Wrocław: Ruszy drugi etap trasy tramwajowej przez Popowice? Są chętni wykonawcyźródło: materiały inwestora

Wrocław: Ruszy drugi etap trasy tramwajowej przez Popowice? Są chętni wykonawcy

https://img.investmap.pl/user/2/229091_%s.jpg
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Miasto zamierza wydać na kontynuację trasy z Kępy Mieszczańskiej do ulicy Milenijnej ponad 150 milionów złotych. Choć najdroższa oferta przekracza budżet o przeszło 40 milionów, to najtańsza się w nim mieści.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły dzisiaj, 9 kwietnia (początkowo zainteresowani mieli się zgłaszać do 11 marca) listę ofert w przetargu na podetap IB oraz etap II budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, StarogroblowejDługiej (od ul. Milenijnej do Władysława Jagiełły). Zgłosiło się czterech chętnych. Pro-Tra Building Sp. z o.o. oczekuje 150 mln 234 tys. zł brutto (133 mln 394 tys. zł w zakresie gminy, 5 mln 239 tys. zł MPWiK, 1 mln 435 tys. zł grupy deweloperów Kępa Mieszczańska oraz 10 mln 165 tys. zł spółki zależnej Vantage Development S.A.). To jedyna propozycja mieszcząca się w budżecie wynoszącym 150 mln 319 tys. zł (odpowiednio 137 mln 80 tys. zł; 3 mln 792 tys. zł; 1 mln 481 tys. zł i 7 mln 965 tys. zł).
Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. jest gotowy podjąć się prac za 171 mln 673 tys. zł (154 mln 953 tys. zł; 4 mln 635 tys. zł; 1 mln 545 tys. zł i 10 mln 539 tys. zł), ZUE S.A.189 mln 970 tys. zł (167 mln 186 tys. zł; 8 mln 526 tys. zł; 1 mln 982 tys. zł oraz 12 mln 276 tys. zł), a Budimex S.A. za 191 mln 583 tys. zł (178 mln 348 tys. zł; 4 mln 482 tys. zł; 1 mln 345 tys. zł i 7 mln 407 tys. zł).
Trwa analiza złożonych ofert. O wyborze zwycięzcy zadecyduje w 60% cena, w 20% doświadczenie kierownika robót torowych, w 10% prac drogowych, a po 5% mostowych oraz instalacyjnych. Na realizację zadania będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Inwestycja jest współfinansowana ze środków europejskich.
materiały inwestora

Ścieżki rowerowe i zielone torowisko

Urzędnicy podzielili zamówienie na cztery części. Pierwsza (zakres gminy i MPWiK) obejmuje dokończenie realizowanego już torowiska. Druga dotyczy przebudowy ul. Popowickiej z Wejherowską, Zajęczą oraz Białowieską, a także utworzenie ścieżek rowerowych po południowej stronie Popowickiej na odcinku od skrzyżowania wspomnianych dróg (gmina i Vantage Development S.A. realizujący Port Popowice). Za pozostałe dwie części odpowiadają deweloperzy z Kępy Mieszczańskiej (Archicom S.A., Echo Investment S.A., ICG Invest Sp. z o.o. oraz Milart Sp. z o.o.). Chodzi o remont fragmentu ul. Mieszczańskiej, a także o budowę lewo- i prawoskrętu z ul. Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej oraz montaż dwóch sygnalizatorów świetlnych. Autobusy będą korzystać z części nowej trasy – pozostała ma być tzw. zielonym torowiskiem.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z ul. Milenijną i Pilczycką.
materiały prasowe
Ponad dwa lata opóźnień i miliony dopłaty
Pierwszy przetarg na budowę całej trasy tramwajowej miasto ogłosiło w listopadzie 2017 roku. Zakładało, że wyda około 180 mln zł, a prace potrwają do końca września 2019 roku. Unieważniło jednak postępowanie w marcu dwa lata temu, ponieważ czterech potencjalnych wykonawców oczekiwało od 237,8 mln do 303,5 mln zł. Fiaskiem zakończył się także drugi przetarg, w którym chętni liczyli na 301,61-339,53 mln zł. To wymusiło podział inwestycji.
W lipcu 2018 roku magistrat rozpoczął poszukiwania wykonawcy pierwszego etapu. Miał być zrealizowany w latach 2018-2020. Jesienią urzędnicy planowali ogłosić przetarg na drugą fazę (zrobili dopiero 31 stycznia), do realizacji na lata 2019-2021.
UM Wrocławia
Wrocławskie Inwestycje wyłoniły w styczniu ubiegłego roku wykonawcę pierwszych prac. Prowadzi je Budimex S.A. za 122 mln 310 tys. zł (miasto wraz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planowali wydać 86 mln 184 tys. zł). Ma je skończyć z początkiem 2021 roku, a więc później, niż założyli w magistracie.
Zdjęcia i wizualizacje są dostępne w galerii.
fot. Jakub Zazula

