REKLAMA
Znaleziono 590 wyników
Trasa tramwajowa na Górkę Narodową inwestycja
Pokaż inwestycję
Trasa tramwajowa na Górkę Narodową
Kraków, Krowodrza, Górka Narodowa
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Powstaje nowy, podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Łódź Koziny [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje nowy, podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Łódź Koziny [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
Morskie farmy wiatrowe – nowy kierunek polskiej energetykiartykuł
Pokaż artykuł
Morskie farmy wiatrowe – nowy kierunek polskiej energetyki
Na Pomorzu Zachodnim rozpoczyna się budowa morskich farm wiatrowych. W porcie Szczecin-Świnoujście powstaje już pierwszy w Polsce terminal instalacyjny, który pozwoli na transport i montaż najnowocześniejszych turbin wiatrowych. W niedługiej przyszłości Szczecin ma stać się też głównym centrum produkcji zasadniczych składników dla morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Wpłynie to między innymi na rynek pracy i wzrost zatrudnienia w regionie.
Skarb Państwa wspiera budowę promów przez polskie stocznieartykuł
Pokaż artykuł
Skarb Państwa wspiera budowę promów przez polskie stocznie
30 maja 2025 r. Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Aktywów Państwowych objął na zasadach rynkowych udziały spółki Polskie Promy sp. z o.o. celem kontynuacji projektu pn. „Budowa i eksploatacja jednostek promowych przeznaczonych do żeglugi w rejonie Morza Bałtyckiego”. Projekt, którego realizacja została rozpoczęta w 2021 r., zakłada budowę trzech jednostek promowych. W budowę zaangażowana jest stocznia z polskim kapitałem - Gdańska Stocznia „Remontowa” SA., będąca liderem Grupy Kapitałowej Remontowa i największą stocznią remontową w Polsce.
[Polska] Sopot, Wrocław i Warszawa na czele rankingu polskich miast: artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Sopot, Wrocław i Warszawa na czele rankingu polskich miast:
Jeden z największych polskich portali zajmujących się nieruchomościami RynekPierwotny.pl po raz kole...
Wrocław na podium rankingu miast, w których żyje się najlepiej w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław na podium rankingu miast, w których żyje się najlepiej w Polsce
Po raz czwarty eksperci portalu RynekPierwotny.pl opracowali ranking warunków mieszkaniowych w miast...
W Łodzi powstaje podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Koziny [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Koziny [FILM+ZDJĘCIA]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Rembertów: powstaje wiadukt, rusza budowa tuneluartykuł
Pokaż artykuł
Rembertów: powstaje wiadukt, rusza budowa tunelu
Wiadukt nad linią kolejową i tunel mają usprawnić ruch w wiecznie zakorkowanym warszawskim Rembertowie. Prace przy pierwszej inwestycji idą pełną parą, druga ruszy jeszcze w tym roku.
[Białystok] Przedłużenie ulicy Andersa dopuszczone do ruchuartykuł
Pokaż artykuł
[Białystok] Przedłużenie ulicy Andersa dopuszczone do ruchu
Już w piątkowe południe zostanie otwarty nowo wybudowany odcinek ulicy Generała Andersa w Białymstok...
Trwa budowa Południowej Obwodnicy Warszawy [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa Południowej Obwodnicy Warszawy [FILM]
Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 (odcinek...
Jak przebiega dalsza budowa kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Jak przebiega dalsza budowa kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi? [FILMY]
W piątek, 29 listopada mniejsza tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie czwartego tunelu jednotorowego między Kozinami a Kaliską na trasie podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Tarcza wyprzedziła harmonogram o blisko 2 miesiące. Wykonane tunele połączą stacje Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec z dwutorowym tunelem do Łodzi Fabrycznej. Inwestycja PLK SA za ponad 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie z FEnIKS.
Rewitalizacja linii kolejowej Karpacz - Jelenia Górainwestycja
Pokaż inwestycję
Rewitalizacja linii kolejowej Karpacz - Jelenia Góra
Karpacz, Kolejowa 3
Kolej na nowo połączyła dwie strony podwarszawskiego Sulejówka [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Kolej na nowo połączyła dwie strony podwarszawskiego Sulejówka [FILM]
Na placu budowy drugiego tunelu pod torami w Sulejówku pod Warszawą (powiat miński) było dziś (13 września) ważne wydarzenie – przebicie ściany i połączenie dwóch stron realizowanego obiektu. Dzięki nowemu skrzyżowaniu bezkolizyjnemu poprawi się bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym na szlaku z Warszawy do Terespola. Inwestycja o wartości ok. 100 mln zł finansowano z KPO, realizowana jest przy współpracy z Powiatem Mińskim i Miastem Sulejówek.
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
Oferty w przetargu na projekt S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina wybrane. Powstanie tunel pod Odrąartykuł
Pokaż artykuł
Oferty w przetargu na projekt S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina wybrane. Powstanie tunel pod Odrą
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6.
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek artykuł
Pokaż artykuł
Nowe nabrzeże w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek. Chemikaliowiec City Island zabrał na swój pokład blisko 18 tys. ton kwasu siarkowego.
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu artykuł
Pokaż artykuł
Protesty Niemców nic nie dały. Można budować terminal kontenerowy w Świnoujściu
Kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu morskiego i przeładunków w Polsce – nowy, wielki terminal kontenerowy w Świnoujściu – uzyskał ostateczną decyzję środowiskową. To bardzo ważny krok w realizacji tego przedsięwzięcia, który został właśnie wykonany. Protesty Niemców, związane z realizacją tej inwestycji, też nic nie dały.
Kolejny krok ku budowie wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok ku budowie wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu
Kolejny bardzo ważny krok ku budowie nowego, wielkiego głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu - jednej z kluczowych inwestycji dla rozwoju gospodarki morskiej w Polsce. Terminal (zajmie powierzchnię ok. 70 hektarów) będzie przystosowany do obsługi statków o długości do 400 metrów, a pogłębienie kanału żeglugowego do 17 metrów pozwoli na przeładunek od 1,5 do 2 mln TEU rocznie. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na kilkanaście miliardów złotych, co podkreśla jej ogromne znaczenie dla rozwoju portu oraz regionu.
REKLAMA