Na ten dzień od długiego czasu czekają mieszkańcy zachodnich osiedli Wrocławia. Od poniedziałku 15 maja z Kozanowa, tramwajem i bez przesiadek, dojedziemy m.in. na place Bema i Grunwaldzki, do Rynku czy na Dworzec Główny, a wozy MPK w szczycie kursować będą co 6 minut. Uruchomienie nowej trasy tramwajowej przez Popowice to – bez dwóch zdań jedno z najważniejszych w ostatnich latach wydarzeń dla wrocławskiej komunikacji miejskiej.
Już nie miesiące, a tygodnie dzielą nas od uruchomienia nowej trasy tramwajowej przez Popowice, która zapewni bezpośredni dostęp do tego środka transportu kilkunastu tysiącom mieszkańców, a przy okazji będzie alternatywą dla mocno obciążonej linii wzdłuż ulicy Legnickiej.
5
Pokaż starsze komentarze
AniaNo właśnie. Dojeżdżam od lat tramwajem nr 31/32 z Gaju do pracy na Legnickiej i z powrotem. Tramwaj jest może trochę bardziej pusty w okresie wakacyjnym. W pozostałych miesiącach jedzie pełny. Czy zostaną dołożone dodatkowe przejazdy 31? Jeżeli nie, to będzie dramat...
Mieszkaniec KozanowsTo chyba jakiś żart z tramwajem 32 ,,,przecież mieszkańcy Kozanowa jeżdżą głównie do centrum i na dworzec a nie Popowice.Jeden tramwaj 31 może być bardzo zatłoczony.Zostawic linię 32 i wprowadzić te nowe na Popowice.
Niestety, potwierdziły się obawy, że budowa nowej trasy tramwajowej przez Popowice zostanie opóźniona o kilka miesięcy. Najprawdopodobniej najwcześniej pierwsze tramwaje pojadą nią na początku maja przyszłego roku, czyli ponad 5 miesięcy po pierwotnie deklarowanym terminie. Jakie są przyczyny "poślizgu" w oddaniu tej trasy do użytkowania?
6
Pokaż starsze komentarze
Ryszard ( gość)Tych wynurzeń urzędników Wrocławskich Inwestycji już nie da się czytać. Ciągle winni są inni np energetyka bo zanotowała opóźnienia w przekładaniu kabli podziemnych lub MPK bo nie umiała się dogadać z Wr Inw. A teraz czytamy że wojna na Ukrainie i pandemia. A gdzie w tym wszystkim są Wrocławskie Inwestycje tj planowanie, koordynowanie, nadzór oraz kontrola realizacji tego tak ważnego dla wrocławian rozwiązania komunikacyjnego. Trochę więcej pokory Panowie. Wrocławianie to nie stado baranów pozbawionych logicznego myślenia
DominCo za bzdura. Kto się trochę interesuje, to wie, że winę ponoszą gówniani urzędasy. Okazało się, że Most Dmowskiego jest nieprzystosowany do tramwajów, ale ktoś tego wcześniej nie sprawdził. I trzeba zrobić jego remont. A tu taka nędzna ściema dla lemingów wrocławskich.
Trwa realizacja pierwszego etapu budowy nowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą i utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Widać już tory, wiaty przystankowe oraz lampy oświetleniowe.
Trwa realizacja pierwszego etapu budowy nowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą i utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Widać już tory, wiaty przystankowe oraz lampy oświetleniowe. Zapraszamy do obejrzenia nowego FILMU j ZDJĘĆ z budowy.
1
ObserwatorNa tej budowie nic się nie dzieje zwłaszcza na ul Dmowskiego
Postępują prace przy budowie kolejnego odcinka nowej trasy tramwajowej przez Pilczyce. Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z ul. Milenijną i Pilczycką.
4
Pokaż starsze komentarze
budowlaniecJuż wkrótce ?
budowlaniecTam na końcu miało być coś w stylu ":P"
WojasTo dobrze że budują, tylko dlaczego Wrocław zapomniał o drogach w centrum miasta. Całe centrum jest totalnie zdegradowane. Czy miastu nie jest wstyd?
WojasTo dobrze że budują, tylko dlaczego Wrocław zapomniał o drogach w centrum miasta. Całe centrum jest totalnie zdegradowane. Czy miastu nie jest wstyd?
DiegoMirki,
nie zrozumiałem, kto komu ma zapłacić?? "10 mln 165 tys. zł spółki zależnej Vantage Development S.A."
aqqaTakim odciążeniem może być trasa na nowy dwór, albo zakup pojemniejszych tramwajów zamiast konstali i moderusów. Taka pesa czy skoda dużo więcej ludzi może wziąć. W przypadku awarii jest pętla przy robotniczej, na której do tej pory zawracała linia 23. Lepiej już byłoby wybudować połączenie tramwajowe przez klecińską, które połączy fat z nowym dworem i legnicką, bo póki co tam nie ma żadnej linii i trzeba robić kółko przez centrum albo stać w autobusie w korku, który jest tam praktycznie cały dzień- zamiast mieć 3 równoległe linie w prawie tym samym miejscu.
Nowe żerniki jedna zajezdnia na wszystkie tramwaje we wrocławiu? To jest dopiero podatność na przeciążenie i awarię!