Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Spośród pięciu ofert w postępowaniu spółka wybrała tę najkorzystniejszą złożoną przez konsorcjum budowlane PORR. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania. Rozpoczęcie prac budowlanych jest możliwe jeszcze w tym roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejszą ofertę na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 (nowego węzła na autostradzie A6 z DK13 i przyszłą S6 Zachodnią Obwodnicą Szczecina), obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budowę infrastruktury drogowej na przejściu granicznym.
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
Prognozy ruchu pasażerskiego wskazują na konieczność znaczącej rozbudowy infrastruktury katowickiego lotniska, dzięki której możliwa będzie komfortowa obsługa rosnącego ruchu pasażerskiego.
Zakończyły się prace konstrukcyjne IV kręgu Opery Nova. 27 marca na jej szczyt wciągnięto symboliczną wiechę. Rozbudowa jest realizacją pierwotnej koncepcji architektonicznej budynku Opery z 1962 roku, zakładającej trzy przenikające się kręgi oraz połączony z nimi tarasem krąg czwarty. Pierwsze prace na terenie parkingu Opery Nova rozpoczęły się w lutym 2023 roku.
W Warszawie powstaje największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co aktualnie dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce?
Będą miały niemal 4 kilometry długości i znacznie skrócą podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Rozpoczyna się drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi. Prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, to ważny element największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu Polski. Ta część projektu „Podłęże-Piekiełko” dofinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Trwa budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. To inwestycja kosztująca łącznie blisko 1,5 miliarda złotych, dzięki której zostanie zrewolucjonizowany układ drogowy w okolicy Trójmiasta. Nowa droga ekspresowa połączy się z innymi drogami na węźle Gdańsk Południe.
Zbliża się koniec pierwszego kwartału 2025 r., ruszył nowy sezon budowlany, a prace na inwestycjach prowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nabierają tempa.
Zakończono ocenę ofert złożonych w przetargu na budowę odcinka S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejsze propozycje, które czekają na finalizację. Po zakończeniu standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i przy braku odwołań, podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał tego roku.