REKLAMA
Znaleziono 326 wyników
Ruch w sklepach na minusie. W listopadzie spadki objęły wszystkie formaty na polskim rynku [ANALIZA]artykuł
Pokaż artykuł
Ruch w sklepach na minusie. W listopadzie spadki objęły wszystkie formaty na polskim rynku [ANALIZA]
Z danych pochodzących z monitoringu zachowań ponad miliona konsumentów wynika, że w listopadzie br. ruch w sklepach zmniejszył się w stosunku do analogicznego okresu ub.r. I dotyczyło to każdego formatu. Spadek ogólny był na poziomie niespełna 11% rdr. W przypadku sklepów spożywczo-przemysłowych wyniósł ponad 15% rdr. Nieznacznie zmniejszyła się także liczba samych klientów. O niecały 1% wzrósł za to czas spędzony w ogóle w sklepach.
Carrefour otwiera nowy kompaktowy hipermarket w centrum Warszawyartykuł
Pokaż artykuł
Carrefour otwiera nowy kompaktowy hipermarket w centrum Warszawy
W stolicy zostanie otwarty kolejny sklep Carrefour. W najbliższą środę 31 maja, w pasażu handlowym Plac Unii przy ulicy Puławskiej 2 w Warszawie, zostanie otwarty nowy hipermarket tej znanej, francuskiej sieci handlowej. Sklep zajmie powierzchnię ponad 2000 mkw.
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji artykuł
Pokaż artykuł
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji
Dla TDJ Estate rok 2023 był czasem intensywnej działalności i przełomowych wydarzeń. Inwestor otworzył pierwszy park handlowy, zakończył realizację projektu .KTW, ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem inwestycji w nowych lokalizacjach – również poza województwem śląskim.
Raport za I kwartał 2024 r.: Inwestorzy nadal celują w parki handlowe artykuł
Pokaż artykuł
Raport za I kwartał 2024 r.: Inwestorzy nadal celują w parki handlowe
BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym oddawanym i budowanym formatem są parki handlowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów. Na polskim rynku handlowym pojawiają się kolejne debiuty, a także rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję.
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendamiartykuł
Pokaż artykuł
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendami
Wzrost obrotów i liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Jednocześnie obserwujemy dalszy rozwój parków handlowych, centrów typu convenience oraz obiektów wielofunkcyjnych wpisujących się w koncepcję 15-minutowego miasta. Analizując trzeci kwartał, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają także uwagę na spadek wskaźnika pustostanów w centrach handlowych oraz wzrost rozwiązań w handlu wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Budowa wielkiego kompleksu biurowego The Park Kraków idzie zgodnie z planem [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wielkiego kompleksu biurowego The Park Kraków idzie zgodnie z planem [ZDJĘCIA]
Już wkrótce w pierwszym biurowcu krakowskiej inwestycji realizowanej przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków przy ul. Saskiej – pojawi się główny najemca – właściciel marki 4F – firma OTCF. Zaawansowana jest także budowa drugiego budynku – B2. Jego oddanie do użytkowania ma nastąpić w II kw. 2023 r. Ponadto, deweloper przygotowuje się do rozpoczęcia prac budowlanych przy budynkach B3 i B4. Mają one ruszyć w pierwszej połowie 2023 r. Trwają również prace projektowe dotyczące 4 kolejnych budynków biurowych tj. B5-B8, wchodzących w II fazę projektu.
Fabryka Norblina z nowym konceptem MOXO, będącym połączeniem restauracji i klubu muzycznego [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Fabryka Norblina z nowym konceptem MOXO, będącym połączeniem restauracji i klubu muzycznego [WIZUALIZACJE]
Fabryka Norblina jeszcze w tym roku powita w swoich przestrzeniach kolejny wyjątkowy koncept będący połączeniem restauracji i klubu muzycznego. Pojawi się on w jednym z historycznych budynków dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner, XIX-wiecznej Hali Odlewni. MOXO, którego twórcami są Tomik Grewiński i Bertrand Jasiński z Amvox International zajmie w Fabryce Norblina 1200 mkw. powierzchni. Autorem aranżacji wnętrz jest biuro projektowe PRC Design. MOXO otworzy swoje podwoje dla gości w IV kwartale 2022 roku. Trwa właśnie konkurs na szefa kuchni lokalu.
Rynek powierzchni handlowych w Polsce – II kw. 2022 r. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni handlowych w Polsce – II kw. 2022 r. [RAPORT]
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield opublikowała raport za II kwartał 2022 roku na polskim rynku handlowym. W analizowanym okresie do użytku oddane zostało prawie 100 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego większość to duże parki handlowe.
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
Województwo pomorskie kusi europejskie start-upyartykuł
Pokaż artykuł
Województwo pomorskie kusi europejskie start-upy
Agencja Rozwoju Pomorza zakończyła pilotażowy projekt, którego celem było przyciągnięcie do regionu innowacyjnych biznesów. Invest in Pomerania w 2022 roku zainicjował program ściągania na Pomorze start-upów gotowych do rozwijania swoich pomysłów w regionie. Oferta pomorskich inkubatorów przedsiębiorczości w połączeniu z grantem środowiskowym Invest in Pomerania sprawiły, że aż 10 start-upów podjęło decyzję o rozwijaniu swoich koncepcji na Pomorzu.
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempieartykuł
Pokaż artykuł
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
Bronowickie Ogrodyinwestycja
Pokaż inwestycję
Bronowickie Ogrody
Kraków, Krowodrza, Sosnowiecka 30
Rynek handlowy: W Polsce w tym roku zadebiutowało 25 nowych marek artykuł
Pokaż artykuł
Rynek handlowy: W Polsce w tym roku zadebiutowało 25 nowych marek
Jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield, marki modowe wynajmują najwięcej powierzchni sklepowej w porównaniu z sieciami handlowymi z innych branż – w pierwszej połowie 2023 roku podpisały umowy najmu, które odpowiadały za ponad 40% całkowitego wolumenu wynajętej powierzchni handlowej w Europie.
[Warszawa] Rośnie rola głównych ulic handlowych w Warszawie. Stołeczny rynek handlowy nadal z potencjałem rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Rośnie rola głównych ulic handlowych w Warszawie. Stołeczny rynek handlowy nadal z potencjałem rozwoju
Zainteresowanie międzynarodowych sieci, rewitalizacja centrum miasta oraz zmieniające się nawyki zak...
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
Galeria Młociny w Warszawie wzmacnia ofertę handlowo-usługowąartykuł
Pokaż artykuł
Galeria Młociny w Warszawie wzmacnia ofertę handlowo-usługową
Należąca do EPP i Echo Investment Galeria Młociny znacząco rozszerzyła w minionych miesiącach swoją ofertę handlowo-usługową. W tym najmłodszym warszawskim centrum handlowym swoje lokale otworzyły 23 nowe marki, zajmując ponad 7880 mkw. Ponadto przedłużono umowy z 20 dotychczasowymi najemcami na łączną powierzchnię powyżej 8750 mkw.
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
Rośnie rynek centrów convenience i parków handlowych w Polsce
Centra convenience i parki handlowe przyciągają coraz ciekawsze marki, w tym zarówno brandy typowe dla tego segmentu, jak również charakterystyczne do tej pory dla dużych galerii. O rozwoju tenant-mix’u oraz potencjale tych formatów opowiada Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.
[Warszawa] Czy Praga stanie się częścią kulturalnego i biznesowego centrum Warszawy?artykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Czy Praga stanie się częścią kulturalnego i biznesowego centrum Warszawy?
W ciągu najbliższych lat będziemy świadkami metamorfozy warszawskiej Pragi.   Druga linia met...
MB Partner Łódź - Uber | Glovo | Bolt | Wolt | Uber Eatsfirma
Pokaż firmę
MB Partner Łódź - Uber | Glovo | Bolt | Wolt | Uber Eats
Łódź, Traugutta 25/917
MB Partner Gdańsk - Uber | Bolt | Free Now | Glovo | Uber Eatsfirma
Pokaż firmę
MB Partner Gdańsk - Uber | Bolt | Free Now | Glovo | Uber Eats
Gdańsk, Aleja Grunwaldzka 76/78 lok. 421
REKLAMA