Trwa rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza Fot. Koleje Dolnośląskie

Trwa rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza

FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenia Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.

Inwestycja ma poślizg. Całość prac miała zakończyć się w grudniu 2023 roku. Najnowsze informacje mówią o nowej daciegrudniu 2024 r.

Trasa kolejowa z Jeleniej Góry do Karpacza (linia nr 340, na odcinku Jelenia Góra Mysłakowice), licząca 17 kilometrów z Jeleniej Góry i 7 km z Mysłakowic, została uruchomione w czerwcu 1895 roku. W 1934 roku ostatni odcinek linii od Mysłakowic do Karpacza został zelektryfikowany. Po II wojnie światowej sowiecka armia zdemontowała całą sieć trakcyjną i wywiozła do ZSRR. Od tego czasu kursowały tam tylko pociągi spalinowe. W 2003 roku uznano, że linia jest nierentowna i zamknięto ją.

Kiedy wydawało się, że już nigdy nie dojedziemy koleją z Jeleniej Góry do Karpacza, linię postanowił przejąć Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, który od wielu lat konsekwentnie remontuje i przywraca ponownie do życia kolejne wcześniej nieczynne linie kolejowe na terenie całego województwa dolnośląskiego. I robi to z dużymi sukcesami.

Nadzór nad całą inwestycją przejęła Dolnośląska Służba Dróg i Kolei.

REKLAMA

Po uruchomieniu linii Jelenia Góra – Karpacz, przystanki mają funkcjonować w następujących miejscowościach: Łomnica Średnia, Łomnica Dolna, Łomnica, Mysłakowice Polna, Mysłakowice, Mysłakowice Orzeł, Miłków, Karpacz.

Na najważniejszym odcinku z Mysłakowic do Karpacza wykonawcą prac wartych łącznie 27 mln złotych jest firma ETF Polska z Kobierzyc. Jak obecnie wygląda prac budowy i jak postępują prace?

Obejrzyjcie FILM przygotowany przez Marcina Zachariasza z kanału na youtube – Kolejowy Raj:

Remont umożliwi kursowanie pociągów z prędkością 60 km/h i będzie obejmował nie tylko tory, ale także przystanki i znajdujące się w przebiegu linii obiekty takie jak tunel czy wiadukty. Dodatkowo na przystankach będą zamontowane wiaty, ławeczki, stojaki dla rowerów, oświetlenie oraz monitoring.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA