Globalny koncern motoryzacyjny Volkswagen stawia na Polskę i Poznań, rozpoczyna produkcję hybrydowego Volkswagena Caddy. VW Caddy to jeden z liderów w swoim segmencie. Od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w zakładzie Volkswagena w Poznaniu, skąd trafia na rynki całego świata. Tylko w zeszłym roku z fabryki w stolicy Wielkopolski wyjechało prawie 87 tysięcy modeli Caddy 5. Teraz dołącza także model hybrydowy tego popularnego modelu.
– Ponad 120 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym może przejechać Volkswagen Caddy w wersji hybrydowej, którego budowa rozpoczęła się właśnie w zakładzie w Poznaniu. – Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stoją obecnie przed branżą motoryzacyjną – podkreśla Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Caddy PHEV: do miasta i na dłuższe trasy
Do tej pory Caddy był dostępny w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Teraz to się zmieniło. Pierwsze modele Caddy (PHEV: skrót od Plug-In-Hybrid Electric Vehicle) zjechały właśnie z linii produkcyjnej poznańskiego zakładu.
– Produkcja wariantu hybrydowego Caddy wzbogaca nasze portfolio – mówi Stefanie Hegels, prezeska spółki Volkswagen Poznań. – Dzięki zróżnicowanym produktom odpowiadamy na bieżące potrzeby rynku – dodaje.
Caddy eHybrid, ma moc 110 KW, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego. Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 19,7 kWh, Caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km. To oznacza, że w ruchu miejskim może poruszać się dzięki silnikowi elektrycznemu, który umożliwia bezemisyjną jazdę i jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla środowiska. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy - 1,5-litrowy TSI.
Modele hybrydowe dostępne są w wariancie osobowym oraz dostawczym zarówno z klasycznym rozstawem osi (wersja 5 miejscowa) oraz w wariancie Maxi z długim rozstawem osi (wersja z 7 miejscami).
Wszystkie wersje Caddy wyposażone zostały również w nowe systemy wsparcia kierowcy. Wersje Cargo wzbogacono o dodatkowe systemy (dostępne już wcześniej w wersjach osobowych), m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kamerę wielofunkcyjną, asystenta pasa ruchu i asystenta jazdy umożliwiającego monitorowanie ruchu pieszych i rowerzystów.
Rozbudowana linia produkcyjna i nowe kompetencje pracowników
W związku z produkcją Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wprowadzono szereg nowych rozwiązań. Przykładowo w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów i rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji. Zmiany dotknęły też obszar lakierni, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów hybrydowych.
Znacznie rozbudowano również linię produkcyjną w obszarze montażu i linię podmontażu układu napędowego, co przełożyło się na zwiększenie wydajności.
– Zakład został również dostosowany do budowy aut elektrycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, co zapewnia bezpieczeństwo pracowników i infrastruktury. Te wszystkie zmiany pozwalają nam obecnie na produkcję nowoczesnych i ekologicznych samochodów – podkreśla Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie Volkswagena w Poznaniu.
Co ważne, budowa aut hybrydowych wymagała również nabycia nowych kompetencji przez pracowników. Szkolenia dotyczyły m. in. systemów asystenckich, budowy baterii, czy elektromobilności. Łącznie w szkoleniach związanych z produkcją Caddy eHybrid odnotowano ponad 9 tysięcy uczestnictw. Większość z nich została przeprowadzona przez trenerów Akademii Volkswagen Poznań i była prowadzona w Centrum Szkoleniowo – Treningowym Volkswagen Poznań.


Źródło: Volkswwagen Poznań


![Wisłokostrada - wielka inwestycja w Rzeszowie bliska ukończenia [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/219/91/78043_100x70.jpg)
![Nowoczesne osiedle na Maślicach. Komfort życia w zielonej okolicy [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/183/55/649911_100x70.jpg)

![W centrum Poznania powstaje Muzeum Powstania Wielkopolskiego [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/188/60/623036_100x70.jpg)





![Jest pozwolenie na rozbiórkę wieżowca Intraco. Warszawa żegna jeden z symboli [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/77/77/677965_100x70.jpg)



![[Dolny Śląsk] Będzie nowy, duży inwestor z branży motoryzacyjnej?](https://investmap.pl/_i/image/123/123/24443_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Nifco rozpoczęło rozbudowę zakładu w Świdnicy](https://investmap.pl/_i/image/90/90/6746_100x70.jpg)
![[wielkopolskie] Nowa droga ominie fabrykę Volkswagena](https://investmap.pl/_i/image/137/9/22409_100x70.png)
![[Dolny Śląsk] Japoński inwestor AKS Precision Ball Polska rozbudowuje fabrykę w Żarowie](https://investmap.pl/_i/image/132/4/26500_100x70.jpg)
![[Dolny Śląsk] Japończycy ponownie inwestują w Polkowicach](https://investmap.pl/_i/image/123/123/24955_100x70.jpg)

![[Dolny Śląsk] Niemiecki Wezi-tec rozbuduje swoją fabrykę w Legnicy](https://investmap.pl/_i/image/241/113/25329_100x70.jpg)