Tego lata Warszawa zyska zupełnie nową, niespotykaną dotąd perspektywę. Magnicity, międzynarodowa marka stojąca za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych panoramicznych atrakcji na świecie, ogłasza otwarcie Highline Warsaw. To pierwsza tego typu przestrzeń w Polsce, która powstaje na szczycie 310-metrowej Varso Tower, dzięki czemu będzie najwyżej położoną atrakcją tego typu w całej Unii Europejskiej.
• Highline Warsaw otworzy się latem 2025 roku i stanie się piątą lokalizacją Magnicity w Europie – po Paryżu, Rotterdamie i Berlinie – oraz szóstą na świecie, po Chicago.
• Dla Warszawy dołączenie do globalnej sieci miast oglądanych z nowej perspektywy to nie tylko nowa atrakcja turystyczna.
• To zaproszenie do innowacyjnej podróży przez historię i charakter miasta, która łączy najnowsze technologie z autentycznymi doświadczeniami.
Zwiedzający odkryją przeszłość i teraźniejszość Warszawy, a interaktywne instalacje i angażująca narracja wciągnie ich w niezwykłą historię stolicy Polski. Przestrzeń 1800 metrów kwadratowych wypełnią multimedialne ekspozycje z wykorzystaniem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz zielony taras widokowy o powierzchni 400 mkw. – zaprojektowane, tak by zaskakiwać i angażować zarówno turystów, jak i mieszkańców Warszawy, którzy zyskają niepowtarzalny widok na miasto z niespotykanej dotąd wysokości.
Najwyższy ogólnodostępny taras
Taras widokowy znajdować się będzie na wysokości 230 metrów. Obecnie najwyższy ogólnodostępny taras w Polsce znajduje się na przedostatnim, 49. piętrze wieży Sky Tower we Wrocławiu, na wysokości około 200 metrów.
HB Reavis, właściciel Varso Tower w Warszawie, najwyższego wieżowca Unii Europejskiej, wybrał Magnicity do obsługi trzech ostatnich pięter budynku, na których powstanie wyjątkowa przestrzeń z panoramicznym tarasem widokowym.

Sercem projektu będzie HighGarden – panoramiczny rooftop bar z zielonym tarasem, otoczony spektakularną panoramą stolicy
Highline Warsaw to nie tylko miejsce do podziwiania widoków, ale przestrzeń do ich przeżywania – czy to uwieczniając chwile na niezapomnianych zdjęciach na 53. piętrze czy, odkrywając sekrety miasta w multimedialnych przystankach tematycznych. Na miejscu powstanie także concept store oraz specjalna strefa fotograficzna, dzięki którym goście będą mogli zabrać ze sobą wyselekcjonowane pamiątki oddające ducha tej wyjątkowej wizyty.
– Highline Warsaw to coś więcej niż punkt widokowy – to celebracja ducha miasta i powód do dumy dla Polski. Tworzymy przestrzeń, w której Warszawiacy oraz turyści z Polski i zagranicy będą mogli spojrzeć na miasto z nowej perspektywy – dosłownie i w przenośni. To moment, w którym Warszawa wchodzi na światową scenę – powiedział Przemysław Konieczyński, dyrektor generalny Highline Warsaw.

Dla Magnicity miasto to nie tylko widok — to emocje, historie i doświadczenia
Dlatego punkty widokowe zmienia w tętniące życiem, interaktywne przestrzenie kulturalne. Z atrakcji, jakie udostępnia marka korzysta rocznie ponad 3 miliony osób. Każdy projekt przygotowywany przez firmę powstaje we współpracy z lokalnymi architektami, projektantami i historykami, by uchwycić autentyczny klimat miejsca i wznieść go na wyżyny. Zespół Highline Warsaw stworzy grupa około 50 ekspertów, których rekrutuje Magnicity, by zapewnić najwyższy standard miejskich doświadczeń w stolicy.
– Nie kopiujemy miast – pokazujemy to, co w nich wyjątkowe. Taka jest filozofia Magnicity. Highline Warsaw i HighGarden to coś więcej niż kolejny punkt widokowy – to przestrzeń, która odzwierciedla energię, kreatywność i ambicję Warszawy – dodał Przemysław Konieczyński.
WIZUALIZACJE: