Ulica Pomorska we Wrocławiu w końcu doczeka się przebudowyfot. Mariusz Bartodziej

Ulica Pomorska we Wrocławiu w końcu doczeka się przebudowy

https://img.investmap.pl/user/3/35_%s.jpg
Orzech
REKLAMA
Mieszkańcy Nadodrza są coraz bliżej doczekania się po latach przebudowy jednej z głównych ulic na swoim osiedlu. Jeszcze w tym półroczu zakończy się projektowanie inwestycji przez firmę BBKS-Projekt z Wrocławia. Co warte podkreślenia, sam zakres czałego przedsięwzięcia będzie znacznie szerszy niż pierwotnie planowało miasto.
Ul. Pomorska stanowi główne połączenie pomiędzy mostami Pomorskimi a Osobowickim, na linii północ-południe. Pierwotnie projekt miał objąć fragment do placu Staszica, a odcinek od niego do mostu Osobowickiego – tylko koncepcja programowo przestrzenna. Gmina Wrocław zdecydowała się jednak, że w ramach inwestycji kompleksową przebudowę przejdzie nie tylko układ drogowy i torowy, ale także cała infrastruktura podziemna
Oprócz tego w ramach inwestycji przebudowany ma zostać również fragment placu Staszica – od wiaduktu na ul. Reymonta do ul. Pomorskiej. Jednak jako pierwszy wyremontowany i przebudowany ma zostać krótki odcinek od mostów Pomorskich do skrzyżowania z ulicą Cybulskiego.
fot. Mariusz Bartodziej

Remont konieczny od zaraz

– Dla mnie i wszystkich osób walczących od lat o remont ulicy Pomorskiej najważniejsze jest nasze wspólne bezpieczeństwo. I mówię tu o bezpieczeństwie wszystkich wrocławian: zarówno kierowców, jak i rowerzystów, pieszych oraz osób poruszających się komunikacją miejską – wyjaśniała nam Izabela Duchnowska ze stowarzyszenia Nowe Nadodrze.
Tłumaczyła, że kierowcy muszą borykać się z dziurami, rowerzyści z rozmaitymi przeszkodami, a piesi m.in. nie widzą nic po jednej ze stron, gdy chcą się dostać na przystanek przy pl. Staszica.
– Brakuje także legalizacji przejść dla pieszych – miejsc użytkowanych przez mieszkańców kiedyś legalnie, a niestety jakiś czas temu zlikwidowano pasy – zauważała Izabela Duchnowska.
Wśród pozostałych problemów wymienia jeszcze zły stan torowisk, co przyczynia się do wykolejeń tramwajów, i ograniczony dostęp do przystanku przy pl. Staszica (proponuje utworzenie przystanku wiedeńskiego).
– Remont Pomorskiej nie jest żadnym absurdalnym żądaniem "aktywistów". Powinien być teraz absolutnym priorytetem miasta – podkreślała Duchnowska.

Komentarze (3)

Napisz komentarz
Loper(gość)
Technologia zabudowy  torowiska  oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej -  każde torowisko  musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK . Potrzebny zatem  remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej . Konieczność dodatkowych stacji transformatorowych, bo nowe tramwaje zbyt obciążają linie i częste wyłączenia http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247
Lukasz(gość)
Uzupełnieniem tej układanki jest Most Osobowicki przez to można liczyć remonty będą trwały 5 lat jak to wszystko sparaliżuje północną część miasta wolę nawet nie myśleć
Raff(gość)
Tyle lat PO wojnie to jest skandal. Wrocław to dno jeśli chodzi o drogi. Za 100 lat wyremontują Kruczą i okolice

Najnowsze artykuły

Kraków: Będzie nowy wykonawca przebudowy placu
W drugiej połowie marca miasto ogłosi przetarg na nowego wykonawcę przebudowy placu, na budowie odby...
Wrocławskie zabytki z ministerialną dotacją
Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu rozstrzygnął I etap Programu "Ochrona zabytków". W...
140 metrowy wieżowiec Generation Park Y w Warszawie gotowy [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Najwyższy biurowiec Skanska w Polsce, Generation Park Y zlokalizowany w Warszawie, przy Rondzie Dasz...
Capchem Poland zainwestuje 50 mln euro w Śremie
50 milionów euro zainwestuje spółka Capchem Poland w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej "I...
Ghelamco rozpoczęło przygotowania do budowy 174 metrowego wieżowca The Bridge [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
The Bridge to najnowszy projekt Ghelamco. Liczący 174 metry wieżowiec stanie tuż obok dawnej siedzib...
Wrocław: Nowy, duży najemca w Carbon Tower [ZDJĘCIA]
Do grona najemców budynku Carbon Tower we Wrocławiu dołącza firma z branży finansowej zajmując 4,5 t...
Wrocław: Osiedle Wanilia – nowa inwestycja CTE na 5+
"Dobry dojazd do każdej części miasta, dostęp do szkół i gastronomii…, może jeszcze czyste powietrze...
ArchiDoc zatrudni 120 osób w Katowicach
Kolejna firma zdecydowała się na rozwój w Katowicach. ArchiDoc otworzy w tym mieście centrum obsługi...
W centrum Wrocławia miał powstać nowy, wielki biurowiec. Inwestor zmienia plany
8 grudnia 2020 roku czołowy polski deweloper – Develia S.A. z Wrocławia otrzymał pozwolenie na budow...
Kraków: Studium budowy metra dopiero w tym roku
Opóźnienie przy zakończeniu prac nad studium budowy metra w Krakowie wynosi już 180 dni, a będzie je...