REKLAMA
Znaleziono 958 wyników
Czy budowa tunelu kolejowego pod Wrocławiem jest realna?artykuł
Pokaż artykuł
Czy budowa tunelu kolejowego pod Wrocławiem jest realna?
Stolica Dolnego Śląska ma raczej niewielkie szanse na budowę prawdziwego metra. Jednak od wielu lat pojawiają się koncepcje budowy pod miastem specjalnego tunelu kolejowego, który w zamyśle autorów, mógłby stać się taką namiastką prawdziwego metra.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Sprawny ruch kolejowy i drogowy zapewni nowy tunel w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
Sprawny ruch kolejowy i drogowy zapewni nowy tunel w Warszawie
Sprawny ruch kolejowy i drogowy zapewni nowe bezkolizyjne skrzyżowanie w Warszawie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z miastem st. Warszawa będą wspólnie budować tunel pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku WP w dzielnicy Wesoła. W tej sprawie w marcu podpisana została umowa realizacyjna.
Trwa modernizacja stacji Wrocław Muchobór [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa modernizacja stacji Wrocław Muchobór [FILM + ZDJĘCIA]
Trwają prace modernizacyjne stacji Wrocław Muchobór, zlokalizowanej przy ulicy Traktatowej w sąsiedz...
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
Tunel kolejowy pod górami usprawni przejazd pomiędzy Limanową a Nowym Sączemartykuł
Pokaż artykuł
Tunel kolejowy pod górami usprawni przejazd pomiędzy Limanową a Nowym Sączem
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz. W 2026 roku pociągi pojadą nowym torem pomiędzy Limanową a bocznicą Klęczany. Nowy tunel skróci przejazd pociągiem do Nowego Sącza. Inwestycja realizowana w ramach projektu Podłęże – Piekiełko za przeszło 1,9 miliarda zł netto to część jednego z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych na południu Polski.
Skąd pieniądze na KDP w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Skąd pieniądze na KDP w Polsce?
- W przyszłym roku będziemy mieć wszystkie dane na temat tego, jak budować KDP i skąd wziąć na to fi...
[Dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic chcą zablokować polskie TGVartykuł
Pokaż artykuł
[Dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic chcą zablokować polskie TGV
Pociągi przejeżdżające z prędkością 350 km/h przez środek osiedla, konieczność wyburzenia domów i od...
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądzeartykuł
Pokaż artykuł
Polska musi budować kolej dużych prędkości za swoje pieniądze
Polski rząd zapowiada, że kolej dużych prędkości powstanie w naszym kraju do 2030 r. Koszty budowy K...
Remont stacji kolejowej w Pabianicach na finiszuartykuł
Pokaż artykuł
Remont stacji kolejowej w Pabianicach na finiszu
Prace związane z modernizacją stacji kolejowej w Pabianicach zmierzają ku końcowi. We wrześniu podró...
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź
W Gałkowie bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki zapewnia nowy tunel drogowy. Inwestycja za ponad 23 mln zł powstała we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Urzędu Gminy Koluszki. Obiekt został wykonany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” dofinansowanego z POIiŚ.
Bliżej lepszych podróży koleją z Wrocławia w Karkonoszeartykuł
Pokaż artykuł
Bliżej lepszych podróży koleją z Wrocławia w Karkonosze
„Katarzyna” zakończyła drożenie tunelu kolejowego na linii Wrocław – Jelenia Góra. Teraz wykonuje prace związane z budową izolacji przebudowanego obiektu. Maszyna umożliwia prace w technologii „tunel w tunelu” i bezpieczny przejazd pociągów. Od 12 do 27 listopada wykonywany będzie kolejny etap prac, który ze względu na zakres i zachowanie bezpieczeństwa wymaga wprowadzenia komunikacji zastępczej . Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł jest finansowania ze środków budżetowych i dokapitalizowania.
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Kozinyartykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel kolejowy z nowymi przystankami: Śródmieście, Polesie i Koziny
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Szerszy tunel kolejowy na trasie Wrocław – Jelenia Góra to sprawniejsze podróże w Karkonoszeartykuł
Pokaż artykuł
Szerszy tunel kolejowy na trasie Wrocław – Jelenia Góra to sprawniejsze podróże w Karkonosze
W czerwcu czekają nas sprawniejsze podróże w Karkonosze. Poszerzyliśmy tunel na trasie Wrocław – Jelenia Góra, po której dziennie kursuje ponad 30 pociągów. Zastosowana technologia prac tunel w tunelu do minimum ograniczyła zmiany w komunikacji. Na inwestycję prowadzoną w masywie Góry Tunelowej przeznaczyliśmy ok. 130 mln zł ze środków budżetowych.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
[Wrocław] Polskie TGV sunące z Wrocławia ''zamrożone'' do 2030 rokuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Polskie TGV sunące z Wrocławia ''zamrożone'' do 2030 roku
Koleje Dużych Prędkości nie powstaną w naszym kraju do 2030 r. - decyzję ogłosił wczoraj Sławomir No...
Zabytkowy tunel na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry zostanie przebudowany. Zapewni sprawniejsze przejazdy pociągówartykuł
Pokaż artykuł
Zabytkowy tunel na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry zostanie przebudowany. Zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów
Tunel kolejowy na ważnej linii Wrocław - Jelenia Góra koło Trzcińska (Dolny Śląsk) zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów. Dziewiętnastowieczny obiekt zostanie wzmocniony i poszerzony. Wykorzystana będzie nowoczesna technologia robót. Zwiększy się możliwość organizacji połączeń. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na roboty za blisko 85 mln zł netto. Finasowanie zapewniają środki budżetowe.
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
REKLAMA