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Diego(gość)
Mirki, nie zrozumiałem, kto komu ma zapłacić?? "10 mln 165 tys. zł spółki zależnej Vantage Development S.A."
aqqa(gość)
@
Zsc
(gość)
Trasa jest bardzo potrzebna. Nie ma sensu wydłużać linii kiedy w razie awarii nie ma jak zapewnić objazdu równoległą trasa. Legnicka już jest przeciążana. Budowa linii popowickiej pozwoli na rozbudowę tramwaju w kierunkach Maślic, Stabłowic i nowych Żernik (gdzie docelowo ma być zajezdnia na wszystkie tramwaje we Wrocławiu).
Takim odciążeniem może być trasa na nowy dwór, albo zakup pojemniejszych tramwajów zamiast konstali i moderusów. Taka pesa czy skoda dużo więcej ludzi może wziąć. W przypadku awarii jest pętla przy robotniczej, na której do tej pory zawracała linia 23. Lepiej już byłoby wybudować połączenie tramwajowe przez klecińską, które połączy fat z nowym dworem i legnicką, bo póki co tam nie ma żadnej linii i trzeba robić kółko przez centrum albo stać w autobusie w korku, który jest tam praktycznie cały dzień- zamiast mieć 3 równoległe linie w prawie tym samym miejscu. Nowe żerniki jedna zajezdnia na wszystkie tramwaje we wrocławiu? To jest dopiero podatność na przeciążenie i awarię!
Zsc(gość)
@
aqqa
(gość)
Trasa zupełnie bezsensowna. Blisko i równolegle do trasy na legnickiej i równolegle do trasy na nowy dwór... Są inne ważne miejsca które wymagają dobrej komunikacji albo innych inwestycji a tu kasa płynie- coś mi się wydaje, że to ma być trasa premium do nowego premium port-osiedla i to jest główna przyczyna jej powstania.
Trasa jest bardzo potrzebna. Nie ma sensu wydłużać linii kiedy w razie awarii nie ma jak zapewnić objazdu równoległą trasa. Legnicka już jest przeciążana. Budowa linii popowickiej pozwoli na rozbudowę tramwaju w kierunkach Maślic, Stabłowic i nowych Żernik (gdzie docelowo ma być zajezdnia na wszystkie tramwaje we Wrocławiu).
aqqa(gość)
Trasa zupełnie bezsensowna. Blisko i równolegle do trasy na legnickiej i równolegle do trasy na nowy dwór... Są inne ważne miejsca które wymagają dobrej komunikacji albo innych inwestycji a tu kasa płynie- coś mi się wydaje, że to ma być trasa premium do nowego premium port-osiedla i to jest główna przyczyna jej powstania.
Andmastal(gość)
Bezprzykładne i bezkarne opóźnienia, skandal.

Najnowsze artykuły

Bouygues Immobilier zrealizuje nową inwestycję mieszkaniową w pobliżu Stadionu Miejskiego we Wrocławiu [WIZUALIZACJE]
Polski oddział Bouygues Immobilier przygotowuje ósmą inwestycję mieszkaniową we Wrocławiu. Tym razem...
W Warszawie trwa budowa kompleksu biurowego Forest [FILM + ZDJĘCIA]
Kompleks biurowy Forest to druga, po wieżowcach Varso Place, największa inwestycja HB Reavis w Polsc...
Powstająca pod Wrocławiem największa na świecie fabryka akumulatorów do aut elektrycznych będzie jeszcze większa
W Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem, w gminie Kobierzyce rozbudowywana jest największa fabryka b...
Co się dzieje na budowie trasy S3 pomiędzy Kamienną Górą i Lubawką? [FILM]
Mimo przerwy zimowej realizowana jest budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Na odcinku od Ka...
Wieżowiec Skyliner uzyskał pozwolenie na użytkowanie
Jeden z najwyższych biurowców w Warszawie – Skyliner – należący do Grupy Karimpo...
Uniq Logistic stawia na Łódź
Polska firma logistyczna Uniq Logistic dołącza do kolejnego parku MLP Group. Tym razem wybór padł na...
W Krakowie powstaje nowy, duży kompleks biurowy Brain Park [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Echo Investment S.A. wybuduje w stolicy Małopolski nowy, duży kompleks biurowy. Brain Park powstaje...
Panattoni wybuduje nowy park magazynowy pod Poznaniem
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, informuje o kolejnej inwestycji w Wiel...
Kamienica Wilcza 19 w Warszawie gotowa
Deweloper RealCo, działający od 2010 roku na polskim rynku nieruchomości, zakończył rewitalizację XI...
Pod Wrocławiem powstanie Frontier Park Wrocław
Frontier Estates, europejski deweloper, planuje znacząco poprawić efektywność magazynowania, sprzeda...