W Warszawie planowana jest budowa kilku nowych wieżowców Fot. Jakub Zazula

W Warszawie planowana jest budowa kilku nowych wieżowców

FILM
Jakub Zazula
Jakub Zazula
REKLAMA

Nasze ostatnie zestawienie najciekawszych wieżowców, które już powstają w Warszawie, cieszyło sporym zainteresowaniem – film w serwisie YouTube osiągnął już blisko 20 tysięcy wyświetleń. To świetny wynik, dziękujemy za zaufanie!

Pod filmem pojawiały się pytania, czy przygotujemy podobne zestawienie o planowanych drapaczach chmur w stolicy. Bardzo cenimy sobie Wasze zaangażowanie i słuchamy Waszych opinii, więc poniższe zestawienie jest odpowiedzią na Wasze prośby.

Skyliner II

Pierwszy wieżowiec to młodszy i niższy brat biurowca Skyliner. 130-metrowy gmach powstaje przy ulicy Prostej 67, w bezpośrednim sąsiedztwie pierwszego etapu inwestycji.

Inwestor realizacji, firma Karimpol, deklaruje ukończenie inwestycji w ciągu dwóch i pół roku. Za projekt odpowiada renomowana polska pracownia APA Wojciechowski Architekci, która odpowiadała też za pierwszy wieżowiec Skyliner. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Warbud S.A. z Warszawy.

Budynek na 28-kondygnacjach ma oferować 23 tys. mkw. powierzchni biurowej oraz blisko 1 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej. Nowy wieżowiec będzie współgrać stylistycznie z pierwszym etapem inwestycji.

APA Wojciechowski Architekci
APA Wojciechowski Architekci

Nowy wieżowiec PZU

Położony u zbiegu Alei Jana Pawła II i ulicy Grzybowskiej gmach PZU czeka rozbiórka. Zaledwie 23-letni budynek ma być zastąpiony znacznie wyższym, nawet 130-metrowym biurowcem.

Inwestor Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych złożyło w Warszawskim ratuszu wniosek o ustalenie warunków przebudowy i rozbudowy wieżowca.

Wnioskowano o 150-metrowy wieżowiec, ale spotkało się to z negatywną decyzją władz.

93-metrowy biurowiec ukończony w 2000 roku, przez 16 lat był centralą ubezpieczyciela. Gmach zaprojektowali Tadeusz Spychała, Wojciech Popławski i Willibald Furst.

Konstrukcja posiada system ruchomych zwierciadeł, które kierują odbite promienie słońca do wewnętrznego patio.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Ilmet

W miejsce 83-metrowego biurowca Ilmet przy Rondzie ONZ ma powstać nowy wieżowiec. Dokładny adres inwestycji to Aleja Jana Pawła II 18.

Historia tej ogromnej zmiany na jednym z najruchliwszych skrzyżowań w stolicy, trwa od 2011 roku, kiedy to poprzedni właściciel, szwajcarski UBS, zamierzał zburzyć Ilmet i postawić nowy, 188-metrowy budynek. Konkurs na projekt wygrała duńska pracownia Schmidt Hammer Lassen. Budowę uniemożliwił światowy kryzys gospodarczy.

Ilmet został zakupiony przez firmę Skanska w 2016 roku. Był to również ostatni rok kiedy wynajmowano w nim biura. W 2022 r. budynek służył jako Ośrodek Wsparcia Uchodźców Rondo ONZ, przyjmując uchodźców z objętej wojną Ukrainy.

Skanska uzyskała pozwolenie na rozbiórkę budynku.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Skyreach

REKLAMA

Skyreach to jedyny w naszym zestawieniu budynek mieszkalny. Powstanie on przy ulicy Grzybowskiej 59. 170-metrowa wieża mieszkalna została zaprojektowana przez renomowaną Autorską Pracownię Architektury Kuryłowicz & Associates z Warszawy.

Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates
Autorska Pracownia Architektury Kuryłowicz & Associates

Nowy sąsiad Platinum Towers oferować ma 900 lokali na wynajem.

Inwestor Golub Gehthouse nie podaje jednak konkretnego terminu rozpoczęcia prac budowlanych.

Na 48 kondygnacjach inwestor planuje powstanie m.in. centrum SPA, całodobowej recepcji, siłowni i sali kinowej. W projekcie jest również miejsce na restaurację oraz przestrzenie coworkingowe.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Sobieski Tower

Na trójkątnej działce przy Placu Zawiszy, powstanie wieżowiec Sobieski Tower od Ghelamco Poland. Nowy sąsiad Hotelu Sobieski (o którego renowacji pisaliśmy tutaj) liczyć ma 130-metrów wysokości.

Początkowo inwestor wnioskował o 160-metrowy budynek, ale władze wydały zgodę na budowę czterosegmentowego obiektu o wysokościach: 108, 116, 127 i 130 metrów.

JEMS Architekci
JEMS Architekci

Kaskadowa zabudowa będzie obniżać się w kierunku ulicy Grójeckiej, co ma akcentować osie widokowe Alei Jerozolimskich i Grójeckiej. Zarówno inwestor jak i biuro projektowe JEMS Architekci zastrzegają możliwe zmiany w finalnej formie budynku.

Wniosek o pozwolenie na budowę został już złożony – decyzja ma zapaść w ciągu najbliższych miesięcy. Działka nie jest zabudowa – obecnie jest to plac parkingowy.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Dziękujemy za poświęcony czas i jednocześnie zachęcamy do dołączenia do społeczności Investmap.

Przygotowaliśmy dla Was tutorial, który w kilku krokach przedstawi Wam jak sami możecie dodawać zdjęcia ciekawych według Was inwestycji bezpośrednio ze smartfona. Znajdziecie go na końcu filmiku.

Dodawanie jest bardzo łatwe i intuicyjne. Inwestycje możecie zidentyfikować po ich lokalizacji lub nazwie. Najlepsze z Waszych zdjęć pokażemy w kolejnych filmach lub artykułach. Możecie tworzyć z nami społeczność InvestMap.

Jesteśmy największym w Polsce serwisem społecznościowym, który zrzesza fanów inwestycji budowlanych.

Investmap odwiedza 400 tysięcy osób miesięcznie. Dołącz do nas!

Nasza baza zawiera już kilka milionów zdjęć inwestycji z całej Polski.

Umożliwiamy komentowanie każdej z nich. Merytoryczne, lakoniczne, pozytywne czy negatywne – każdy może wyrazić swoje zdaniem, pod warunkiem zachowania kultury wypowiedzi i szanowania innych użytkowników serwisu.

To Wy tworzycie naszą społeczność, której zdanie jest dla nas najważniejsze. Podzielcie się z nami zdjęciami z Waszych okolic – zarówno miast, miasteczek i wsi.

Autor artykułu: Jakub Zazula

Komentarze (3)

Napisz komentarz
Buncol(gość)
Artykuły to typowy clickbajt. Tak naprawdę poza skylinerem to żaden z wymienionych budynków nawet nie jest w fazie przygotowań. Sobieski ma powstać po Chopinie i The Vibe więc minimum 5 lat.  Skyrach to typowa wydmuszka odgrzewana od dobrych 15 lat  Żadnych szans na start w najbliższych latach. PZU to samo.  Ilmet ma ruszyć gdy Skanska upora się z obecną wieżą przy Prostej. A wcześniej jeszcze muszą zacząć wyburzyć ilmet. Poza skylinerem żaden z wymienionych budynków nie ma szans na start w najbliższych 5 latach
74747883(gość)
@
Gon
(gość)
Gonić szoszonów z Ilmetu i jazda z budową, ile można czekać
Może by tak twoją rodzinę pogonić rasisto?
Gon(gość)
Gonić szoszonów z Ilmetu i jazda z budową, ile można czekać
REKLAMA