Jedna z największych i najbardziej znanych platform społecznościowych do publikowania krótkich filmów wideo - chiński TikTok - otwiera biuro w Warszawie, które odpowiedzialne będzie nie tylko za rozwój polskiego rynku, ale także innych rynków w Europie Centralnej, w tym Węgier, Rumunii i Czech.
Otwarcie polskiego biura TikTok w Warszawie planowane jest w pierwszej połowie 2021 roku. Firma zamierza zatrudnić w nim kilkadziesiąt osób na stanowiskach menedżerskich w obszarach nowych technologii, reklamy, marketingu oraz mediów.
Najważniejszym zadaniem polskiego zespołu będzie wspieranie firm w rozwoju ich obecności marketingowej na TikToku, a także promowanie platformy w regionie.
W 2020 roku TikTok był najbardziej dynamicznie rozwijającą się i najchętniej pobieraną aplikacją na świecie. Platforma ta zarejestrowała 100 milionów aktywnych kont w Europie.
TikTok znalazł się też w przygotowanym przez firmę badawcza Kantar rankingu "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020", czyli w pierwszej setce najbardziej wartościowych marek na świecie, a także w pierwszej dziesiątce w kategorii rozrywka.
TikTok jest mobilną aplikacją, polegającą na możliwości wysyłania materiałów wideo o długości do 60 sekund, w założeniu treścią kreowanych w stylu teledysków muzycznych. TikTok został stworzony przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016.
W kwietniu 2020 korzystały z niej łącznie dwa miliardy użytkowników, Tym samym TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. W samych Stanach Zjednoczonych z aplikacji korzysta około 100 mln osób.