W Krakowie powstała nowa inwestycja komunikacyjna – Trasa Łagiewnicka fot. Damian Daraż

W Krakowie powstała nowa inwestycja komunikacyjna – Trasa Łagiewnicka

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Kolejna wielka inwestycja komunikacyjna w stolicy Małopolski gotowa. W sobotę, 27 sierpnia 2022 r. w Krakowie otwarta dla kierowców została część drogowa Trasy Łagiewnickiej. Dwa dni później na nową linię tramwajową wyjechały tramwaje.

Trasa jest drogą szybkiego ruchu przebiegającą od skrzyżowania ulic Witosa, Beskidzkiej i Halszki do ulicy Grota-Roweckiego. Posiada po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstało m.in. sześć tuneli, kładka pieszo-rowerowa nad Trasą (obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną) oraz torowisko tramwajowe, które umożliwiło uruchomienie linii tramwajowych między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Częściowo jest ono poprowadzone w tunelu, w którym znajdzie się podziemny przystanek tramwajowy. Przystanek ten został zlokalizowany między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

W tunelach zaprojektowano dodatkowe pasy dla autobusów komunikacji zbiorowej, tzw. buspasy. Ponadto na węzłach są jeszcze pasy do wjazdu i wyjazdu z trasy. Długość Trasy Łagiewnickiej wyniesie około 3,5 kilometra. Inwestycja wraz ze spłatą kredytu kosztowała łącznie ok. 1,2 mld zł.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Wybudowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje przejeżdżają w tunelu między sanktuariami. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (podziemny przystanek, który obsługują dwie windy o pojemności 14 osób) i przy ul. Zakopiańskiej.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Budimex S.A. z Warszawy.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA