Realizowany jest pierwszy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą i utworzeniem zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz zaprojektowaniem i wybudowaniem przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Dziś odwiedziliśmy plac budowy. Zapraszamy do obejrzenia filmu i zdjęć.
Przypomnijmy, urzędnicy podzielili pierwszy etap trasy tramwajowej przez Popowice na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy torowiska na odcinku od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej (przejście ul. Długiej w Starogroblową). Druga część obejmuje utworzenie przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą.
Przypomnijmy, urzędnicy podzielili pierwszy etap trasy tramwajowej przez Popowice na dwie części. Pierwsza dotyczy budowy torowiska na odcinku od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej (przejście ul. Długiej w Starogroblową). Druga część obejmuje utworzenie przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z ul. Milenijną i Pilczycką.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
Generalnym wykonawcą tego etapu jest Budimex Budownictwo Sp. z o.o., który realizuje prace o wartości 122 mln 310 tys. zł brutto, w tym 70 mln zł w zakresie miasta, a reszta PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.)
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z ul. Milenijną i Pilczycką.
Pro-Tra Building wybuduje pozostałe odcinki trasy na Popowice
Przypomnijmy, 26 maja rozstrzygnięto przetarg na podetap IB oraz etap II budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do Władysława Jagiełły). Do 9 kwietnia zgłosiło się czterech chętnych. Maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach otrzymała wrocławska firma Pro-Tra Building Sp. z o.o. Oczekiwała 150 mln 272 tys. zł brutto (133 mln 396 tys. zł w zakresie gminy, 5 mln 239 tys. zł MPWiK, 1 mln 435 tys. zł grupy deweloperów Kępa Mieszczańska oraz 10 mln 201 tys. zł spółki zależnej Vantage Development S.A.).
Zwycięzca jako jedyny zmieścił się w budżecie wynoszącym 150 mln 319 tys. zł (odpowiednio 137 mln 80 tys. zł; 3 mln 792 tys. zł; 1 mln 481 tys. zł i 7 mln 965 tys. zł). Na realizację zadania będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy.
Ścieżki rowerowe i zielone torowisko
Urzędnicy podzielili zamówienie na cztery części. Pierwsza (zakres gminy i MPWiK) obejmuje dokończenie realizowanego już torowiska. Druga dotyczy przebudowy ul. Popowickiej z Wejherowską, Zajęczą oraz Białowieską, a także utworzenie ścieżek rowerowych po południowej stronie Popowickiej na odcinku od skrzyżowania wspomnianych dróg (gmina i Vantage Development S.A. realizujący Port Popowice). Za pozostałe dwie części odpowiadają deweloperzy z Kępy Mieszczańskiej (Archicom S.A., Echo Investment S.A., ICG Invest Sp. z o.o. oraz Milart Sp. z o.o.). Chodzi o remont fragmentu ul. Mieszczańskiej, a także o budowę lewo- i prawoskrętu z ul. Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej oraz montaż dwóch sygnalizatorów świetlnych. Autobusy będą korzystać z części nowej trasy – pozostała ma być tzw. zielonym torowiskiem.
Współpraca: Mariusz Bartodziej