Od piątkowego wieczora zmieni się organizacja ruchu na wrocławskim Jagodnie. To efekt wejścia w kolejny etap prac przy budowie nowej trasy, którą najpierw pojadą autobusy MPK, a docelowo także tramwaje.
Przypomnijmy, na przełomie września i października ruszyła budowa wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno. Teraz prace wchodzą w kolejny etap.
– W najbliższych tygodniach wykonawca będzie prowadził prace przy przebudowie sieci podziemnych i budowie układu drogowego na skrzyżowaniu ulicy Terenowej z ulicą Bardzką i Buforową. Z tego powodu od piątku 17 listopada w godzinach wieczornych nie będzie możliwy przejazd przez ulicę Terenową na wysokości skrzyżowania z ulicą Buforową i Bardzką przy rondzie Wolnej Ukrainy. Planowane zakończenie prac na tym odcinku to styczeń 2024 roku – zapowiadają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.
Najpierw autobusy, potem tramwaje
W 2025 roku mają tędy pojechać wydzieloną trasą autobusy MPK, a w dalszej przyszłości również tramwaje.
– Trasa będzie miała około 2,7 kilometra długości. Po drodze zaprojektowano 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego) i ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna – zapowiadają urzędnicy.
Pętla powstanie przy ulicy Kajdasza.
– Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj – wyliczają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.
Jak dodają, geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. W magistracie zapewniają, że zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, a podbudowa pod korytarz będzie już częściowo przygotowana pod obciążenia tramwajami. Koszt tej inwestycji, dofinansowanej z Polskiego Ładu, to ponad 42 mln złotych.