace rewitalizacyjne na 47-kilometrowym odcinku Radzice - Wolanowów k. Radomia przekroczyły półmetek. Ułożyliśmy ponad 28 km nowego toru i wymieniliśmy 35 km sieci trakcyjnej. Bezpieczniej jest na 13 z 16 wyremontowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Rewitalizacja wraz pracami uzupełniającymi jest realizowane z budżetu państwa oraz środków własnych PLK o łącznej o wartości blisko 150 mln zł netto.
Między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim i Łodzią (linia nr 22) pasażerowie zyskują bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże. Efektem prac między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem, który już osiągnęliśmy w marcu tego roku, jest skrócenie czasu przejazdu, średnio o 2 minuty, na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica.
Zakończenie wszystkich zadań na Mazowszu i w Łódzkiem doprowadzi do podniesienia prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących, miejscowych ograniczeń prędkości.
Przejazdy w centralnej Polsce nabierają rozpędu…
Obecnie rewitalizację przechodzi tor nr 2 o długości 47 km, między Radzicami a Wolanowem k. Radomia, w województwie mazowieckim. Ruch pociągów został uwzględniony w rozkładach jazdy i odbywa się po jednym torze. Tor, na którym wykonywane są roboty, przed rozpoczęciem prac, umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze.
Zakończyła się większość prac na szlakach Drzewica-Przysucha i Przysucha-Wolanów. W ramach prowadzonego zadania zwiększyliśmy już bezpieczeństwo na 13 z 16 przejazdów kolejowo-drogowych – zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce został wyposażony sygnalizację.
– Każdy kilometr odnowionego toru to realna poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróży. To inwestycja, która przynosi wymierne korzyści dla woj. łódzkiego i mazowieckiego. Dzięki konsekwentnie realizowanej rewitalizacji skracamy czas przejazdu, zwiększamy prędkość pociągów i eliminujemy ograniczenia, które dotąd spowalniały ruch – powiedział Krzysztof Pióro, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysko-Kamiennej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Prace obejmują również 6 przystanków: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski, Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz 3 stacje: Drzewica, Przysucha, Wolanów. Na wszystkich przystankach i stacji Przysucha wybudowaliśmy już nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowaliśmy energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Obecnie wyposażamy obiekty w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Zakończenie prac rewitalizacyjnych planujemy w IV kwartale 2025 r.
…także dzięki likwidacji ograniczeń prędkości
W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przejdzie tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, w województwie łódzkim. Prace pozwolą podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h (obecnie miejscami jest tylko 100 km/h) na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km . Dzięki temu unikniemy także konieczności wprowadzenia ograniczeń, które skutkowałyby wydłużeniem czasu przejazdu pociągów na tej trasie.
Ponadto, wykonamy remont dwóch mostów, przejazdu w Ciebłowicach Dużych k. Tomaszowa Mazowieckiego oraz wymianę rozjazdu na stacji Dęba Opoczyńska.
W trakcie prac wprowadzona zostanie komunikacja autobusowa od 22 lipca do 6 sierpnia na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica za pociągi ŁKA i na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Południe za składy Polregio. Składy PKP Intercity pojadą trasą zmienioną przez CMK lub Częstochowę.
Zaplanowane prace są kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. W 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymieniony został tor między odcinku Radzice–Radom oraz Tomaszów Mazowiecki–Radzice.

Źródło: PKP PLK S.A.


![Ruszyła budowa 150-metrowego wieżowca AFI Tower w Warszawie [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE+FILM]](https://investmap.pl/_i/image/24/24/77336_100x70.jpg)
![Co się buduje w Katowice Airport? [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/196/68/660932_100x70.jpg)



![Komfortowe podróże koleją z Chorzowa przez Bytom do Nakła i Tarnowskich Gór [ZDJĘCIA+FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/226/98/685794_100x70.jpg)

![Grupa BMW Bońkowscy rozpoczyna budowę dwóch nowych salonów w Koszalinie i Wrocławiu [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/12/12/77324_100x70.jpg)
![Budowa wielkiego parku handlowego w Dzierżoniowie nabiera tempa [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/123/123/679291_100x70.jpg)
![W Szczecinie powstaje I etapu dużego, wielofunkcyjnego kompleksu Silver Garden [FILM+WIZUALZIACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/107/107/672875_100x70.png)
![[Radom] „Parkuj i jedź” w Radomiu już działa](https://investmap.pl/_i/image/160/32/10656_100x70.jpg)

![[Wrocław] Polskie TGV sunące z Wrocławia ''zamrożone'' do 2030 roku](https://investmap.pl/_i/image/203/75/4811_100x70.jpg)

![[mazowieckie] Jutro otwarcie Galerii Nad Potokiem w Radomiu](https://investmap.pl/_i/image/74/74/41802_100x70.jpg)
![Dolny Śląsk: Stacja kolejowa Głogów Wróblin przeszła modernizację [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/230/102/52454_100x70.jpg)
![Trwa modernizacja dworca kolejowego Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/165/37/52133_100x70.jpg)


![Łódź: Okolice dworca Łódź Kaliska zmienią się nie do poznania [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/89/89/50521_100x70.jpeg)