Trwają zaawansowane prace na budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa GDDKiA / youtube.com/@GDDKiAkanaoficjalny / Mateusz Grzeszczuk

Trwają zaawansowane prace na budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa

FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

Trwają zaawansowane prace na budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. Estakada ES119 na obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6 to jeden z najbardziej skomplikowanych obiektów inżynierskich powstający na zachodniopomorskich drogach krajowych.

Estakada powstaje na terenie o skomplikowanej budowie podłoża, gdzie jest kilka poziomów wodonośnych i występują wypływy artezyjskie wody (woda pod ziemią jest pod ciśnieniem). Zastosowane specjalne rozwiązania techniczne przy budowie estakady umożliwiają wykonanie obiektu i jego późniejsze użytkowanie.

NAZWA KONTRAKTU:

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300

Data podpisania UoD: 11.09.2017 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 07.03.2019 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 1: 30.06.2023

REKLAMA

Całkowita wartość projektu: 1 151 661 770,52 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 370 380 434,18 PLN

Zadanie polega budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300 (7,9 km) oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Inwestycja zlokalizowana jest w północno – zachodniej części Polski i przebiega przez obszar województwa zachodniopomorskiego i w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T. Odcinek drogi ekspresowej S6 stanowi fragment międzynarodowej drogi E28 Berlin – Kołbaskowo – Szczecin – Goleniów – Koszalin – Gdańsk – Kaliningrad – Mińsk.

Uzupełnieniem powyższego zakresu będzie odcinek przejściowy o długości 0,742 km. (wybudowany na parametrach drogi ekspresowej S6 jednak do czasu wybudowania S6 na odcinku Sianów-Słupsk nie będzie oznakowany jako droga ekspresowa, pełniąc funkcję łącznika istniejącego przekroju jednojezdniowego z nowobudowanym odcinkiem dwujezdniowym pomiędzy drogą ekspresową S6, a istniejącą drogą krajową nr 6) .

Na odcinku drogi ekspresowej S6 oraz S11 przewidziano przekrój drogowy dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym i szerokim pasem dzielącym (z wyłączeniem odcinka przejściowego).

GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA