REKLAMA
Znaleziono 110 wyników
W Krakowie otwarta zostanie Trasa Łagiewnicka [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie otwarta zostanie Trasa Łagiewnicka [FILMY]
Kolejna wielka inwestycja w stolicy Małopolski gotowa. W najbliższą sobotę, 27 sierpnia 2022 r. w Krakowie otwarta dla kierowców zostanie część drogowa Trasy Łagiewnickiej. Dwa dni później na nową linię tramwajową wjadą tramwaje.
W Krakowie trwa budowa Trasy Łagiewnickiej [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie trwa budowa Trasy Łagiewnickiej [ZDJĘCIA]
W stolicy Małopolski trwa budowa Trasy Łagiewnickiej, która zostanie drogą szybkiego ruchu przebiegającą od skrzyżowania ulic Witosa, Beskidzkiej i Halszki do ulicy Grota-Roweckiego. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunku.
[Wrocław] Do 2017 roku nie ma szans na budowę Śródmiejskiej Trasy Południowejartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Do 2017 roku nie ma szans na budowę Śródmiejskiej Trasy Południowej
Na co najmniej pięć lat urzędnicy "zamrozili" budowę Śródmiejskiej Trasy Południowej, która miała po...
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie [FILM + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie [FILM + ZDJĘCIA]
W stolicy Małopolski trwa budowa Trasy Łagiewnickiej, która zostanie drogą szybkiego ruchu przebiegającą od skrzyżowania ulic Witosa, Beskidzkiej i Halszki do ulicy Grota-Roweckiego. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunku. Obecnie zaawansowanie prac szacuje się na ponad 90 proc. Mimo zimowej aury wykonawcy starają się prowadzić roboty tam, gdzie nie przeszkadzają warunki atmosferyczne.
W Krakowie trwa budowa Trasy Łagiewnickiej [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie trwa budowa Trasy Łagiewnickiej [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
W stolicy Małopolski trwa budowa Trasy Łagiewnickiej, która zostanie drogą szybkiego ruchu przebiegającą od skrzyżowania ulic Witosa, Beskidzkiej i Halszki do ulicy Grota-Roweckiego. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunku. Obecnie zaawansowanie prac szacuje się na ponad 90 proc. Mimo zimowej aury wykonawcy starają się prowadzić roboty tam, gdzie nie przeszkadzają warunki atmosferyczne.
[śląskie] Wykonawca przebudowy dworca Gliwice wybranyartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Wykonawca przebudowy dworca Gliwice wybrany
Nowoczesny, komfortowy i funkcjonalny – taki po zakończeniu inwestycji będzie kompleks dworca w...
[Dolny Śląsk] Na Polanie Jakuszyckiej powstanie Dolnośląskie Centrum Sportu [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
[Dolny Śląsk] Na Polanie Jakuszyckiej powstanie Dolnośląskie Centrum Sportu [WIZUALIZACJE]
Nowoczesna baza sportowa przystosowana do uprawiania sportów zimowych, a także do aktywnego spędzani...
Metro czy premetro w Krakowie? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Metro czy premetro w Krakowie? [FILM]
Tunel dla metra różni się od tunelu dla premetra średnicą około 1,5 metra, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybudować tunel o parametrach do poprowadzenia metra. – O tym, czy będzie ostatecznie w tym tunelu jeździł tramwaj czy metro, zdecydujemy wtedy, kiedy powstanie pełnowymiarowy tunel, który będzie w stanie pomieścić zarówno metro, jak i tramwaj – zapowiada Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.
W I kwartale 2023 roku zostanie ogłoszony konkurs architektoniczny na odbudowę Pałacu Saskiego w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
W I kwartale 2023 roku zostanie ogłoszony konkurs architektoniczny na odbudowę Pałacu Saskiego w Warszawie
W pierwszym kwartale przyszłego roku zostanie ogłoszony konkurs architektoniczny na odbudowę Pałacu Saskiego według koncepcji z sierpnia 1939 roku. Budowa powinna ruszyć w 2024 r., a prace potrwają do 2030 r. Koszt inwestycji rozłożony na osiem lat to 2,5 mld zł. Wcześniej, bo już w sierpniu br. ruszą prace archeologiczne.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Jak idą prace? Co zostało już zrobione?
Mieszkańcy i podróżni korzystają z nowych kładek nad torami w Głownie i Strykowie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Mieszkańcy i podróżni korzystają z nowych kładek nad torami w Głownie i Strykowie [ZDJĘCIA]
Na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększyła się dostępność do pociągów w kierunku Łodzi i Łowicza. Dzięki nowym kładkom dla pieszych nad torami, wyposażonym w windy, pasażerowie łatwiej korzystają z kolei. Nowe parkingi i stojaki dla rowerów pozwolą na łączenie podróży pociągiem, samochodem i jednośladami. Inwestycję za ok. 22 mln zł zrealizowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków RPO woj. łódzkiego.
[pomorskie] Z Gdańska do Starogardu bezpieczną drogąartykuł
Pokaż artykuł
[pomorskie] Z Gdańska do Starogardu bezpieczną drogą
Trasa z Gdańska do Starogardu Gdańskiego to jedna z najbardziej obciążonych dróg w województwie pomo...
[Dolny Śląsk] Droga ekspresowa do czeskiej granicy coraz bliżej. Wkrótce przetarg na ostatni odcinek S3artykuł
Pokaż artykuł
[Dolny Śląsk] Droga ekspresowa do czeskiej granicy coraz bliżej. Wkrótce przetarg na ostatni odcinek S3
W piątek 26 maja minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dokument, kierujący...
Wrocław: Miasto dokłada prawie pół miliona do rewitalizacji skweru na styku Nadodrza i Ołbinaartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Miasto dokłada prawie pół miliona do rewitalizacji skweru na styku Nadodrza i Ołbina
W drugim przetargu na przebudowę skweru Skaczącej Gwiazdy wykonawcy znów oczekiwali więcej, niż spod...
Zakończono przekop tunelu pod Zielonkami na budowanej Północnej Obwodnicy Krakowa S52 [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Zakończono przekop tunelu pod Zielonkami na budowanej Północnej Obwodnicy Krakowa S52 [ZDJĘCIA]
Zakończono przekop tunelu pod Zielonkami na budowanej północnej obwodnicy Krakowa S52. Tunel ma 653 m długości i trzy pasy ruchu w każdym kierunku. To drugi, obok gotowego już 496-metrowego tunelu w Dziekanowicach, obiekt tego typu na drodze ekspresowej S52.
Rail Baltica: Większość dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami na podlaskim odcinku trasy jest już użytkowanaartykuł
Pokaż artykuł
Rail Baltica: Większość dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami na podlaskim odcinku trasy jest już użytkowana
Większość dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami na podlaskim odcinku trasy Rail Baltica jest już użytkowana. Dwa nowe wiadukty zwiększające bezpieczeństwo otwarto w miejscowościach Dąbrowa-Łazy i Szepietowo-Janówka. Inwestycje za łącznie 44,7 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Zbliża się modernizacja Linii Średnicowej w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
Zbliża się modernizacja Linii Średnicowej w Warszawie
Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Jedną z najważniejszych inwestycji uwzględnionych w nowym KPK jest przebudowa Warszawskiej Linii Średnicowej. Przebudowanych zostanie około 50 km torów, ponad 30 obiektów inżynieryjnych, w tym dwa mosty przez Wisłę i dwa tunele średnicowe (linia dalekobieżna i podmiejska), przystanki Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota, stacje Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna. Wybudowane zostaną nowe przystanki: Warszawa Solec i Warszawa Nowy Świat.
[śląskie] Dworzec i stacja w Gliwicach po modernizacjiartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Dworzec i stacja w Gliwicach po modernizacji
Wszystkie prace modernizacyjne na dworcu w Gliwicach zostały już zakończone. Podróżni mogą w pełni k...
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM+WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM+WIZUALIZACJE]
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Prace rozpoczną się 2024 roku.
REKLAMA