Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie zdecydował, że oferta Strabagu złożona w przetargu na przebudowę estakad Trasy Łazienkowskiej jest najkorzystniejsza. Firma zaoferowała cenę 30 mln 602 tys. zł.
Teraz pozostali oferenci, którzy wzięli udział w przetargu mają 10 dni na złożenie odwołania od decyzji zamawiającego. Gdy ten termin upłynie i nie wpłyną żadne protesty, możliwe będzie zawarcie umowy z wybranym wykonawcą.
Szczegółowy zakres prac obejmuje rozbiórkę istniejących i budowę nowych łącznic Ł-19, Ł-20, Ł-21, Ł-22, Ł-23, Ł-24, Ł-25, Ł-26 i Ł-35 o łącznej długości 1420 m, dobudowę nowego pasa ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z łącznicy Ł-21 do skrzyżowania z ul. Łazienkowską o długości 140 m, przebudowę chodników, dróg dojazdowych i zieleni na poziomie terenu w rejonie łącznic.
Do obowiązków wykonawcy będzie należało rozebranie i odbudowanie wszystkich dziewięciu estakad. Na to zadanie wybrana firma będzie mieć 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Firma wykonawcza wykona elementy systemu odwodnienia, oznakowanie poziome i pionowe. Wymieniona zostanie także nawierzchnia chodników wzdłuż Wisłostrady od skrzyżowania z ulicą Górnośląską do skrzyżowania z Łazienkowską.
Realizacja inwestycji będzie wymagała przebudowy i zabezpieczenia istniejących urządzeń infrastruktury technicznej takich jak: oświetlenie, sieć telekomunikacyjna, elektroenergetyczna, kanalizacja deszczowa oraz sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Czerniakowska – Łazienkowska.