W weekendy po Wrocławiu będą jeździły wyłącznie niskopodłogowe tramwajeMPK Wrocław

W weekendy po Wrocławiu będą jeździły wyłącznie niskopodłogowe tramwaje

Orzech
Orzech
REKLAMA

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu zdecydowało się zamykać na weekendy zajezdnię nr 2 Ołbin. To właśnie ta zajezdnia dysponuje najstarszym taborem tramwajowym we Wrocławiu. Taka decyzja podjęta przez wrocławskie MPK oznacza, że w soboty i niedziele po stolicy Dolnego Śląska będą kursowały tylko nowoczesne i niskopodłogowe tramwaje.

MPK Wrocław przygotowuje się do procesu wycofania z użytku wszystkich najstarszych tramwajów typu Konstal 105N, co ma potrwać jeszcze kilka lat. Wszystkie dwuwagonowe Konstale znajdują się na stanie zajezdni nr 2 Ołbin. Te wysokopodłogowe tramwaje, które nie są wyposażone w klimatyzację znikną w weekendy z wrocławskich torowisk. Taką pozytywną zmianę udało się MPK Wrocław wprowadzić dzięki zoptymalizowaniu planowanych przejazdów.

– Do dyspozycji pasażerów będą tylko i wyłącznie pojazdy z niską podłogą i klimatyzowane, łatwo dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością czy rodziców z dziećmi w wózkach – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu.

Równocześnie MPK Wrocław inwestuje w zakupy nowych tramwajów i modernizację posiadanego taboru. Zakupiono 46 nowoczesnych Moderusów Gamma II, które są w trakcie dostaw, a kolejne od bydgoskiej Pesy są już zakontraktowane (24 nowych tramwajów niskopodłogowych z opcją dostarczenia jeszcze kolejnych 16). Ponadto modernizuje 43 tramwaje (większość z nich służy już od kilkunastu lat. Saatz zajmuje się Skodami, a Modertrans PoznańProtramami.

REKLAMA
PESA

Przypomnijmy także, że MPK planuje również przebudowę zajezdni Ołbin. Celem przedsięwzięcia będzie m.in. zwiększenie pojemości zajezdni, zwiększenie powierzchni służących naprawom i przeglądom tramwajów, reorganizacja wjazdów i wyjazdów z wykorzystaniem torów od strony ul. Ołbińskiej.

Celem inwestycji będzie zwiększenie pojemności zajezdni z 78 do 104 wozów, powiększenie przestrzeni napraw, warsztatów i przestrzeni magazynowych, a także przebudowa układu torowego z wjazdami i wyjazdami.

MPK Wrocław

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA